מיקרוסופט והמראה החברתית

Microsoft Advertising חשפה בסוף השבוע האחרון מוצר מוצר חדש המוכר רק בשם הקוד Looking Glass ומיועדת לאפשר למשווקים ומפרסמים לעקוב, לנטר ולנתח את השימוש שלהם ושל המשתמשים הקשורים אליהם ברשתות החברתיות השונות.

looking_glass Microsoft Advertising חשפה בסוף השבוע האחרון מוצר מוצר חדש המוכר רק בשם הקוד Looking Glass ומיועדת לאפשר למשווקים ומפרסמים לעקוב, לנטר ולנתח את השימוש שלהם ושל המשתמשים הקשורים אליהם ברשתות החברתיות השונות. האפליקציה החדשה משתמשת בממשק דפדפן מבוסס סילברלייט (Silverlight Browser-Based) על-מנת לעזור לאנשי שיווק לעקוב אחרי מגון של ציוצים, סטטוס בפייסבוק, עדכונים ב-YouTube ועוד. כל זאת על-מנת לעזור לאותם אנשים להתחיל ולהפיק תועלת מכל המידע החברתי שהם מקבלים.

מל קרסון מ-Microsoft Advertising כתב בבלוג של צוות הפיתוח כי המטרה של המוצר החדש היא להפוך את המדיה החברתית לחומר שעסקים יוכלו להפיק ממנו תועלת. אנשי שיווק יוכלו להשתמש במוצר החדש על מנת לראות, בזמן אמת, מה אנשים אומרים וחושבים על המוצר שלהם. התוכנה עצמה משתמש במנוע שפותח על-ידי Microsoft Research (ואף הוצג בכנס ה-VisitThinkNext האחרון). על-מנת לזהות בצורה אוטומטית האם פידבק ספציפי הוא שלילי או חיובי ולשקלל זאת באופן כלל לגבי כלל התקשורת הנוגעת לנושא או מוצר מסוים. Looking Glass תדע גם לזהות חריגות בשיחה במידה החברתית בהתייחסות לטרנדים הנוגעים למוצרים או לשירותים הספציפים ותוכל לספק לאנשי השיווק את ההזדמנות להגיב בצורה נאותה על תלונות או בקשות של המשתמשים בפלטפורמות המדיה החברתית השונות.

אחת הבעיות המורכבות בניהול מדיה חברתית בעסק או ארגון מסוים היא חלוקת הסמכויות והרשאות הגישה לזהויות ברשתות החברתיות השונות שהעסק חבר בהן. הפתרון החדש מאפשר לכל האנשים החברים בצוות המדיה החברתית לגשת לכל הפלטפורמות השונות בו זמנית, לסמן הודעות לטיפול ואף לשייך אותם לחבר צוות ספציפי לצורך תגובה. ג’יימי טיסדל, אחד ממנהלי קבוצת הפיתוח של המוצר החדש, סיפר לקרסון כי ההתכונה המדוברת מיועדת לאפשר לצוותי הפיתוח ולצוותי המוצר להתוודע ולהגיב לבעיות ובאגים במוצרים שלהם בצורה טובה, מהירה ויעילה יותר.

טיסדל מציין כי החברה בחרה לבסס את המוצר החדש על תשתית של SQL Server 2008, מה שיאפשר לחברות לשלב את הנתונים שהם אוספים מהמדיה החברתית יחד עם נתונים שיווקים אחרים שנאספו בדרכים מסורתיות על-מנת להשוות האם מה שנאמר לגבי המוצר ברשתות חברתיות זהה גם למה שנאמר במדיה המסורתית ולאפשר ניתוח ופילוח טוב יותר של ההשקעה במדיה החברתית.

כל מי שעוסק במדיה חברתית נתקבל בעבר בבעיית המדידה של השפעת קמפיינים ופרסומים במידה החברתית. הנטייה המסורתית של לקוחות ושל אנשים שפחות מכירים את המדיה היא למדוד את כמות האנשים הנחשפים לפרסומים (בדומה למה שנהוג במדיה המסורתית), אך מזה זמן מה כבר קיימים בשוק מוצרים, בדומה ל-Looking Glass, המאפשר לכמת את איכות הפרסומים ואיכות החשיפה בצורה אפקטיבית וממוקדת יותר. האם הגב של מיקרוסופט בתחום הפרסום והשיווק יוכל להוות את המקפצה אותה מחפשים כל אנשי המדיה החברתית? כנראה שנצטרך לחכות ולראות כי מיקרסופט מתכננת להמשיך ולהריץ את התוכנה כפיילוט בין מספר מצומצם של חברות שיווק וסוכנויות פרסום עד לסוף השנה הנוכחית, כאשר גרסה סופית של המוצר צפויה להגיע רק באמצע השנה הבאה.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה on "מיקרוסופט והמראה החברתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
trackback

[…] אל הפוסט מיקרוסופט והמראה החברתית […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: