מרמים במשחקים? רמאים במציאות

מחקר חדש שנעשה על ידי חברת PopCap מגלה כי שחקנים חברתיים הנוהגים לרמות במהלך המשחק, ככל הנראה ירמו גם במציאות

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

במסגרת מחקר שערכה חברת המשחקים PopCap, גילתה החברה כי משתמשים הנוטים לרמות במשחקים חברתיים אונליין, נוטים גם לרמות בחיים האמיתים. האם העליה במשחקים חברתיים ברחבי הרשת יכולה לגלות לנו הרבה יותר ממה שנרצה לדעת על עצמנו?

רמאות חברתית

בשנה האחרונה, עם עלייתן של הרשתות החברתיות גדל משמעותית פלח שוק נוסף הקשור אל אותן רשתות באופן ישיר – שוק המשחקים החברתיים. כ-120 מיליון משתמשים בארצות הברית ובבריטניה מעבירים את זמנם עם משחקים חברתיים לפחות פעם בשבוע ו-81 מיליון משתמשים משחקים לפחות פעם ביום. מדובר על צמיחה של 71 אחוזים מאז 2010.

בזכות העלייה בפופולאריות של משחקים חברתיים, מדובר בכמות גדולה של שחקנים שמעניקים גם למעשה ידע רב. הדאטה המגיעה מהם מאפשרת לחברות המשחקים לנתח ולבדוק כיצד מתנהגים שחקנים שונים במשחק, לעומת החיים האמיתיים. PopCap החליטה להרים את הכפפה ובדקה את הקשר בין אישיות השחקן ואישיות המשתמש עצמו, בכל הנוגע לרמאויות.

וירטואלי מול אמיתי

הרשת החברתית בה נמצאים הכי הרבה שחקנים חברתיים היא פייסבוק, המכילה 91 אחוזים מכלל אותם שחקנים. אחריה בדירוג מופיעה גוגל פלוס, עם כמות קטנה למדיי של שחקנים – רק 17 אחוזים, אך סביר להניח כי נתון זה נובע מההיצע הגדול בהרבה של משחקים חברתיים הקיים בפייסבוק, כך שהנתון אינו מפתיע.

מתוך אותם 120 מיליון שחקנים, למעלה מ-10 מיליון מהם מרמים במשחקים עצמם – כ-11 אחוזים מכלל השחקנים בבריטניה וכ-7 אחוזים מכלל השחקנים האמריקאים. מתוך אותם ‘רמאים’, כמעט מחצית מהם, 48 אחוזים, הודו בכך שרימו גם בחיים האמיתיים בין אם מדובר בגניבת מגבת ממלון ועד זיוף המיסים שלהם. המחקר מציג כי הסבירות ששחקנים חברתיים ירמו גדולה פי 3.5 מאשר הסבירות ששאר המשתמשים שאינם משחקים ירמו.

מבין כלל השחקנים, אחוז השחקניות גדול מאשר אחוז השחקנים – 55 אחוזים לעומת 45 אחוזים ובצורה לא מפתיעה במיוחד, אחוז הרמאויות בקרב הגברים גדול יותר מאשר אחוז הרמאויות בקרב הנשים – 54 אחוזים לעומת 46 אחוזים. מדובר על תוכנה המאפיינת דווקא את הדור הצעיר, שכן 72 אחוזים מהרמאים הם מתחת לגיל 40.

ההפתעה הגדולה הגיעה בנתונים המתייחסים לרכישות בתוך המשחק עצמו. 86 אחוזים מהמשתמשים שהודו כי רימו במשחק, דיווחו כי ככל הנראה ירכשו פריטים וירטואלים עבור אותם משחקים באמצעות כסף מזומן.

אין זה מפתיע שרמאי נשאר רמאי, בין אם מדובר במשחק חברתי לבין אם מדובר בחיים האמיתיים – אך מדובר בדוגמה מובהקת לכיצד הפעולות היום יומיות המקוונות שלנו יכולות להוביל למאגר ידע משמעותי, עם השלכות טובות יותר ופחות.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "מרמים במשחקים? רמאים במציאות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלון
Guest

BITCH PLEASE.
המשחקים בפייסבוק הם לא באמת משחקים, הם סתם משהו כדי להעביר את הזמן.
את המחקר צריך לעשות על משחקים אמיתיים עם גיימרים אמיתיים, לא על משחקי פלאש גרועים.

ירון
Guest

כאילו מי שירמה במשחק זובמים נגד צמחים אז צפוי לרמות כשיתקפו אותו זומבים במציאות?

ממ מעניין

wpDiscuz

תגיות לכתבה: