קמפיין חדש בבריטניה: QR בביקיני

צמד שחקניות כדור-עף חופים יפרסמו את הספונסרית שלהן על החלק האחורי של בגד הים שלהן, בצורה של קוד QR

באדיבות Betfair.com

עולם הפרסום נע קדימה במהירות, ומוצא כל העת אפיקים חדשים שינצלו את הטכנולוגיות החדשות שמתפתחות, כדי להפיק את המירב עבור המפרסמים, ולוודא שאת מסע הפרסום הבא שלהם, אף אחד לא ישכח.

location, location, location

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, בטורניר כדורעף חופים שיערך בלונדון בקיץ 2012 תוכלו לראות את חלק מהמתמודדות, כאשר על החלק האחורי של הבקיני שלהן מוטבע קוד QR, שיאפשר למי שיצלם אותו לקבל קישור אינטרנטי שייקח אותו הישר אל דף האינטרנט של המפרסמת.

מאחורי הרעיון לנצל את השטח ה”נדל”ני” הזה, בצירוף של טכנולוגיית קודי ה-QR נמצא משרד יח”צ אנגלי בשם MischiefPR, שהגה את הרעיון לצורך קמפיין עבור Betfair.com, אחת מקהילות ההימורים הגדולות בעולם שמקורה באנגליה. עבור שתי מתמודדות, Zara Dampney ו-Shauna Mullin, הרי ש-Betfair הפכו להיות הספונסרים שלהן לתחרויות כדור-עף חופים שיערכו בלונדון באוגוסט 2012. הצמד מדורג היום במקום ה-26 בעולם, וישנן תקוות רבות לגבי היכולות שלהן להעפיל אף מעבר לכך בתחרויות בלונדון בקיץ הבא. המגרש שנבחר לאחר את התחרויות הוא Horse Guards Parade, אחד המקומות הבולטים בלונדון.

באדיבות Betfair.com

בעקבות הבחירה לפרסם את המותג שלהם עם השחקניות, ב-Betfair יוכלו להינות מהעובדה שמצלמות הטלוויזיה מתרכזות בעיקר באזור החלציים של שחקניות כדור עף החופים, בין היתר כדי לראות את סימוני הידיים של השחקניות, כשהן מסמנות אחת לשניה את הטקטיקה שלהן להתמודד עם הזריקה הבאה של היריב.

להקליט את השידור

עקב כך, כל מי שיצפה במשדרים ברחבי העולם יוכל להקליט את המשדר, ואז להקפיא את ההקלטה בנקודות מסוימות בהן רואים את הקוד. אז, יכולים הצופים להוציא את הסמארטפון שלהם, לצלם את הקוד, ולהגיע אל דף המפרסם.

כמובן שמי שצופה מהיציע במשחקי הכדורעף, יוכל גם הוא לנסות ולעשות זום מספיק קרוב כדי לסרוק את הקוד, אם כי במרבית הסמארטפונים הזום האופטי הוא בעל ביצועי חלשים ביותר (X3 או X4), ובחלקם אין זום אופטי כלל. כלומר, הקהל שביציעים אמנם יוכל לנסות ולנצל מספר אלטרנטיבות כדי להתגבר על הקושי הטכני (כגון רכישה של עדשות חיצוניות לסלולרי), אך הוא לא קהל היעד העיקרי של מסע פרסום שכזה, אלא דווקא הקהל שצופה בבית; במקום לייעד פרסומת לקהל של כמה מאות או כמה אלפים ביציעים, יכולים כך המפרסמים לנסות ולהגיע אל כמה מיליוני צרכנים פוטנציאליים של המותג שלהם.

באדיבות Betfair.com

הקמפיין החדשני הזה זכה לכיסוי נרחב בתקשורת הבריטית, וגם בתקשורת העולמית. באחד מהציוצים שלה בטוויטר, צייצה Shauna Mullin שהרעיון כולו די מצחיק. במבט מעט רחוק יותר הקמפיין בהחלט מהווה את אחת הדוגמאות הבולטות לכניסתו של קוד ה-QR למיינסטרים.

ארץ השמש העולה

קוד ה-QR החל את דרכו באמצע שנות התשעים ביפן, והחל לצוץ ברחבי העולם כבר בראשית שנות האלפיים. שם הקוד, ראשי תיבות ל-Quick Response, מייצגות את אחת מהתכונות הבולטות שלו, והיא קריאת מכונה ברמה גבוהה. בשונה מברקוד ותגים אחרים, ל-QR יתרון מובהק; האלגוריתם שמקודד את המידע והופך אותו לקוד QR כולל בתוכו רכיב של אחזור המידע, במקרה של פגיעה במדבקה או באריזה עליה מודפס הקוד. רכיב זה מבוסס על אלגוריתם תיקון השגיאות של Reed-Solomon.

כלומר, במקרה והחבילה שלכם יוצאת למשלוח בדואר ותויגה עם קוד QR שעליו היעד הסופי, ובדרך החבילה ועליה מדבקת ה-QR, סופגת חבטות שפוגעות בחלק מהמדבקה, מכשיר הקורא קוד QR יוכל להמיר את המידע המלא, עד לאבדן של אחוז מסוים מהמידע, ואת אחוז זה קובע המשתמש כאשר הוא מייצר את קוד ה-QR.

בעוד שהקוד החל את דרכו כדרך של טויוטה לעקוב אחרי חלקי רכב, הוא נדד משם לשימושים רבים ושונים בקוריאה הדרומית, ומשם ליתר מדינות העולם. יצרניות מזון גדולות, כדוגמת נסטלה, החלו להשתמש בו על גבי קופסאות דגני בוקר, והדרך משם למוצרים המוניים ויומיומיים היתה קצרה.

מעוגן וחשוב

בין היתר, אחת הדוגמאות הבולטות של כניסת קוד ה-QR היה קמפיין של חברת לגו, שהציע לילדים לקנות ערכות של רובוטים שלכל רובוט יש קוד QR משלו. על רקע חדירת קוד ה-QR לחיינו, הברקוד הותיק זכה לגרסה דו-ממדית חדשה, אשר במבט ראשון עשוי להיראות דומה לקוד ה-QR. את ההבדל העיקרי בינו תוכלו לראות בכך שבפינות קוד QR ישנן ריבועי עיגון, שעוזרים למכשיר שמצלם אותו להתפקס על כיוון הקריאה של הקוד.

במהלך השנתיים-שלוש האחרונות ראינו את כניסתם של הסמארטפונים לחיינו, ובמהלך השנה האחרונה אפילו יותר מתמיד. כניסתם איפשרה לכל בעל סמארטפון להתקין במכשיר הסלולרי שלו אפליקציה פשוטה לקריאת קודי מכונה, בין אם זה ברקוד, ברקוד דו-ממדי או קוד QR. אפליקציות כאלה יש לרוב, הן למכשירי iOS והן למכשירים מבוססי אנדרואיד, והן הופכות את המכשירים הסלולריים שלנו לקוראי QR code.

צילום אחד, וזה אצלכם ביד

לפני מספר חודשים הפעילה בארץ המפיצה של אחת הבירות הידועות מבצע, לפיו בכניסה לפאבים הושם שלט ועליו קוד QR, שמי שיסרוק אותו וייגש לברמן יוכל לקבל את אותה הבירה בהנחה. מדובר, נקווה, בסנונית שתמשיך הלאה לקמפיינים נוספים.

הקמפיין של Betfair עם שחקניות הכדור-עף חופים מגדיר לנו מחדש את הרעיון של חיבור טכנולוגיה בדרכים חדשות שלא חשבנו עליהן. כל עוד בגדי התחרות שלהן ממשיכים להיות תקניים, אין סיבה שלא נראה קודים כאלה גם בתחרויות נוספות בעתיד. למשל, זה יכול להיות סביר ביותר שבאולימפיאדה הקרובה, ב-2012 בלונדון, נראה את נבחרות השחייה השונות, כאשר על כובע הים של כל שחיין מוטבע קוד QR, ואולי גם קוד על המכנסיים של אצנים, שיגוון את הצבע האחיד השולט בתחום.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "קמפיין חדש בבריטניה: QR בביקיני"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לועהארי
Guest

גאוני!
אתה מסתקרן, סורק ובודק והופ נחשפת למותג!
בכלל, אני חושב שלQR קוד יש עתיד עם שימושים רבים יותר.

אזרבאיגאן קוווקז
Guest

הופעה הליכה על חבל מגניבה ואוצרת נשימה
טרגילי אקרובטיקה בגובה 5 מטר
בדף פייסבוק יש לך סרטונים תמונות
עם אהבתם ישמח מאוד לעזרה בלחיצה על אהבתי על הדף
http://www.facebook.com/pages/%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A1-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%A7%D7%96%D7%99/128943017163391

wpDiscuz

תגיות לכתבה: