לא לחשוב רק על משקיעים – מסקנות מאירוע TWS 2010

“מאז TWS הטלפונים לא מפסיקים לצלצל. זה לא אומר שיש כמה דברים שבפעם הבאה נעשה אחרת.” ניר מילמן מ-POSE מסיק מסקנות

הצוות שמאחורי POSE. מימין לשמאל: ניר מילמן, גיא מרקוס ויונתן טורקין.

בשבוע שעבר נערך כנס 2010 TWS. הגענו למצגת החשובה אחרי שבועיים של עבודה מאומצת מאוד, עם רשימה של יותר דברים שרצינו להספיק מאשר באמת היה אפשרי.

בסופו של יום, לא ציפינו לכמות החשיפה שנזכה לה במהלך הכנס מול כל המי ובעיקר המי בתעשיית הסטרטאפים. לא חשבנו שנעביר כמות של הסברים אישיים לכל כך הרבה מתעניינים. עכשיו בימים שאחרי, הטלפונים לא מפסיקים לצלצל – וגם לגל הזה לא ציפינו.

בטוח שגם בכנס הבא נופתע מדברים, אבל יש כמה דברים שהניסיון הקצר שצברנו כבר מחייב שנלמד לא לחזור עליהם. והנה הם כאן:

המצגת: רוב המצגות חזרו על שבלונה מאוד מסויימת. למרות שרבים חשבו שהם מגיעים עם זווית מעניינת וייחודית – הם לא יצרו אפקט וואוואצל הקהל. לדוגמא, כל סטרטאפ מגיע במהלך המצגת לשלב ההדגמה בו מוצג הממשק למשתמש ודרך העבודה של המוצר או השירות. עבור היזמים שיודעים כמה שעות עבודה הושקעו ביצירת הפעולה הרצויה, נדמה שההדגמה תוציא מאנשים את אפקט הוואוו. זה לא קורה. בעיקר בנוגע לקהל של TWS מדברים מספרים, סרטונים משעשעים, ויציאה מהקופסא ובעיקר מארבע הפינות של הפאוור פוינט.

השטח: מארגני כנסים מקצים לכם שטח מוגדר ומספקים עמדה קטנה. כל המציגים שמו על העמדה מסך מחשב שהציג את הפתרון. אנשים שעוברים עוצרים ומבקשים הסבר. אבל אולי אפשר גם כאן לשבור את המסגרת, לבלוט בשטח ולשפר את הזכירות. בדיעבד, ועם קצת יותר זמן, כדי להדגים את היעילות והניידות של הקופה הרושמת הוירטואלית שלנו, היינו צריכים להקים דגם של חנות וממש למכור לאנשים דברים. אין כמו חוויה בגוף ראשון.

המשקיעים: אין ספק, לב העניין בכנסים מסוג זה הוא המשקיעים. אתה רוצה אותם ומקווה שהם יירצו אותך. אבל גם אם אתה לא סגור על זה שהם ירדפו אחריך, חשוב להכין אסטרטגיה ברורה כדי לדעת לענות למשקיעים על השאלות: מה אתה צריך מהם, ומה אתה מוכן לתת בתמורה. להתייעץ מבעוד מועד עם מי שאפשר והעיקר לנקוט בגישה אחידה מול כולם.

שיתופי פעולה: משקיעים הם העיקר. אבל לא לשכוח שבאותו אולם מסתובבים מאות אנשים שעובדים בתחום מאוד דומה לשלכם, נמצאים באותו שלב שלכם במחזור חיי החברה, וגם הם נמצאים בשלב בו הם הכי פתוחים לרעיונות חדשים. חבל לבזבז את ההזדמנות הזאת ולא לרקום שיתופי פעולה שיכולים לסייע בהמשך.

עיתונאים ובלוגרים: בהמשך ישיר לנושא שיתופי הפעולה, תבואו בהרכב רחב ככל שניתן. תתחמשו באנשים שיוכלו להגדיל את הקשרים, לאתר את האנשים הנכונים ולקדם את החברה. בין הזמן המושקע במשקיעים לבין יצירת שיתופי הפעולה – אתרו את העיתונאים, ספרו להם את הסיפור שלכם ושל הפתרון, ותהפכו אותם לנציגים שלכם. יש הבדל משמעותי בין עיתונאי שפגש אתכם אישית לכזה שמבקר את המצגת שלכם מרחוק.

אני מקווה שיצא לנו לחוות שוב את TWS יום אחד, ואת הרשימה הזאת אשמור במקום בטוח.

Avatar

ניר מילמן

סמנכ"ל פיתוח של POSE המפתחת של קופה רושמת וירטואלית. בעל רקע נרחב בפיתוח פלטפורמות סחר ושיווק בסביבת האינטרנט.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: