שקשקו את המליון [דעה]

בעקבות הפופולאריות שצוברת אפליקציית שייקר לפייסבוק הגיע הזמן להבהיר – זה בסך הכל צ’אט

מקור: יח"צ

לאחר שכבשו את לב המשקיעים והצליחו להגיע לקהל יעד גדול של כ-50 אלף משתמשים – כל זה בחודש אחד בו האפליקציה זמינה לכולם, עולה השאלה, האם כל תשומת הלב הזאת מוצדקת?

הצלחה מסחררת

לאחר שהצליח לכבוש את לב השופטים בתחרות TechCrunch Disrupt כשזכה במקום הראשון, השלים בימים האחרונים הסטארטאפ הישראלי “שייקר” סבב גיוס בסך 15 מליון דולרים, שהגיע ממשקיעים ידועים כגון אריק שמידט, יושב ראש חברת גוגל ומייקל ארינגטון, ממקימיו של אתר TechCrunch. בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר חברות הסטארטאפ הישראליות המגיעות לכנס, אך עד היום רק שתי חברות זכו במקום הראשון, סולוטו של ישי גרין בשנה שעברה וכעת – שייקר

מאחורי חברת שייקר עומדים האחים גד ויונתן מאור יחד עם עופר רונדסטיין, שנטלו רעיון בסיסי למדיי: הצורך להכיר אנשים חדשים בצורה קלה – והצליחו להפוך אותו למוצר מצליח.

למעשה, כשחושבים על זה – שייקר לוקחת את הרעיון מאחורי “פיק-אפ” ומובילה אותו צעד אחד קדימה אל תוך העולם הטכנולוגי. אין זה סוד שפייסבוק משמשת כבר כיום כמקום להיכרויות ויצירת קשרים חדשים ולמעשה כל מה שהאפליקציה עושה זה להקל על תהליך זה. שייקר היא בסך הכל אפליקציה לפייסבוק המאפשרת למשתמשים לשדרג את חווית השימוש ברשת החברתית, בכך שמנסה להפוך אותה לאישית ואינטרקטיבית יותר. היא עושה זאת על ידי שדרוג הממשק הסטנדרטי של פייסבוק והפיכתו למעיין מועדון וירטואלי, כאשר כל משתמש יכול ליצור קשר עם כל מי שנמצא סביבו, בין אם הוא חבר שלהם ברשת החברתית לבין אם לאו.

האם זה יצליח?

על הנייר, לשייקר קיימות אינסוף אפשרויות ומקום לצמיחה. למשל, היא יכולה לייעד חדרי מועדון שיותאמו לקבוצות מסויימות, כגון מכללות ספציפיות או חוגים סגורים, בהם יש צורך ודרישה להכיר כמה שיותר אנשים בצורה הקלה ביותר, אך אף על פי כן, כדאי אולי לזכור שבזמן ששייקר אולי היתה בין החלוצות בתחום, להעתיק את המבנה הכללי והפלטפורמה הוא תהליך פשוט למדי שינפיק לה במהרה מתחרים בשוק.

בסופו של יום, שייקר מציעה למשתמשים צ’אט בעל עיצוב מתקדם, הכולל אפשרות לשוחח בחדר מועדון, חוף ים או זירות נוספות ומגוונות בעזרת סוג של אווטאר וירטואלי, אך כשמתעמקים במהותה של האפליקציה מדובר בעטיפה למשהו פשוט הרבה יותר – אפשרות להכיר ולדבר עם עוד משתמשים מלבד אלה המופיעים ברשימת החברים שלנו, בצורה הכי בסיסית שקיימת.

למרות שכרגע החברה נהנת מההצלחה המסחררת, ניתן להגיד בוודאות שהיא לא המציאה את הגלגל ולא יקח יותר מידי זמן עד שיקומו מתחרים נוספים, שיבינו שכל מה שהמשתמשים צריכים בפייסבוק זה פלטפורמה נוחה ליצור קשר עם אנשים אחרים או לחילופין עד שהבועה אכן תתפוצץ וילד קטן ברחוב יצביע ויצעק “זה בסך הכל צ’אט”. עד אז, יש להם 15 מליון דולר לבזבז.

הפוסט פורסם לראשונה בעיתון מעריב עסקים (16.10.11)

וידאו: Shaker – Where things happen

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "שקשקו את המליון [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כץ
Guest

יש כבר מתחרה בקנה – “friends.” – אפליקציה על אותו עיקרון.

אוהד
Guest
היי חן, מסכים עם כל מילה שכתבת, למרות שמהכותרת ציפיתי למעט יותר עוקץ ודעה. אבל מדובר בביצה קטנה אז אני מבין למה את מעדיפה להיות מאופקת. שייקר היא דוגמא לעוד שורה של עשרות סטארט-אפים בשנתיים האחרונות המקבלים מימוני ענק על שטות שלא מובילה את העולם לכלום. לרוב הכסף מתבזבז ומה שנשאר מההשקעה אנחנו אפילו לא זוכרים. ישנה היום בעיה מאוד רצינית. מפתחים מוכשרים יכולים ליצור אפליקציות מהר מאוד, שכן כלי הפיתוח וה-API-ים של הפלטפורמות מאוד פשוטים לשימוש. ניתן ליצור אפליקצייה מתקדמת מאוד ימים ספורים. אז מה הבעיה? שכמו שאתה יוצר משהו תוך שבוע, אלפים אחרים יכולים ליצור אותו תוך יומיים.… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: