קצרים במשחקים לסופ”ש [10.03.12]

והפעם בקצרים: הקונסולה שלא תהיה, ה-DRM שלא יהיה, הדמו שלא יהפוך למשחק, והסימולציה שלא תחזיר אותי למשחקים שכל כך אהבתי בתור ילד.

ל-Valve לא תהיה קונסולה

שמועה עיקשת הסתובבה בשבועות האחרונים – מסיבה כלשהי החליטו כתבי משחקים רבים ש-Valve עומדים להוציא קונסולה.

למי שלא שם לב – לחברה כבר יש קונסולה. קוראים לה PC, והיא מפעילה את תוכנת Steam ואת כל המשחקים שמופצים דרך החנות המקוונת. מנהל השיווק של Valve הסביר שבחברה עובדים כרגע על ממשק המשתמש המכונה Big Picture Mode, שנועד להקל על משתמשי מחשבים המחוברים לטלויזיות, ולצורך העניין הם מרכיבים מחשבים יעודיים, אבל מכאן ועד הפצת חומרה הדרך ארוכה. כנראה שנצטרך להסתפק בשלוש קונסולות בלבד בדור הבא.

CD Projekt לא ישתמשו ב-DRM

במהלך מצגת בכנס מפתחי המשחקים GDC שנערך השבוע בסן-פרנסיסקו, הודיעו יוצרי המשחק The Witcher 2 שלא ישתמשו יותר ב-DRM. מנכ”ל החברה סיפר שכשהמשחק הופץ, היו לו שתי גרסאות – גרסה מבוססת מדיה פיזית שכללה גם DRM, וגרסה דיגיטלית שהופצה ללא DRM. באופן מפתיע, הגרסה שכיכבה באתרי ההורדות, שעות ספורות אחרי יציאת המשחק, הייתה הגרסה ה”מוגנת”, לאחר שנפרצה. בחברה הגיעו למסקנה שההגנה לא עוזרת, וטוענים שאין שום מקרה שבו DRM שיפר את המכירות, ושההגנה המיותרת מפריעה ללקוחות המשלמים, ולכן הם לא מתכוונים להשתמש בה יותר. כל הכבוד, ונקווה שעוד אולפנים ילכו בדרכם.

הכירו את קארה

עוד מתערוכת מפתחי המשחקים – מצגת מעניינת של Quantic Dream, יוצרי המשחק Heavy Rain, ולמי ששיחקו במשחקים בסגנון בדור הקודם – גם Fahrenheit, הידוע גם בשם Indigo Prophecy. המצגת נקראת Kara, והיא מציגה את טכנולוגית לכידת התנועה החדשה עמה עובד האולפן, ומבחינת לכידת תנועה, אכן מדובר באחד הסרטונים המרשימים ביותר שיצא לי לראות. דייויד קייג’, מי שעומד בראש האולפן, טוען שמדובר בסך הכל בדמו טכני, ולא בחלק ממשחק אמיתי. הוא גם טוען שלקונסולת הפלייסטיישן 3, עבורה מפתח האולפן באופן בלעדי, יש עוד הרבה כח לא מנוצל. האם נראה בקרוב פרטים על משחק חדש מהאולפן? נקווה שכן – Heavy Rain היה משחק מהנה מאוד, למרות לא מעט בעיות ברמת הסיפור, שהיה מרכזי מאוד למשחק. נקווה שבפעם הבאה יצליחו היוצרים לשפר את הנושא הזה.

בונים ערים, בפעם החמישית

הייתי ילד כשגיליתי את סדרת סים סיטי. למעשה, היא עדיין לא הייתה סדרה בזמנו. בתור ילד שנרתע מאתגרים הייתי מכבה את אסונות הטבע, יושב שעות ומפתח את העיר באין מפריע. אחר כך הגיעו משחקים כמו סים סיטי 2000 או חיקויים כמו Afterlife, אבל הם לא הצליחו לשחזר את הקסם של המשחק המקורי – לפחות לא בשבילי. כשהתחילה סדרת הסימס, הרגשתי שזהו זה, ואיבדתי לחלוטין עניין באולפן הפיתוח. השבוע, במהלך כנס המפתחים, נחשף המשחק הבא בסדרה – סים סיטי 5. הטריילר שהוצג היה מרשים מאוד, המשחק יכלול גם משחק מרובה משתתפים, בו מספר שחקנים מפתחים ערים באותו תא שטח, והמשחק יעשה שימוש במשאבים שכמותם מוגבלת.

האם יש סיכוי שאתמכר שוב לסים סיטי? כנראה שלא – אני כבר לא משחק במשחקים מהסוג הזה, וסביר להניח שהמשחק יצליח בעיקר לעורר בי געגועים לפשטות של המשחק המקורי, אבל אני עדיין אשמח לבדוק את העניין, ואין לי ספק שיש הרבה מאוד אנשים שמקבלים את הידיעה הזאת בהתלהבות הרבה יותר גדולה ממני.

Avatar

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: