שיא לסקייפ: 45 מיליון משתמשים בו זמנית

שירות סקייפ הצליח להגיע במהלך חודש אוקטובר לכמות שיא של כ-45 מיליון משתמשים המחוברים בו זמנית לשרתיו.

מקור: תמונת מסך מאתר ה-FAQ של סקייפ

שירות ה-VoIP הפופולארי סקייפ, הכריז על שיא חדש של כ-45 מיליון משתמשים המחוברים בו זמנית לרשת. האם המשמעות האמיתית היא שהשירות מסוגל לעמוד בזכות עצמו, גם לאור המתחרים הרבים שקמו לו לאחרונה?

שיחות נכנסות

בחודש אוגוסט האחרון חגג שירות סקייפ את יום הולדתו התשיעי. במסגרת האירוע, הצהירה החברה בבלוג הרשמי שלה כי מדובר בחגיגה כפולה, שכן בחודש יוני שלפני כן הגיעה לכמות מרשימה של 250 מיליון משתמשים המתחברים לשירותיה בכל חודש. אבל ההכרזה הייתה מהולה במעט עצב, שכן בחודש אוקטובר 2011 חגגה 200 מיליון משתמשים חודשיים, מה שאומר כי לחברה לקח 8 חודשים “לאסוף” עוד 50 מיליון משתמשים.

כעת, נראה כי החברה הגיעה לשיא חדש ומשמעותי הרבה יותר. חברת Aaytch  פרסמה את נתוני החברה לחודש אוקטובר, שהציגו כי הצליחה להגיע לכמות של 45,469,977 משתמשים המחוברים בו זמנית לשירותיה.

מדובר על עלייה של 70 אחוזים בכמות המשתמשים במהלך 2012, כאשר להשוואה – לפני כשנה הגדילה של החברה עמדה על 30 אחוזים. בנוסף לצמיחה המשמעותית, סקייפ הצליחה להוסיף 3 מיליון משתמשים המחוברים בו זמנית בחודש אחד. המשמעות האמיתית של הנתונים שפרסמה החברה מעידים כי למרות התחרות הקשה והמתגברת מול שירותיה של סקייפ, לא רק שמצליחה לשמור על נתח שוק משמעותי, אלא למעשה ממשיכה לגדול בכל הנוגע לכמות המשתמשים בשירותיה – בכל חודש, ואף בכל יום.

בחסות מיקרוסופט?

המסקנה האמיתית של הנתונים הללו היא שסקייפ כבר מזמן לא נחשב מוצר המיועד רק “למביני עניין” או לאנשים שיודעים כיצד להפעיל מחשב, אלא הצליח בזכות תמיכה רחבה במגוון פלטפורמות והצגת מוצר לו כל סוגי המשתמשים זקוקים – להשתלט על השוק. אך האם אכן החברה הצליחה לעשות זאת בזכות השירותים הפופולאריים שלה, או שאולי קיבלה קצת עזרה מהחברה שרכשה אותה לפני יותר משנה – מיקרוסופט? בחודש אוגוסט, בסמוך לחגיגות יום ההולדת של החברה, החלה מיקרוסופט “לדחוף” עדכון אבטחה קריטי למשתמשים, המתקין את אפליקציית סקייפ על גבי המחשב שלהם, או מעדכן אותה במידה והיא כבר קיימת.

אז נכון, העובדה שסקייפ נמצאת על המחשב של המשתמש אינה מעידה על כמות המשתמשים הנמצאים כעת אונליין, אבל סביר להניח שבדיוק כמו שהמשתמשים התפתו להשתמש ב-MSN Messenger, ייתכן כי האייקון החדש של סקייפ הוא מה שיגרום להם לפתוח חשבון, להתחבר לשרתים ולהפוך לאחד מהמשתמשים המחוברים כרגע.

לאור העובדה שיותר ויותר מתחרות קמות בתדירות גבוהה מהרגיל, ומעוניינות להציע שירותי VoIP תחליפיים לזה המוכר “והישן” של סקייפ, נראה כי מדובר בעדכון שהוא צעד מעט מלוכלך מצד החברה, ואף מצד מיקרוסופט. אך ככל הנראה נאלץ להמתין ולראות האם אכן תוכל לקום מתחרה ראויה, או שהמשתמשים עדיין יבחרו בסקייפ בכל פעם שירצו ליצור קשר עם הקרובים והאהובים שלהם.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: