סטארטאפ 101: שיעורים חשובים שלמדנו מ-20 אלף משתמשים

ג’יימס דיקרסון, אחד מהמייסדים העומדים מאחורי אפליקציית Leap מסביר כיצד הגדילה המהירה בפופולאריות הגבירה את עקומת הלמידה של החברה ומה בכוונתם לעשות עם כל המידע החדש שקיבלו

סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” מאגדת סיפורים ותובנות שונות שלנו כמו גם של יזמים, משקיעים ומובילי דעה בקהילת הסטארטאפים והיזמים בישראל. כל מה שיפורסם במסגרת סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” נכתב בצורה סובייקטיבית, מנקודת מבט אישית של הכותב ומהניסיון שהוא ו\או אנחנו צברנו. אתם יכולים להסכים עם הדברים ואתם בהחלט יכולים שלא (ואפילו נשמח לשמוע אתכם בתגובות).

הפוסט נכתב על ידי ג’יימס דיקרסון, המנכ”ל והמייסד של חברת הסטארטאפ Leap, המפתחת אפליקצייה המאפשרת למשתמשים להתחרות במגוון אתגרים נגד חבריהם.

השקנו את Leap ב-29 בפברואר (הנקרא גם Leap Day). זה היה תזמון מושלם, בהתחשב בעובדה שמדובר ביום המגיע פעם בארבע שנים.

כשבוע לפני ההשקה, אפל שלחה לנו מייל ואמרה שיש סיכוי טוב שהיא הולכת להציג את האפליקציה שלנו במדור ה’ אפליקציות חדשות וראויות לציון’ – מדהים! באמת שלא יכלה להיות סיטואציה טובה יותר עבור שלושה חברים העובדים על פיתוח אפליקציה משולחן המטבח בסינסנטי, אוהיו.

כבר לאחר השבוע הראשון היו לנו אלפי משתמשים. ראיין (טינקר, אחד ממייסדי החברה) עבד בטירוף כדי לוודא שהשרתים שלנו יוכלו להתמודד עם כל הלחץ.

להשיק כמה שיותר מהר

אנחנו מעריצים של השקות מוצר בשלב מוקדם. רצינו לתת תוקף לאפליקציה עליה עבדנו כמה שיותר מהר ולהתחיל לקבל משוב מהגולשים, במקום לנסות נחש כיצד עלינו להמשיך לפתח את האפליקציה. במובן מסויים, העובדה שאפל רצתה לקדם אותנו הייתה קללה וברכה בו זמנית –  היא הצליחה לגרום לאלפי משתמשים לשים לב אלינו, למרות ששחררנו מוצר שידענו שמכיל באגים וקיימות בו מספר בעיות.

אני מניח שבסופו של דבר זה תלוי בצוות שלך – האם אתה רוצה לשחרר מוצר במצב מושלם או במצב קיים, אבל כשאפל מתקשרת – הניחוש שלי הוא שככל הנראה תעשו בדיוק מה שאנחנו עשינו – תשלחו את המוצר כמו שהוא. להשיג כמות כה גדולה של משתמשים תוך זמן קצר עזר לנו לקצר את עקומת הלמידה שלנו והכריח אותנו לעכל מאסות עצומות של פידבקים, בחלון זמן מאוד קטן.

להלן התובנות אליהן הגענו בעקבות התהליך שעברנו וכמובן הסברים אודות כיצד אנו מתכננים ליישם את ההצעות שהתקבלו, בגרסת המוצר הבא שתצא לשוק:

1. להפטר מאפשרות כניסה הניתנת רק באמצעות Facebook Login

ההנחה הראשונית שלנו הייתה שפייסבוק תעניק למשתמשים דרך טובה וקלה להתנסות עם האפליקציה שלנו. האמנו שהכי טוב לבצע אתגרים מול משתמשים אותם אנחנו כבר מכירים והצגת רשימה כזאת ואפשרות להזמין חברים נוספים מיידית – דרך הרשת החברתית – תשפר את ההתנסות של אותם משתמשים עם האפליקציה.

ידענו שיהיה מעט כעס בעקבות החלטה זאת, אך היו משתמשים שממש התעצבנו ממנה. כתוצאה, למדנו שישנם הרבה משתמשים החושדים כשאפליקציית צד שלישי מאפשרת הרשמה רק באמצעות חשבון פייסבוק. בעקבות כך, ראינו bounce rate גבוה למדיי משלב הורדת האפליקציה ליצירת חשבון. כעת, אנחנו עובדים על אפשרות להרשם רק באמצעות האימייל של המשתמש ומקווים כי זה ירגיע את אותם הפחדים הקיימים אצל המשתמשים.

2. הציפיות עבור האפליקציה הן גבוהות

אנחנו בשום צורה שהיא אינם קרובים לאפליקציות כגון Path, אינסטגרם, פורסקוור – לפחות לא נכון לעכשיו, אך המשתמשים מבצעים השוואה זאת ברגע שפותחים את האפליקציה. משתמש שהוריד את Leap לא יודע, או שלא איכפת לו שמדובר בסטארטאפ שגייס מליונים וחי על חשבון החסכונות האישיים שלו. ההשוואה תגיע, בין אם תאהבו זאת לבין אם לאו.

אז כיצד ניתן לפתור זאת? על ידי שחרור מספר מצומצם של תכונות הקרובות לשלמות, במקום שחרור גרסה המציגה שיפורים רבים ונרחבים – שאינם מושלמים. כמו כן, צריך לציין כי ברגע שדיברנו עם המשתמשים והסברנו להם את הסיפור שלנו – הם קיבלו בצורה טובה משמעותית את התקלות באפליקציה שלנו :).

3. פול גרהם (Paul Graham) צודק

מקור: http://blog.leapfor.it

חווינו את “TechCrunch of Initiation” בשלב דיי מוקדם, אך זה בסדר. גם הסטארטאפ שלכם ילך בעקבות עקומה זאת ויגיע לשלב ‘הפריצה’. אך המפתח להצלחה בתקופת “Through of Sorrow” הוא באמצעות פעולה ופוקוס אינטנסיביים. כל עוד תמשיכו לבצע שיפורים משמעותיים, תקשיבו למשתמשים שלכם ותדברו עם מנטורים שהתנסו בחוויה זאת בעבר, תצליחו בסופו של דבר להגיע ‘לארץ המובטחת’ – כל עוד לא ייגמר לכם הכסף באמצע ואתם בונים מוצר בעל ערך אמיתי עבור המשתמשים.

4. הפכו 10,000 משתמשים למאושרים

המוצר שלכם לא יצליח לגעת בכלל המשתמשים הקיימים באופן מיידי. לכן, אל תתרכזו בפיצ’רים ספציפיים, הבינו שאתם לא יכולים לרצות את כולם ואם תצליחו להפוך קבוצת משתמשים קטנה למאושרים, התמקדו במציאת עוד משתמשים מסוג זה. בסרטון של טים פריס (Tim Ferriss) שעשה ביחד עם קווין רוז, הוא מסביר שהדרך להגיע למיליון משתמשים, היא בהפיכת 10,000 מתוכם למאושרים.

5. הכסף לא יגיע אל מפתן דלתכם

גיוס כספים הוא תהליך שוחק. רק בגלל שיש לכם פתיחה טובה, אל תצפו מ-VC שיבואו לדפוק על דלתכם. בדיוק כמו בתהליך יצירת מוצר טוב, גיוס כספים הוא גם תהליך הדורש פעולה ופוקוס אינטנסיביים – במיוחד כשאתם רחוקים מהוואלי.

בראייה כללית, אנחנו במצב מצויין ואף אחד מאיתנו לא מתחרט על דבר. האפליקציה שהשקנו משולחן המטבח הופכת אלפי אנשים למאושרים ואנו מבצעים שיפורים בה בכל יום שעובר. אנחנו הולכים להמשיך לצעוד קדימה וכמובן ללמוד.

הפוסט פורסם במקור באנגלית בבלוג של חברת Leap

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "סטארטאפ 101: שיעורים חשובים שלמדנו מ-20 אלף משתמשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלי
Guest

אחלה כתבה – גם השבוע וגם שבוע שעבר העליתם כתבות מאנשים שליכלכו ידיים ולא ניפנפו ידיים באוויר – זה יוצר ערך אמיתי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: