מרצדס מציגה את אוטובוס העתיד, רושמת נסיעה מוצלחת בהולנד

האוטובוס האוטונומי למחצה השלים בהצלחה את נסיעת המבחן שלו שהסתכמה במסלול באורך של 20 קילומטר מנמל התעופה סכיפהול לעיר הארלם. במסגרת הנסיעה, האוטובוס עצר ב-10 תחנות וחצה 22 רמזורים, ללא התערבות הנהג

אוטובוס העתיד. מקור: Mercedes-Benz Future Bus with CityPilot

אוטובוס העתיד. מקור: Mercedes-Benz Future Bus with CityPilot

מרצדס מציגה אוטובוס חכם שיכול לנסוע לבד ללא צורך בהיגוי, האצה או לחיצה על דוושת הבלם על ידי הנהג, אך כמובן שהנהג יכול להתערב בכל רגע נתון במידת הצורך. האוטובוס האוטונומי למחצה של החברה, שנקרא ׳אוטובוס העתיד׳ (Future Bus), נסע קצת יותר מ-20 קילומטר בנסיעת המבחן שלו שנערכה השבוע, מנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם, אל העיר הציורית הארלם שנמצאת באיזור. הפרט המרשים ביותר הוא שלאורך המסלול האוטובוס התמודד בהצלחה עם רמזורים, מנהרות, והולכי רגל, גם כשנסע במהירות של 70 קמ״ש.

רואה הכל

הנהיגה האוטונומית למחצה באוטובוס מתאפשרת באמצעות מערכת CityPilot של דיימלר, חברת האם של מרצדס, שהציגה לפני כשנתיים משאית אוטונומית שמסוגלת להתנייד ללא התערבות של הנהג. יחד עם זאת, המערכת שהוטמעה ב-Future Bus מתקדמת הרבה יותר, שכן ביכולתה לזהות רמזורים ולתקשר איתם, לזהות מכשולים כגון הולכי רגל על הכביש ולבלום באופן אוטומטי. בנוסף, המערכת מאפשרת לאוטובוס לנסוע דרך מנהרות, והכי חשוב – להאט לפני הגעה לתחנה כדי להוריד או להעלות נוסעים.

בלי ידיים, מקור: Mercedes-Benz Future Bus with CityPilot

בלי ידיים, מקור: Mercedes-Benz Future Bus with CityPilot

כל הטכנולוגיה הזו אפשרית באמצעות מערכת חכמה הכוללת מצלמות אשר סורקות את הכביש וסביבתו ביחד עם מערכת מכ״ם ארוך וקצר טווח אשר מפקח על המסלול קדימה בשילוב GPS. בזכות אותם נתונים שנאספים על ידי המערכות, ניתן ליצור תמונה מדויקת ולאפשר לאוטובוס לנסוע בצורה מדויקת במסלול שלו גם במהירויות גבוהות ועיקולים בכביש. כדי לא לסכן נוסעים אשר עומדים בזמן הנסיעה או יושבים לא חגורים, המערכת לא כוללת פונקציה של בלימת חירום אוטומטית. במידת הצורך, הנהג כאמור יכול לקחת את השליטה בהגה בחזרה ולבצע בלימת חירום. חשוב לציין שלמרות שמדובר במערכת אוטונומית למחצה, לאורך כל הנסיעה הנהג יושב ומפקח על המתרחש.

בנסיעת הבכורה שהתקיימה לפני כיומיים הצליח אוטובוס העתיד להתגבר על האתגר ולעמוד במשימתו בהצלחה; במסגרת הנסיעה שארכה כחצי שעה עצר האוטובוס בעשר תחנות. נציין כי המסלול כולל 22 רמזורים, 3 מנהרות וכבישים מהירים הדורשים נסיעה ב-70 קמ״ש. הודות לעובדה שהאוטובוס מודע לכל הרמזורים בדרך ומחובר אליהם, הוא יכול להשפיע על הפעילות שלהם כדי ליהנות ׳מאור ירוק׳ לאורך הדרך או לקבל התראה במידה והרמזור עומד להתחלף לאדום כדי שידע להאט את נסיעתו. אגב, במידה והחיבור לרשת נפגם, האוטובוס מבסס את ההחלטות שלו על סמך זיהוי ויזואלי של הרמזור.

צפו בנסיעת הבכורה של האוטובוס האוטונומי

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: