המפץ הסלולרי: האותיות הקטנות ששכחו להראות לכם

מבט אל האותיות הקטנות של העסקאות החמות בעולם הסלולר לצד המענה המגמגם של הותיקות שעדיין מתקשות להציג תחרות ראויה

מקור: תמונות מסך מאתרי החברות, עיבוד תמונה

בשבוע החולף היינו עדים להצטרפותן של מפעילות הסלולר החדשות שהצליחו לזעזע את השוק עם מבצעים שטרם נראו במחוזתינו. בעוד שחלק מהמפעילות החדשות מסתמכות על תשתיות קיימות של מפעילות ותיקות יותר ומכונות בשל כך “מפעילות ווירטואליות”, הן עדיין מצליחות להסעיר את שוק הסלולר ולשבור מיתוסים רבים בתחום, כמו הסכום החודשי הנדרש לחבילת “הכל-כלול”.

89 או 99 לחודש?

מבין ההצעות הזמינות היום, ההצעות האטרקטיביות ביותר, נכון למועד כתיבת שורות אלו, הן אלה של גולן טלקום ושל הוט-מובייל (לשעבר ‘מירס’). גולן טלקום מציעה חבילת “הכל כלול” בתמורה ל-99 ש”ח. בחבילה נכללים שיחות ללא הגבלה, מסרונים והודעות MMS ללא הגבלה, גלישה במהירות גבוהה עד לנפח חודשי מצטבר של 3GB (מעבר לה כרוך הדבר באיטיות במהירות הגלישה) ובנוסף, מנויי החברה זכאים לשיחות בינלאומיות ל-29 ממדינות מרחבי העולם ללא עלות נוספת.

לעומתה, הוט-מובייל, הגלגול המחודש של חברת מירס המיתולוגית, מאפשרת לכם לחסוך עשרה ש”ח נוספים, ומציעה היום את החבילה הזולה ביותר למי שמחפש את חבילת ה”הכל-כלול”.

אבל, למרות ההצהרות של החברות השונות, כי החבילות שהן מוכרות הן חבילות שאינן מוגבלות בשיחות, גלישה או מסרונים מסוגים שונים, בפועל הלקוחות נדרשים לחתום על מסמכי התקשרות מול החברות, המתארים מציאות אחרת, מורכבת בהרבה. רוצים דוגמאות? בבקשה.

שימוש טבעי, סביר ורגיל

ברוכים הבאים לעולם השימושים החדש שלכם. חברות הסלולר של היום מבקשות להבהיר לכם, שהן מצפות מכם לעשות שימוש במכשיר הסלולרי שברשותכם וברשת הסלולרית שלה לצרכיכם בלבד, ואם אתם power-users, שימו לב. למשל, מבחינת גולן טלקום, סעיף 5 בהסכם ההתקשרות מפרט במפורש, כי עליכם לעשות רק שימוש אישי ופרטי, שיהיה גם שימוש “סביר, טבעי ורגיל בלבד”. אם תחרגו מהשימושים אלה, החברה שומרת על זכותה לגבות מכם תשלומים נוספים או לנתק אתכם מהרשת. מהם אותם תשלומים נוספים? הם אינם מפורטים באתר החברה או בהסכם ההתקשרות.

בהקשר זה נזכיר, כי היות ומדובר במפעיל ווירטואלי כרגע (החברה פועלת לפריסת אנטנות עצמאיות), הוא כפוף לתנאי התשתית אליה הוא מחובר (סלקום במקרה הזה). לכן, משתמש שינסה, למשל, לנהל שיחה ארוכה מידי עשוי להדליק נורה אדומה, שהתנהגותו אינה של אדם פרטי, אלא של מכשור אוטומטי או מכשיר בשימוש מסחרי. בסעיף 45 להסכם ההתקשרות מבהירה החברה, כי היא שומרת לעצמה את הזכות לנתק שיחות שאורכן מעל שעה. מובן שלאחר הניתוק ניתן לחדש את השיחה והמדידה תחל מחדש. עבור מרבית המשתמשים מגבלה זו אינה רלוונטית, שכן כמה מכם באמת מדברים שיחות של מעל שעה, וגם אם כן, החברה לא בהכרח מנתקת כל שיחה שכזו.

שינויים במע”מ (לרעתכם)

בסעיף אחר בחוזה ההתקשרות (סעיף 21), מבהירה לכם גולן טלקום, כי אם אתם בחוזה ללא התחייבות, כאשר ישתנה המע”מ, אם הוא ישתנה לטובתה, היא תגבה מכם את הסכום הגבוה, ואם השינוי הוא לטובתכם החברה תייקר את התעריפים, כך שלא תהנו מירידת המע”מ. אגב, אם אתם הופכים ללקוחות החברה, נוטשים אותה, ורוצים לחזור, קחו בחשבון שהחברה מבהירה שזה לא ברור מאליו, והיא שומרת לעצמה את הזכות שלא לחבר אתכם.

זוכרים שסיפרנו לכם שהחברה התעקשה, שהעלות שהיא גובה על כרטיס הסים (39 ש”ח) אינה עבור הכרטיס עצמו, אלא עבור המשלוח שלו בדואר אליכם? ובכן, בחוזה ההתקשרות מובהרת הסוגיה, והחברה מציינת במפורש, שכרטיס הסים ממשיך להיות רכושה הבלעדי כל העת, ואתם רק מקבלים את הרשות להשתמש בו. בכל שלב, החברה יכולה לבקש מכם להחזיר אותו. בהקשר זה החברה לא לבד, וגם הוט מובייל קובעת עובדה זו, ואף מוסיפה עליה עוד אותיות קטנות.

מסרונים קצרים

משך מסרון, או הודעת SMS, היא נתון שרובנו לוקחים כמובן מאליו. למרות זאת, חשוב לשים לב להבדלים השונים. בגולן טלקום, למשל, אורך הודעה באנגלית, עברית, רוסית או ערבית מוגבל ל-70 תווים. אם אתם בחבילת בלתי-מוגבלת, נתון זה פחות משמעותי, אך אם אתם בחבילה מוגבלת ומשלמים על כל מסרון, מדובר בנתון חשוב, כאשר אנשים רבים חושבים שאורך מסרון הוא עד 160 תווים.

איפה הנייטרליות של הוט-מירס?

לפי תנאי ההתקשרות, לקוחות הוט-מובייל לא יוכלו לנצל את חבילת הגלישה שלהם מחוץ למכשיר הסלולרי. בהסכם מציינת החברה כי מהירות הגלישה בכל חיבור שאינו קשור בשימוש ישיר של הטלפון בחיבור לאינטרנט יוביל להאטת מהירות הגלישה ל-64KBps. כיצד תדע החברה שאתם חיברתם דרכו את המחשב הנייד או את הטאבלט? שאלה טובה, לא פחות טובה מהשאלה של מדוע החברה מונעת מכם לנצל את חבילת הגלישה שעליה אתם משלמים ממילא (החברה קבעה את גודל החבילה ל-3GB).

עיון בהסכם ההתקשרות של הוט מובייל מעלה מספר סוגיות נוספות הקשורות לשימוש שלכם במכשיר. ראשית, את החשבונית שלכם תקבלו בדואר האלקטרוני, כאשר החברה שומרת לעצמה את הזכות לגבות על כך תשלום (סעיף 7 להסכם). רוצים לשנות את כתובת הדואר האלקטרוני אליה נשלחת לכם החשבונית? תצטרכו לשלוח להוט הודעה על כך בדואר-רשום (?!) ולוודא בפועל שאכן היא עדכנה במערכותיה את הכתובת החדשה.

סוגיה נוספת קשורה לכרטיס הסים, אשר נמצא אצלכם בהשאלה, ומפורטת בסעיף 13. היות והוא עדיין רכוש של הוט מובייל, היא שומרת לעצמה את הזכות לקרוא ממנו נתונים ומידע, לתכנת אותו ולהתקין עליו תוכנות. בעוד שקריאת נתונים באופן כללי עשויה להתבצע לצורך החיבור לרשת הסלולר של החברה, תיכנות מרחוק של הסים והתקנת תוכנות עליו, מראש או מרחוק, הם צעד רחוק הרבה מעבר לכך.

שימוש ב-DATA שלכם

אחד הרישיונות שמעניקה הוט מובייל לעצמה מתייחס למידע הנאסף עליכם. מידע זה כולל מידע משירות ה-DATA של החברה, והחברה יכולה לעשות בו שימושים שונים, כולל לקחת חלקים ממנו ולהעביר לצדדים שלישיים (כגון לאחר שהוציאה ממנו “מידע מזהה אישי”). במידע מטעמכם, כולל פרטי התקשרות שהחברה תראה בזרם ה-DATA שלכם, היא יכולה לעשות שימוש לצורך משלוח הודעות מסחריות מטעם החברה.

סוגיות אלה אינן בהכרח בלעדיות לספקיות החדשות הללו. הופעתן בחיינו, עם השקת הפעילות העסקית שלהן, הופכת את ההצעות שלהן אמנם לאטרקטיביות, אך בשוק בו נדמה שהתחרות רבה, לעיתים כדאי לבדוק את כל האותיות הקטנות ולראות האם למשתמש הקטן יש באמת בחירה מול התאגידים הגדולים.

נזכיר, כי במפת שוק הסלולר הישראלי, נכון למועד כתיבת שורות אלו, נמצאות קבוצת פלאפון-בזק, פרטנר-012 קווי זהב, סלקום-נטויז’ן-013 קווי ברק, רמי לוי תקשורת, הום סלולר, גולן טלקום והוט מובייל (לשעבר מירס תקשורת). בעתיד הקרוב צפויה גם YouPhone מקבוצת דור-אלון להתחיל את הפעילות העסקית שלה.

ביניהן, קל לראות כיצד החברות הולכות ומתאגדות סביב צבירי שירותים, שיעניקו לנו בקרוב את כל שירותי התקשורת שלנו תחת קורת-גג אחת. אם בעבר חיבור “טריפל” היה החיבור האטרקטיבי ביותר שניתן לקבל בשוק, היום חבילות משולבות של סלולרי+אינטרנט לבית+טלפון קווי+ערוצי כבלים/לווין הם הכיוון החדש.

פרטנר פותחת זירה

חברת פרטנר, המפעילה את מותג אורנג’ בישראל, השיקה לאחרונה שתי תוכניות חדשות בתגובה להכרזות של השבוע האחרון: האחת תוכנית Clear Unlimited, הכוללת שיחות ללא הגבלה, מסרונים ללא הגבלה וגלישה עד לנפח של 500MB בתמורה ל-125 ש”ח (אם תרצו חבילת גלישה של 1GB, תשלמו 10 ש”ח נוספים).

התוכנית השניה שמשיקה החברה היא תוכנית Clear Max, בה תשלמו 25 אגורות לדקת שיחה או למסרון או לנפח גלישה ביחידות של 1MB. מי שירצה לעדכן לחבילת גלישה מורחבת בנוסף, יוכל לקבל 250MB בתמורה ל-35 ש”ח, 1GB בתמורה ל-45 ש”ח ו-2GB  בתמורה ל-60 ש”ח. פרטים מלאים על התוכניות החדשות של פרטנר תוכלו לקרוא כאן.

בהתחשב בעובדה שאת המחווה הפילנטרופית נזכרת אורנג’ ליישם רק לאחר שבירת השוק על ידי גולן טלקום והוט מובייל, יתכן ומדובר במעט מידי ומאוחר מידי. המחירים וההצעות הנוכחיות של אורנג’ אינם רלוונטים במסגרת כללי המשחק החדשים שנוצרו, ובגזרה זו פלאפון וסלקום לא מצליחות אף הן להציע אלטרנטיבה ראויה בשלב זה.

בארצות הברית זה קרה קודם

בהקשר זה נזכיר, כי שיווק חבילות “בלתי-מוגבלות”, כאשר הן בפועל מוגבלות עם מכסה מסוימת של שיחות או שווי גלישה, אינה דבר חדש בעולם. כבר במהלך השנה שעברה החלו ספקיות סלולר אמריקניות להגביל משתמשים שנרשמו לחבילות “בלתי-מוגבלות”, בטענות שונות. חלקן טענו לשימוש יתר, וחלקן טענו להעלאה בעלויות השוטפות שלהן.

ניסינו כבר אז לברר עם שר התקשורת, משה כחלון, כאשר הכריז על כניסתן העתידית של הספקיות הווירטואליות לפני כשנה, אילו צעדים בכוונתו לנקוט על מנת למנוע מהתרחשות אותו מצב, בו ספקית מוכרת חבילה “בלתי-מוגבלת” ותוך כדי חיי התוכנית משנה אותה ומתחילה להגביל את החבילה, מלהתרחש גם בישראל. התשובה שקיבלנו מהשר, באמצעות דוברו, היתה ש”הנושא לא מעניין את השר”. כך הגענו למצב, שתוך כשנה, בזמן שחברות סלולר מהגדולות בשוק מפרסמות בשלטי חוצות חבילות “Unlimited” – באותיות הקטנות התמונה דווקא מציגה לא מעט הגבלות, ואחד האנשים האמונים על הסוגיה נאלם דום.

נקווה רק שרגעי החסד הללו שהובילו למהפכה הסלולרית ישרדו גם לטווח הרחוק וכי חוץ ממחירים נמוכים נזכה גם לשקיפות גבוהה יותר. מי שלא בטוח אם כדאי לו לעבור, ולאן לעבור, יכול לראות את השוואת החבילות שבדקנו מהמפעילות השונות. שם תוכלו למצוא גם את דרכי ההתקשרות לכל החברות השונות, ולברר מה ההצעה הטובה ביותר שיש להם עבורכם היום.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

19 תגובות על "המפץ הסלולרי: האותיות הקטנות ששכחו להראות לכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Lidor Kalfa
Guest

עוד משהו שאני לא יודע עד כמה זה קשור לסלולר, אבל זה קשור לספקיות אינטרנט, לHotnet בפרט – יש סעיף שאומר דבר כזה:
מגבלת נפח: נפח חודשי מקסימאלי להעלאת והורדת נתונים ברשת האינטרנט 50GB.
כרגע הסעיף הזה "מורדם" והם לא מגבילים אותך, אבל בשיחה עם נציג שירות שלהם נאמר לי שבעתיד הם מתכננים להגביל את הגלישה ל50 ג'יגה בחודש ולאחר מכן לגבות עוד כסף מלבד התשלום על החבילה..
במקרה קראתי באיזה אתר על המכסה הזו, Hotnet לא מזכירים את זה בשום צורה..

אוראל
Guest

אם אני מתחבר להוט והם מעלים מחירים , גם לי המחיר יעלה , או שזה רק ללקוחות שירשמו לאחר העלאת המחירים ? (נציג באורנג’ אמר לי שאפילו שאני נרשם עכשיו , אם יעלו המחירים זה יעלה גם אצלי )

שי לוי
Guest

החברות תמיד מרשות לעצמם לעלות מחירים, ככה זה גם באורנג’ ובשאר החברות.
אגב, הסברה היא שבגלל שהחברות החדשות צריכות להגיע ל-7% נתח שוק כדי לקבל את הערבויות שלהן בחזרה הן לא יעלו את המחירים (לפחות לא בשנים הקרובות) כי אז הן יירו לעצמן ברגל.

בנוגע לגולן, ששאלו את מיכאל גולן אם מדובר ב”מחיר חדירה” הוא ענה שבצפרת החברה Free שמלווה את גולן ועליה מבוסס המודל של גולן (גם במחירים, אגב) לא העלו את המחיר בכל-10 שנות פעילות החברה.

Shai Almog
Guest

אני עברתי לגולן טלקום וכשנירשמתי יצרתי בטעות קווים חדשים במקום לנייד (האתר באותו זמן היה מטעה) וכאן נכנסתי לבעיה כי אי אפשר לבטל סים בלי להפעיל אותו, אין דואר אלקטרוני ופורום. הדרך היחידה ליצור קשר היא בטלפון שמתנתק אחרי רבע שעה המתנה. אז הפעלתי את הסימים ובחרתי ניתוק, זה מייצר PDF שצריך לשלוח בדאר רשום… דווקא את זה אי אפשר לעשות באתר???
ניידתי את המספרים שלי בכל זאת כי כל זה כלום ליד מה שאורנג' עשו לאורך השנים וסה"כ הם חברה חדשה ואולי ישתפרו קצת.

Shay Levi
Guest

יש להם טופס שאפשר לשלוח דרך הפייסבוק:
https://www.facebook.com/GolanTelecom/app_245729398841830

אם בכל זאת תרצה לדבר עם המוקד, אני ממליץ להתקשר בשעות הבוקר 8 ככה, אז יש הכי פחות עומס על המוקד.

Shay GoMobile
Guest

עדיין בגנבים הכי גדולים זה המפעילות הותיקות

אייל
Guest

זה נבלה וזה טרפה.
אבל לפחות יש פתרון ללקוח שלא מדבר הרבה בטלפון הנייד או גולש.

פרסומת
Guest

תוכן שיווקי במסווה
מי ממן אתכם אורנג’ פלאפון או סלקום?
אתם ממש מתאמצים למצוא מה לא טוב אצלם, מספיק עם השטויות תפרגנו סופסוף מישהו פועל לטובת הצרכן.

טימי
Guest
אוקיי במבט קצת יותר בוחן – אתה צודק הכתבה בהחלט נוטפת רמזי פרסום מצחין לחברת אורנג… (למרות שתמיד טוב שמישהו מנסה להגן על עצמו בגלל שהוא חושף דברים שעלולים להיות רעים אצל המתחרים – וכך המתחרים יכולים להגיב ולשפר את התנאים לצרכן) עדין אם תשימו לב בכל הכתבה יש דברים שלילים… ופתאום משום מקום ,כותרת! פרטנר פותחת זירה (כאילו סלקום ופלאפון ממש לא פתחו זירה) , ואז הכותב מגדיל לעשות ולפרט את החבילה הכמובן לא משתלמת בעליל ועם מיליון סעיפים פי עשר יותר קשים שלא מוזכרים בכתבה. ואז הכותב עוד עושה טובה ומעביר אותנו לאתר של אורנג לפרטים על החבילה….… Read more »
רביד
Guest

אני מצטער אבל זאת כתבה קטנונית ומעצבנת. לא משנה מה, בתור ישראלים, תמיד נמצא את ה”אותיות הקטנות” שלפמעים הן לא כל כך קטנות ומאוד סבירות.
אם חברה לא תגביל את מהירות הגלישה כשהחיבור הוא לא מהסמארטפון אז לאור העובדה שהנפח גלישה ללא הגבלה, כמה זמן נראה לך עד שאנשים יקלטו שהם לא צריכים יותר לשלם לספק+תשתית לאינטרנט בבית ויתחילו להעביר את כל נפח התעבורה שלהם לפלאפון?

הטענה היחידה כאן שבאמת רלבנטית ולא לגיטימית היא על השימוש בדאטא של היוזר. וזה באמת מקומם.

מקווה מאוד שפעם באה לא תזבל את האתר שאני אוהב בפוסטים צהובים קקה.
כמובן, חוות דעת שלי בלבד.

זיו
Guest

זו לא הבעיה כי עדיין אפשר להגביל אותך ל 3 ג’יגה בנפח
אם כן אז הבעיה היא שמהמגה בייט הראשון הם מגבילים אותך במקרה ואתה מחובר ללפטופ
אין להם זכות בכלל לעשות זאת
אני חושב שהוט הגבילה מהסיבה שהיא גם חברת אינטרנט בייתי וגם ספקית
בכל אופן זו הסיבה היחידה שלא עברתי אליהם למרות מחירם האטרקטיבי
בנוסף, הם לא הביאו תחלופה אחרת לאנשים שמעוניינים לחבר את הסמארטפון למחשב הנייד, אם הייתה תחלופה במחיר מעט גבוה מ89 הייתי שוקל זאת.

עלי
Guest
גם אם רשימת הסעיפים הקטנים היתה גדולה פי עשרה, עדיין מה שקרה כאן השבוע הוא לא פחות מהיסטורי. בפחות ממאה שקלים לחודש לחבילה שלכל הדעות מתאימה לרוב המוחלט של המשתמשים, כל מה שמפורט למעלה בטל בשישים. החברות החדשות לא צריכות גדודים של אנשי תמיכה כי רוב השיחות למוקדי השרות כיום הם בעניני חשבונות לא ברורים, חיובי יתר ותוכניות מסובכות. הן לא זקוקות לגדודים של מהנדסים כי גם כך את רוב השרותים אנו נצרוך over the top מגוגל, דרופבוס וחבריהם. לא צריך אנשי מכירות, סבסוד של מופעים ופרסומות מרחבי העולם. 89 או 99 לחודש. הכל כלול. זהו. ולכן, רצף הכתבות שלכם… Read more »
בוריס
Guest
הוט מובייל חברה עם שירות לקוחות, טיפול בלקוח הגרוע ביותר שפגשתי. קיבלתי סים ביום 22.05 יום שני. אמרו תוך כמה שעות מקסימום 24 המספר הישן תנוייד לסים. עברו 24 שעות, אך לא נויידתי. ביום שלישי מתקשר לשירות לקוחות. ממתין בערך 40 דקות. נציגת שירות לירון מסבירה שקרסו מערכות שלהם, לכן לא נויידתי. היא מנסה לנייד אותי, לא מצליחה. טוענת שיש בעיה במערכת והיא תחזור אליי מאוחר יותר. חזרה אלי, אך לצערי לא יכולתי לענות באותו רגע. היא השאירה הודעה נפלאה: “ניסיתי ליצור אתך קשר, אתה לא זמין , אנא פנה אלינו למוקד”. אפילו לא ניסתה ליצור איתי קשר פעם נוספת!!!… Read more »
גיא
Guest

המגבלה על גודל SMS זאת מגבלה טכנית, וגם בחברות הקיימות הודעות בעברית, רוסית וכו’ הן באורך של 70 תווים. ההבדל הוא שאצל גולן מודיעים את זה מראש, ולא מסתירים את זה.

זיו סירי
Guest

לפי מה שכתוב בתקנון של חברת הוט מובייל לגבי המסלול ללא הגבלה :

אדם אשר ירצה להפוך את הסמארטפון שלו לראוטר (hot spot) ,
אז חברת הוט תוריד לו את המהירות גלישה מ42מגה ל64 קילו
משמה מחזירים אותנו לימי הביניים.
*הערה זו בעלת חשיבות רבה למתמשים בלפטופ ומעוניים לגלוש באמצעות האינטרנט הסלולרי שלהם.
בעקבות בעיה זו עקבתי את מעברי לחברת הוט מובייל (חבל).

במידה והייתה חלופה אחרת כגון מסלול מיוחד לאדם המעוניין בחיבור הסמארטפון למחשב
בתשלום סמלי כמו למשל במקום 89 אז 99 או 110 , במקרה הזה הייתי שוקל לעבור.

אלי
Guest

הזמנתי קו בגולן – פשוט תענוג
הבעיה שלי עם פלאפון היא חוסר ההגינות הבסיסי שלהם. אני יכול לתת דוגמאות למכביר. הצלחתי לנתק שם כבר 4 קווים, לנייד 2 לאורנג ובדרך לגולן אם אצליח לפתור את הבעיות שלי איתם
ולכבוד הענין אף הקמתי דף אוהדים שונאים
http://www.facebook.com/no2pelephone

משה
Guest
תפסיקו לבלבל את המח עברתי להוט מובייל.. השירות היה מצוין..הייתי בתור כעשר דקות..ניידתי את המספר שלי..ואחרי פחות משלש שעות הניוד בוצע ובהצלחה מרובה..החברות הוותיקות עדיין מנסות להשפיע עלינו ונראה שהם בינתיים דיי מצליחים …תפתחו את העיניים אנשים החברות החדשות משנים את המציאות המזעזעת של גניבת מיליונים של שקלים על כל לקוח והם עשו את זה הרבה מאוד זמן..שר התקשורת שלנו עשה עבודה מצוינת ומגיעה לו הערכה רבה..ובנוגע הגבלות במספר אותיות ובכמות דקות שיחה..זה לא חדש רק שבגלל ששילמתם על כל דקה פשוט לא הגעתם לכמומויות הללו אז לא הרגשתם את זה ושלא יזינו תשכל ..הכל בסדר וסוף סוף הצדק יוצא… Read more »
מרדכי
Guest

התחברתי לגולן וגם בת זוגי בת הזוג נסעה לחו”ל התקשרתי אליה ארבעה פעמים והיא לא
אבל היא קבלה מייל לטלפון שהיא מחויבת במאה ש”ח עבור זה שהתקשרתי אליה מה זה מלכודת ? הלו כתוב בפרסום שלהם [נו לימיט }

0584445587 לשעבר
Guest

לגולן טלקום יש בדיחה בסעיף 5-“שימוש אישי והוגן”

אם תנסו לשאול מנהלת שבאה לנתק אתכם בגלל סעיף זה מהו “שימוש אישי והוגן”

היא תגיד לכם שזה חומר פנימי מסווג!!!!

זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת במיוחד שבהתחלה כאשר שאלתי את המוקדנית כמה דקות מותר לדבר בחודש היא אמרה לי שאין הגבלה ובעצם כל האיסור הוא רק להכניס את הסים למרכזיה וכדומה

כאשר שאלתי האם מותר לאשתי לדבר בניד =התשובה הייתה חזרה מילה במילה על הסעיף למרות שהגבלתי את התשובה לכן\לא.

מסקנה:רמאים יש בכל מקום אבל גולן טלקום שוקעים עמוק בזבל הסלוללרי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: