דיווח: גוגל עובדת על מכונית אוטונומית מתוצרתה

על פי מספר דיווחים, נראה שבענקית הטכנולוגיה בוחנים ייצור מכונית ללא נהג באופן עצמאי מבלי להמתין לשותפות עם יצרנית מכונית גדולה כלשהי. מהמרת נכון?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

גוגל אוהבת לפתח מוצרים בעצמה בזמן שהיא משתפת פעולה עם יצרניות מרכזיות בתעשייה. אם בשנים האחרונות היה מדובר בסמארטפונים מסוג נקסוס, מדיווח חדש שמגיע מאמיר אפרתי עולה כי ענקית החיפוש מפתחת מכונית ללא נהג שעשויה להגיע בתצורה של מונית רובוטית – אך ללא שותפות מתעשיית הרכב אלא לגמרי לבד. בו בזמן, מגזין ה-Frankfurter מדווח כי במאונטיין וויו מקווים לקבל את המכוניות הראשונות מתוצרתן המיועדות לשימוש של אזרחים פרטיים בקליפורניה – כבר בשנת 2017.

תשתף פעולה עם יצרניות, אך לא תמתין להן

בשל המורכבות האדירה והקושי בייצור ומכירה של מכוניות, בגוגל עדיין היו מעדיפים לשתף פעולה עם יצרנית מכוניות גדולה, אך על פי אפרתי כל המאמצים של ענקית החיפוש להכליל את הטכנולוגיה העצמאית שלה אצל אחת מיצרניות הרכב בגדולות העלו חרס ונכון לעכשיו – אין שותפות בין גוגל ליצרנית רכב מסויימת. לכן, מדווח כי גוגל מקיימת שיחות עם יצרניות חלקי רכב חיצוניות, ביניהן Continental AG ו-Magna International על מנת לבנות כלי רכב באמצעות מפרטים עיצוביים משלה, למרות שעדיין לא ברור אם התוכנית תצא אל הפועל.

הכנסות Continental AG, אשר ידועה בעיקר בזכות ליין הצמיגים המצליח שלה המדורג רביעי בעולם, מוערכות בלמעלה ב-40 מיליארד דולרים בשנה שעברה. החברה שומרת על קשרים עם רוב חברות הרכב הגדולות בצפון אמריקה, גרמניה ויפן ואף חתמה לאחרונה על עיסקה עם חברת Cisco בכדי ליצור מכונית “מחוברת” בעלת פונקציונליות אינטרנט טובה יותר, כך שברור שבחברה הגרמנית מסתכלים בתקווה על העתיד. גוגל יכולה לספק ל-Continental את הטכנולוגיה, ה-Innovation שהיא מחפשת והצמיחה לשווקים נוספים בכדי להגדיל את מעמדה בעולם, כאשר Continental יכולה להיות השותף האולטימטיבי של גוגל לצורך בנייה עצמאית של רכב.

מקור: ויקימדיה, cc-by-Steve Jurvetson

מקור: ויקימדיה, cc-by-Steve Jurvetson

הראשונה למכור מכונית ללא נהג?

יש הסכמה רחבה בתעשיית הרכב שמכוניות ללא נהג הן בהחלט העתיד של 10 השנים הקרובות, כאשר בשנים האחרונות מנכ”לים בכירים בתעשיית הרכב של חברות גדולות כגון ג’נרל מוטורס, ניסאן, אאודי, BMW ואחרות הסכימו ש-2020 תהיה שנת הסף למכוניות שנוסעות בעצמן, למרות שיצרניות הרכב לא צפויות להיות כל כך מרוצות מכך גם בגלל הירידה הצפויה בהכנסותיהן ממכירת מכוניות רגילות וכמובן מנגנון מדוייק של נהיגה שיפחית בצורך לשירותי תיקונים ותחזוקה. למרות זאת, גוגל צפויה להיות הראשונה שתעלה על הכביש את המכונית ללא נהג המיועדת ללקוחות פרטיים, כאשר ההשקעה האחרונה של זרוע ההשקעות של החברה, Google Ventures בגובה 258 מיליון דולרים בחברת Uber יכולה להיות האינדיקציה הברורה ביותר לכך. ההשקעה של גוגל בצוותא עם הדיווחים האחרונים אף יכולה להביא אל מעין “Robo-Taxi” – מונית ללא נהג שתגיע לאסוף לקוחות מיעד אחד למשנהו.

כמובן, המכשול הברור ביותר שצפוי לעמוד בדרכה של גוגל הוא המחיר. על פי אפרתי, המכוניות צפויות להגיע אל עלות כוללת של 150 אלף דולרים, לא סכום ידידותי במיוחד, אך בגוגל פועלים בכדי להוריד את המחיר, בין היתר על ידי עיצוב החומרה בעצמם. תקווה אחרת של ענקית החיפוש היא שעל ידי ייצור ראשוני של המכונית החכמה היא יכולה ליצור לחץ על יצרניות הרכב הגדולות להתחיל לשלב את טכנולוגיית הנהיגה העצמית של גוגל ברכב שלהן כבר מעכשיו, כך שבמקום לחכות לירידה במחיר המכונית של גוגל, הלקוחות יוכלו לרכוש מכוניות חכמות כאלו הרבה יותר מהר מיצרניות הרכב עצמן.

קרדיט תמונה: Joe Seer / Shutterstock.com

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: