Meteo-Logic מגייסת 3 מיליון דולר [גיוס]

Meteo-Logic הישראלית מעוניית להציג למשתמשים את תחזית מזג האוויר המדוייקת ביותר. מודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 3 מיליון דולרים.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

חברת הסטארטאפ הישראלית Meteo-Logic, המתעסקת ב-Big Data על מנת להעניק תחזית מזג אוויר מדוייקת יותר, הודיעה אתמול (ג’) על השלמת סבב גיוס ראשון על סך 3 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הובילה Horizons Ventures, זרוע ההשקעות של לי קא-שינג.

תחזית מעוננת עם הררי מידע

Meteo-Logic נוסדה ב-2010 על ידי יגאל צבעוני, במטרה לצמצם את חוסר הוודאות הקיימת כיום בתחזיות מזג האוויר. באמצעות כך, מעוניינת החברה להציע לשוק האנרגיה המתחדשת לעבוד בצורה יעילה וחכמה יותר מבעבר, וכמובן לאפשר לעסקים מכל רחבי העולם לזכות בחיזוי מדוייק של מזג האוויר באיזור המבוקש, שיעזור להם לקבל החלטות עסקיות טובות יותר וכמובן לשפר את הרווחיות של החברה.

החברה עושה זאת באמצעות שימוש במנועי Big Data המבוססים על מגוון אלגוריתמים, המסוגלים לעבד מידע המבוסס על מידע מטאורולוגי קיים, לצד מידע על נתוני מזג האוויר באיזור בתקופות שונות – שביחד מסוגלים להנפיק את תחזית מזג האוויר המדוייקת ביותר.

נכון להיום החברה מציעה שלושה פתרונות עיקריים המיועדים לעזור לעסקים וחברות התלויים במזג האוויר בצורה ישירה. הפתרון הראשון של החברה מתמקד בחיזוי לענף החקלאות, באמצעותו יכולים החקלאים לחשב את כמות מי ההשקיה, להתכונן לקראת סופות או רוחות שעלולת לפגוע ביבולים וכדומה.

הפתרון השני של החברה מתמקד בחישוב הכוח שניתן לקצור מפאנלים סולארים, באמצעות חישוב עוצמת השמש, השעות בהן עתידה לזרוח ואפילו לחזות אם השמיים עתידים להיות מעוננים, ובכך למעשה לפגוע באפקטיביות של הפאנלים.

לאחרונה השיקה החברה את הפתרון השלישי שלה, המיועד לחיזוי כוח הרוח. באמצעותו יכולות החברות לחזות את הכוח שיווצר מתחנות הרוח, ומכל אחת מהטורבינות השונות לתקופה של עד חמישה ימים קדימה. מדובר על שוק השווה כ-50 מיליארד דולרים הממשיך לגדול מידי שנה, ובאמצעות החיזוי המדוייק יהפוך לא רק לרווחי אלא למשתלם הרבה יותר, בזכות חיזוי של הכוח שעתיד להפיק.

צבעוני, המכהן כמנכ”ל החברה, הוסיף כי על פי העלון של החברה המטאורולוגית האמריקאית, תחזיות מזג האוויר אינן כוללות חיזוי של אירועים ואסונות קיצוניים, העולים לארצות הברית לבדה כ-485 מיליארד דולרים בשנה. חלק משמעותי מהעלויות הללו יכול להחסך באמצעות דרך יעילה לחיזוי מזג האוויר ולחיזוי אותם מצבים קיצוניים מראש, וכעת יש חברה המסוגלת להציע שירות כזה: Meteo-Logic.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 תגובות על "Meteo-Logic מגייסת 3 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רון גבריאלי
Guest

כדאי אולי שהם ישתפו פעולה עם חברת nooly הישראלית וביחד הם ישתלטו על התחום…

זה כבר קיים
Guest

נראה כי גם באדון צבעוני וגם המשקיעים הנכבדים לא מודעים לעובדה שכל מתכנן שדה אנרגיה סולרית אם טרמית או פוטו אלקטרית משתמש בטבלאות קרינת שמש מדוייקות בכל מקום בעולם לכל שעה ולכל יום כמו כן קיימים נתונים מדוייקים של רוח בכל מקום בעולם בכל שעה ובכל תאריך לפיכך נשמע כל הסיפור של ביג דטה מיותר מאחר וכל זה קיים בחינם ובמדוייק, נראה לנו שזה מצב של The blind leading the blind

Liran Tal
Member

אני חושב שאתה טועה מאחר והסטארט אפ הזה מכוון לחיזוי עתידי של מזג האוויר ושאר נתונים ולאו דווקא לתת מידע על נתונים ברגע נתון. אני מעריך שבעזרת טכנולוגיות חיזוי יהיה יותר קל לחברות לתכנן וגם להתכונן לארועי מזג אוויר שונים.

שמרית אור
Guest

IBM מספקת שירות זה מזה שנים. חבל”ז.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: