דרך חדשה לצרוך תכנים ברשת, הכירו את Croosing הישראלית

הפלטפורמה מאפשרת לכל אחד להקליט ולשדר בזמן אמת את הגלישה שלו ברחבי הרשת, כאשר הצופים בו יכולים לעקוב אחר המסלול שעובר וכך להיחשף לתכנים חדשים. מדובר ביתרון עבור הצופים שנחשפים לתוכן שלא בהכרח הכירו, ואילו בעלי הדעה יכולים לשתף בתוכן בדרך חדשה לגמרי

מקור: Croosing

מקור: Croosing

סטארטאפ ישראלי חדש בשם Croosing מציג דרך שונה לחלוטין לגלוש ולהגיע לתוכן חדש באמצעות האינטרנט; הפלטפורמה של קרוזינג מיישמת את טכנולוגיית ׳Croose-Control׳ לאיסוף, עריכה, שידור ושחזור של רצפי גלישה.

כלומר – ״קרוזינג מאפשרת לכל אחד ואחת להקליט רצף גלישה, כולל כל הפעולות המבוצעות בדרך (מעבר אתרים, גלילה לנקודה מסוימת בדף, הפעלת וידאו, הקפאת ווידאו ועוד), להוסיף שכבת תוכן אישי על גבי הגלישה (התוכן האישי מופיע בעת הצפייה בדומה לכתוביות בטלוויזיה) ואף לערוך את רצף הגלישה באופן אינטואיטיבי בעורך ייחודי המדמה עריכת וידאו״, הסביר אורי רבין, מייסד ומנכ״ל החברה בראיון לגיקטיים.

הדפדפן שלכם ישחזר את מה שמופיע ב״סרטון״

הרעיון הוא שבעת צפייה ב׳סרט׳ המציג את היסטורית הגלישה של משתמש מסוים, בין אם בשידור חי או במועד מאוחר יותר, הדפדפן של העוקב עובר למצב אוטומטי ומשחזר את כל הפעולות שמבצע וביצע המוביל, בתזמון מדויק. חשוב להבהיר כי אין מדובר בוידאו, שכן העוקב הוא ׳טראפיק׳, מבקר באתר לכל דבר, אשר מבצע מחדש את אותן פעולות. כמו כן, ביכולתו להקפיא את ׳הקרוז׳ בכל רגע נתון ולבצע את הפעולות בעצמו (נניח לחפש את הפריט בצבע אחר).

בין יתרונות הטכנולוגיה, נמנית הסרת התלות ברוחב הפס ובנפחי אחסון, בעת שיתוף תכנים אינטרנטיים בין כמויות עצומות של משתמשים. בזכות השילוב בין צפייה פאסיבית בשידור המוני לבין אפשרות לביצוע פעולות עצמאיות, קל יותר למנף את העוקבים לכדי מקור הכנסה ממשי – ומובטח החזר גבוה יותר על ההשקעה בקידום אתרים ומותגים ברשת.

למה שמשתמשים ירצו לצפות בהיסטוריה הגלישה של מישהו אחר? ״עבור העוקבים, זוהי דרך חדשה לצרוך תכנים ולגלות מקורות תוכן מעניינים ברשת (Content discovery), בחוויה פאסיבית שדומה לצפייה בטלוויזיה – אך מבלי לוותר על האפשרות לשליטה אקטיבית. הפכנו פוסטים בבלוגים קיימים ל׳קרוזים; זה כמו לעבור מקריאת מגזין מודפס לצפייה במגזין טלוויזיוני״.

כך שנניח ואני מעריצה של בלוגרית אופנה ולייף סטייל ומאוד מתחברת לסגנון שלה, באמצעות ׳קרוז׳ שכזה אוכל להצטרף אליה לשופינג אונליין, לקבל טיפים על איך היא בוחרת פריטים מסוימים ואולי גם אחשף לאתרים ושירותים חדשים שאינני מכירה.

אוקיי, ולמה שמישהו ירצה שיעקבו אחר הפעולות שלו בזמן אמת? ״עבור המובילים, זוהי דרך חדשה לשתף תכנים. עבור גורמים מסחריים, מדובר ביכולת חדשה להוביל טראפיק ברחבי הרשת במסלול קבוע ומתוזמן מראש, תוך הפקת המרב מיתרונות ה-Broadcast ומיתרונות ה-Long tail גם יחד״.

התכנון הוא להוסיף בעתיד ערוץ פעילות נפרד באתרים ארגוניים, באמצעות יישום הטכנולוגיה כך שניתן יהיה ״לבצע אוטומציה של תהליכים באתר גדול ומורכב, כתחליף מתקדם ויעיל להדרכות, עזרה ועוד. (למשל – ביצוע אוטומטי של פעולה מורכבת באתר בנק או אתר ממשלתי, שמצריכה כיום מספר מעברים והפעלה ידנית של מספר מנגנונים)״.

עורך הוידאו, מקור: Croosing

עורך הוידאו, מקור: Croosing

מודל כלכלי

כיצד אתם מתקיימים? ״בתחילת הדרך גייסנו סיבוב פרה-סיד ממשקיעים פרטיים, מה שאפשר את פיתוח ה- POC ,Proof of concept, האלפא והבטא. לאחרונה השלמנו השקעת סיד מקרן ההון סיכון ואדי ונצ’רס, מימון אשר ישמש אותנו להשלמת המוצר בגרסה הפתוחה ולהשקה. אנו פועלים במקביל מול מספר גורמים להרחבת השקעת הסיד, במטרה למקסם את המשאבים הזמינים בשלבי החדירה לשוק״.

מה המודל העסקי שלכם? ״המודל העסקי יתבסס על Affiliate שכן הצופים הם טראפיק לכל דבר, לכן נעשה את שני הדברים הבאים:

א. נפרוס רשת של Affiliates שתאפשר לנו להרוויח מהמעבר שלהם באתרים, חשיפה לתכנים פרסומיים וביצוע פעולות מסחריות. מובילים גדולים של עוקבים ישותפו בהכנסות (Rev. share).

ב. נגיע להסדרים ייחודיים עם משתמשי פרימיום עתירי עוקבים ו/או משתמשים מסחריים, שיאפשרו להם להפיק ערך רב יותר ממנגנוני הסוציאל הקיימים שלהם.

מה לגבי תחרות? ״תלוי איך מגדירים מתחרים; ככל הידוע לנו (כולל בדיקת שוק מעמיקה, התייעצות עם גורמים רבים בעלי חשיפה גבוהה למרחב האינטרנטי וביצוע סקר פטנטים) – אין עוד פלטפורמה לשידור מלא של גלישה (לכל היותר, ישנה הקפצה של כתובות URL ואפשרות לבצע צ’ט לצד גלישה משותפת), אין כלי לעריכה של גלישה ואין דרך לצרוך תכנים אינטרנטיים בחוויית “צפייה” שעדיין שומרת את הצופה כטראפיק לכל דבר. עורך הגלישה שלנו הוא בהחלט הראשון מסוגו״.

״עם זאת, איננו פועלים ללא תחרות: כל פלטפורמה שנלחמת על עוגת הפרסום והקידום באינטרנט – הינה מתחרה שלנו. העוגה היא אחת. בסופו של יום, המאבק שלנו הוא להוכיח שבאמצעות קרוזינג ניתן להפיק ערך רב יותר מכל דולר המושקע בקידום של מוצר, תוכן או מותג בפלטפורמות אחרות.״

מקור: Croosing

מקור: Croosing

׳The content is out there׳

מה אתם מציעים ששירותים אחרים לא? ״מחקרים מראים כי משתמשי האינטרנט עוברים בממוצע דרך 2-3 אתרים לפני קבלת החלטת קנייה ברשת. לפי פורסטר, משתמשים שעוברים דרך 4 אתרים ויותר לפני קבלת ההחלטה, גם מוציאים בסופו של דבר 30% יותר בממוצע. קרוזינג מאפשרת להוביל את העוקב דרך התוכן הנכון, בקונטקסט הנכון – היישר למקום הנכון. וכל זאת, בעלות של קליק אחד (CPC), שכיום מוביל אותו לכל היותר לעמוד נחיתה״.

״לצורך המחשה – באנר של אדידס, שמוביל את הגולש דרך תמונה של רונלדו במשחק היום בבוקר, משם רונלדו לוקח אותנו כמוביל אל פרשנות (כתובה או וידאו) בערוץ ספורט שמהללת את המשחק שלו (ורונאלדו מגיב בגאווה בכתוביות), משם אנו הולכים “יד ביד” היישר לחנות נייקי שם רונלדו מציג נעלי CR7 במספר צבעים – ומשאיר את הגולשים בקופה, שם הם יכולים פשוט לבחור צבע, מידה ולרכוש. כמה ילדים, נערים או ילדים בנפשם יוותרו על רכישת נעל, כאשר רונאלדו בכבודו ובעצמו צפה איתם בפרשנות למשחק ולקח אותם לשופינג?״

הרעיון הוא כי כל אותו תרחיש לא דורש כל הכנת תוכן מראש, אלא מדובר רק במעבר באמצעות ׳קרוז׳ דרך תכנים הקיימים כבר ברשת. רבין מציין גם את החסרונות של החברה ואומר כי ״מדובר בחוויה חדשה ובלתי מוכרת, על המקסים והפחות מקסים שכרוכים בכך. טרם השקנו ולכן אין לנו משתמשים, חובת ההוכחה עדיין עלינו, אך אנו מקבלים פידבק חיובי משחקנים משמעותיים מאוד בעולמות האינטרנט, השידור והפרסום״.

החברה נוסדה לפני כשנה וחצי על ידי אורי רבין וירון פרץ. רבין בעל רקע בפרסום ותקשורת, עם ניסיון בהקמת חברות בעולם הפרסום ועבודה מול מותגים מובילים, ואילו פרץ בעל רקע טכנולוגי עשיר עם ניסיון בהקמה וניהול של בית תוכנה משגשג. סה״כ מועסקים בחברה כחמישה אנשים, בהם שני המייסדים, שני מפתחים ומומחה UX.

המוצר יושק לקהל הרחב החל מחודש מאי הקרוב, בהשקה גלובלית רחבה. שיהיה בהצלחה.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "דרך חדשה לצרוך תכנים ברשת, הכירו את Croosing הישראלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גל
Guest

רעיון גדול!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: