הבאסטות מגיעות לחווית הקנייה ברשת, הכירו את פיקארדו הישראלית [סטארטאפ]

בעידן שבו אנו קונים תוצרת ייחודית בעיקר באתרי המסחר הגדולים, חברת סטארטאפ חדשה מנסה להנגיש את פוטנציאל המכירה באינטרנט גם עבור אנשים שהתרגלו לעמוד ליד הבאסטה. הכירו את פיקארדו.

קרדיט תמונה: צילום מסך

קרדיט תמונה: צילום מסך

בשנים האחרונות, יחד עם הפיכתו של עולם הקניות הדיגיטלי לחלק מרכזי מחיינו, המון עסקים קטנים ״של פעם״ מתקשים לבצע את המעבר ולהפיץ את הסחורה שלהם דרך אתרי האינטרנט השונים. אחת הסיבות לכך היא שדרך eBay המשימה הזו היא לא כל כך קלה ולאנשים שאינם מחשיבים את עצמם ״מומחים למחשבים״ קשה מאוד לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בעולם הקניות המקוון ללא יד מכוונת. וגם אם כבר הצלחתם להקים את החנות שלכם – היכולת שלכם להתבלט בפלטפורמות גדולות היא מאוד קשה, אך יש עוד מקומות ברשת בהם תוכלו להציע את הסחורה הייחודית שלכם וגם לקבל את הבמה הראויה, עדות לכך ניתן למצוא בכתבת חנויות הבוטיק האינטרנטיות שהעלינו בסוף השבוע האחרון.

בכדי לפתור את הבעיות הללו ולהחזיר את חווית הקנייה באינטרנט ל״טעם של פעם״ פיקארדו נוסדה ע”י אבי פרייס וחגי בן דוד ב-2012, כאשר כמה חודשים מאוחר יותר הצטרף אליהם אמיר בלום על תקן CTO. לדברי פרייס, הרעיון הגיע מה״שטח״ לאחר שהקימו וניהלו את יריד בצלאל בשנת 2009. למי שלא מכיר, יריד בצלאל הוא יריד המתקיים מידי יום שישי במרכז ירושלים ונותן במה ליוצרים מקומיים, תוך שמירה על קשר ישיר עם קהל המבקרים. זהו בדיוק הרעיון העומד מאחורי פיקארדו – לשלב את חווית הקנייה האינטרנטית עם ״חווית הקנייה של פעם״ שבה הקונה משתתף באופן מלא בתהליך הקנייה ולא רק נותן את כספו (או את חשבון ה-PayPal שלו) בתמורה לטובין.

מהי לדעתך הבעיה העיקרית של אתרי המסחר המקוון כיום?

״זמן קצר לאחר היריד זיהינו בעיות אמיתיות של אמנים, מעצבים ועסקים קטנים בתחום המסחר האלקטרוני. למעשה, רק שני מעצבים מתוך 120 אשר השתתפו ביריד מכרו באותה העת את המוצרים שלהם דרך רשת האינטרנט. יתרה מזו, ראינו את הקסם שיש במפגשים אישיים במסחר, את הכימיה והדינמיקה הנוצרת במפגש בין-אישי, אותו המפגש שכל כך חסר בעולם המקוון, שהקנייה והמכירה בו מאופיינת בעיקר באלגרותימיקה וב-Big Data ולא במגע ובחום אנושי. לאחר שצפינו בסיטואציה מאוד מעניינת ב-2011 בין מעצב קרמיקה ללקוחה שלו החלטנו להרים את הכפפה ולהתחיל להביא את רחוב הקניות מהאופליין לאונליין, החלטנו לאמץ את הסלוגן ׳רחוב אינטרנטי של עסקים קטנים׳״.

קרדיט תמונה: צילום מסך

קרדיט תמונה: צילום מסך

גרסת הבטא של פיקארדו הושקה בנובמבר 2013, כאשר קהל המוכרים הורכב בעיקר מעסקים קטנים אשר מייצרים ומוכרים מוצרים, כאשר ההעדפה הייתה לקבל אל תוך הבטא עסקים עם מוצרים ייחודיים. כאשר הקהל מצד המוכרים הם עסקים קטנים שמייצרים או מוכרים מוצרים, בהעדפה למוצרים ייחודיים. ״בנינו את האתר ואת הממשק כך שהוא יהיה נוח ואינטראקטיבי, במטרה שכל מי שירצה לפתוח חנות יוכל לעשות זאת, ולא רק מי שחי ברשת״.

מדוע עסקים קטנים מתקשים למכור בצורה מקוונת?

״10 אחוזים מסך העסקים הקטנים ערוכים למכירה מקוונת. זה קשה להם, מסובך להם ומפחיד אותם. עוד יותר קשה להם לבנות קהילה סביב העסק שלהם, לנהל אותה ולשמר אותה בצורה מקוונת. אך הפספוס הוא עצום, מכיוון שהאנשים מחפשים את חווית הקנייה המקוונת החברתית והאנושית יותר. היום מאוד קשה למצוא את העסק המיוחד האהוב עליכם, להתייעץ עם חברים בזמן אמת, להיכנס למו״מ עם בעל העסק ולהביא את היתרון האנושי שיש במסחר הפיזי. הצרכנים מחפשים את המחויבות ואת הייחודיות אצל המוכרים.״

לאחר גיוס סבב הון ראשוני של 125 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ביניהם ג׳ק גרינברג, לשעבר מנכ”ל ויו”ר מקדונלד’ס העולמי, בפיקארדו כבר מתכוננים לשלב הבא. נכון להיום, יותר מ-150 חנויות כבר משתמשות בפלטפורמה של פיקארדו ובחברה מחפשים את מודל ההכנסה הנכון. ״אנחנו בתחילת הדרך. המודל העסקי שלנו מבוסס על ׳שכירות׳ חודשית לחנות, בנוסף לאחוז קבוע מהמכירות, זאת לצד שירותים נוספים המוצעים בתשלום. עסקים שלא מכרו לפני כן לעולם בצורה מקוונת התחילו לראות את המכירות הראשונות שלהם דרך פיקארדו.״

במבט אישי, אין ספק שמדובר באתר שמעוצב בצורה יפה מאוד, ומציע חווית משתמש ידידותית למדי בהשוואה לאתרי ה-E-Commerce הגדולים, כגון eBay ואמזון וגם בהשוואה לאתרי קניות מקומיים פופולריים. במקום כל כך גדול כמו האינטרנט, נראה שאיבדנו את הטאץ׳ האישי שלנו והפכנו להיות מכונות כסף. פיקארדו מראה שאפשר גם אחרת.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

3 תגובות על "הבאסטות מגיעות לחווית הקנייה ברשת, הכירו את פיקארדו הישראלית [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דודי
Guest

קניתי לפני כמה חודשים מתנה לאישתי וזכיתי בחווית קניה מעולה
מומלץ בחום
זה כמו איביי רק שהמוצרים באיכות גבוהה (לא סינים…) ויש תקשורת טובה יותר עם המוכרים
BIG LIKE

שלומי
Guest

למה אין התאמה למובייל? אפליקציה ? אתר בסדר גודל כזה ועם כמות מוכרים די מכובדת חייב להיות עם מקסימום התאמה למשיכת אנשים.

אילן
Guest

במה הם שונים מ- Etsy? חוצמזה שהאתר בעברית כמובן…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: