ניים דרופינג: איך עושים את זה נכון ומתי זה עלול לפגוע בכם [טור אורח]

כולנו עושים את זה ולעיתים קרובות זה בהחלט עשוי להועיל. אז איך משתמשים נכון באזכור שמו של אדם ומתי זה יעשה בדיוק את ההפך

קרדיט צילום\תמונה: Chip Somodevilla, Getty Images Israel

מאת אלכסיי שלימוב

מספרים על מסעדה פופולארית מאוד במרכז ניו-יורק. בכניסה אליה קיים באופן קבוע תור ארוך שמשתרע לאורך שני בלוקים. האנשים שמחכים מחוצה לה, מודעים לכך כי בשל הלחץ במסעדה, ייתכן מאוד והם לא יזכו לטעום מן המנות הטעימות של השף המפורסם. ערב אחד, אחד הממתינים בתור ניגש למארחת בכניסה ואומר את המשפט הבא: “אני והשף גדלנו יחד בשכונה, אני זוכר אותו בתחילת הדרך – איזה כיף, לראות אותו ככה מצליח”.

גם מבלי שביקש מפורשת איזושהי טובה או פרוטקציה שיכניסו אותו על סמך היכרותו עם אחת הדמויות הבולטות במסעדה, אותו אדם ובת זוגתו הוכנסו למסעדה וזכו לארוחת ערב נהדרת.

לא מסובך להבין כי היכרותו המקדימה, או עצם אזכור שמו של השף, עזרו לאותו אורח להתברג למקום הפופולארי במרכז ניו יורק.

את הסיפור הזה אפשר להשליך על חייו של כל סטארט-אפ או יוזמה טכנולוגית. גם הם, מאזכרים באופן תדיר שמות של מכרים, אנשים או דמויות בולטות על מנת להתקדם במעלה הסולם. למעשה, על פי הספרות המוכרת בתחום ההייטק לגישה הזו יש אפילו הגדרה מדויקת: Name-dropping. הנה טכניקה להשתיל או לאזכר שמות של אנשים או מותגים מוכרים מהתעשייה כחלק מהשיח היומיומי שלכם.

סביר מאוד להניח שרובכם עושים בה שימוש על בסיס יומי. אף על פי תדירותה הגבוהה, נדמה כי אף פעם לא עצרנו לחשוב על ההשפעה של הדבר וההשלכות של הטכניקה. על פי רוב, ה-Name-dropping נעשה מתוך כוונה לשים אותנו במקום גבוהה, ולהראות שאנחנו כיזמים ‘מעורבבים’ ומכירים את מי שצריך. בדיוק כשם שאותו אורח הזכיר כבדרך אגב את שמו של השף.

נכון, טכניקה זו למינוף הסטארט-אפ, חברה, יזמות, או עסק היא אחת החשובות שיש, אך נדמה כי עד היום לא קיבל התייחסות משמעותית בתעשייה. להלן מספר טיפים ל-Name Dropping, כפי שראוי לעשות אותו בעידן התחרותי של ימינו.

מצאו את השם האסטרטגי שיניע אתכם

נתחיל מהעובדה שלא כל שם, מותג או פירמה מתאימה לכל אחד. ההתאמה צריכה להיעשות בצורה המושכלת ביותר. עליכם לשמור על אמינות ולנוע אך ורק עם המותג, אדם שהיה לכם איתו קשר עסקי-אישי אמיתי ומשמעותי. אחרת זה יראה וייתפש פאתטי. ובמילים אחרות – הדבר האחרון שתרצו לעשות זה להמציא ‘מותג-סלב-קש’ שילווה אתכם במהלך הדרך. מנגד – השם שבחרתם צריך להיות קליט, מוכר ואהוד בקרב הקהל הרחב ביותר.

טבעי ובטבעיות

נכון, להזכיר את הגורמים החשובים בשיח היומיומי שלכם כיזמים הוא צעד נבון ואף הכרחי. אך יש להקפיד על ביצוע רציף של הדבר. שלבו את המותג המוכר בצורה טבעית ולא מאולצת. זכרו שרוב האנשים הם אוהבי מותגים, אנחנו אוהבים את המוכר והידוע, ולכן גם אם לא נודה בכך, נעים לנו להיות בסביבת אנשים מקושרים ומחוברים. אלה שפוגשים ובאים במגע עם כל המי ומה. לכן, בשיחות עם משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים, תחליקו את השמות של המותגים שלכם ותזכירו אותם כבדרך אגב, בצורה טבעית, פשוטה ולא מחניקה. אותו עקרון עובד גם במהלך יחסי ציבור ושיווק מסורתי, אזכורי שמות צריכים להיעשות בצורה קלילה ובמקומות הרלוונטיים.

קבלו אישור והיו עקביים

אחד הדברים המשמעותיים ביותר הוא לשמור על רציפות. מרגע שהגעתם לתובנה באשר לשמות האנשים-מותגים שנכון לכם להזכיר במהלך פעילותכם העסקית, קודם כל וודאו שאותו גורם מאשר לכם לעשות זאת ובאיזה קונסטלציה הוא מאשר זאת, ולאחר מכן – תדאגו שהאזכור נעשה לאורך זמן ועקבי על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בסטארט-אפ שלכם (בדרך כלל המייסדים, אנשי שיווק וכו’).

אל תהיו מקובעים

מותג שעובד לכם היום, ותורם להצלחתם ותדמיתכם בעת הנוכחית, לאו דווקא יהיה לכם טוב בהמשך הדרך. חשוב לזכור שה-Name Dropping היא טכניקה מאוד דינאמית ואתם צריכים להיות עם יד על הדופק באשר ל’פונקציה’ שתקדם אתכם בצורה המיטבית. עניין זה תלוי בגודל של החברה והשלב בה היא נמצאת, וכמובן לתדמית של אותה פונקציה שאתם עושים בה שימוש.

הכותב הינו יזם ומנכ”ל Eastern Peak

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה on "ניים דרופינג: איך עושים את זה נכון ומתי זה עלול לפגוע בכם [טור אורח]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוסי
Guest

“מקום גבוה”, לא “מקום גבוהה”…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: