תמריץ לסטארטאפ שלכם: כך תייצרו שיתופי פעולה חשובים

שיתופי פעולה יכולים להעצים את המיזם שלכם אם רק תקיימו אותם נכון, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

תמונה: flickr, cc-by, John 'K

תמונה: flickr, cc-by, John ‘K

לא מעט פעמים אנחנו מגלים ששיתופי הפעולה הניבו לסטארטאפ את ה-ROI הגבוה ביותר מבין פעילויות השיווק.

הפעם אתייחס לאילו שיתופי פעולה אפקטיביים יותר? מה סוגי הפעילויות שמניבות הצלחה ואיך להכניס את שיתופי הפעולה ולנהל אותם במסגרת התכנית השיווקית השוטפת לאורך כל השנה.

אני מייחסת שלושה יתרונות מהותיים לשיתופי פעולה בשיווק:

1. חשיפה ללקוחות פוטנציאלים וקהלי יעד חדשים
2. לגיטימציה מחברה משיקה מקבילה ומוערכת בתחומה*
3. מקסום התוצאות פר ההשקעה (עבור שתי החברות כמובן)

איתור השותפים

השלב הראשון הוא לאתר את השותפים הרלוונטיים המתאימים לנו ביותר. תחילה, כמו שאנחנו עושים בכל פעילות עלינו להגדיר את המטרות והיעדים הספציפיים לשיתוף הפעולה המסוים אותו נרצה לבנות.

האם אנחנו רוצים להשיג מקסימום חשיפה ומודעות? האם אנחנו רוצים להשיג לידים? משתתפים ל-Webinar? וכד’, בהתאם למטרות נקבע את היעדים: לכמה אנשים נרצה להגיע? באיזו רמת מעורבות? או כמה לידים נרצה להשיג וכד’.

בחירת הפרטנרים

בשלב השני נבחר את הפרטנרים הפוטנציאלים. נערוך את רשימת כל החברות שעשויות להתאים. נגדיר את הקריטריונים: אופי החברה, גודלה ומספר הלקוחות שלה. מיקומה הגיאוגרפי ומיקומם של הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלה. השלב בו נמצאת החברה, עוצמת המותג* וכד’. לאחר שהעלינו את כל שמות החברות הרלוונטיות נענה לעצמנו על השאלה מה ייצא לחברה איתה אנו רוצים לשתף פעולה מהחיבור? What’s in it for the potential partner. לשתי החברות צריך להיות עניין ממשי בשיתוף הפעולה. אחרת הוא לא יצליח.

עצמת המותג*: תמיד נשאף לחבור לחברות שהמותג שלהן עצמתי ומוערך. הנזק של שיתוף פעולה אפילו אחד עם מותג בעל תדמית שלילית יכול להיות קשה מאוד לתיקון.
לאחר שערכנו וסיננו את רשימת החברות המתאימות נדרג אותן על פי מידת עמידתן בפרמטרים אותם הגדרנו. (החברה שמתאימה ביותר לשיתוף הפעולה והשגת המטרות היא החברה אליה נפנה ראשונה).

גיבוש פעולה

שלב שלישי: פניה וגיבוש שיתוף הפעולה לקראת הפניה אל החברות חשוב מעבר להגדרת הרעיון להעלות כמה רעיונות קונקרטיים לפעילות אפשרית במסגרת שיתוף הפעולה ולהתקדם משם. עם ההתקדמות בתהליך חשוב להגדיר יחד את היעדים, לקבוע מיילסטונס ולהכניס את הפעילות למסגרת תכנית הפעילות השיווקית.

דוגמא לשיתוף פעולה עם מדיה או פורטל אינטרנטי היא חברת Visualead המשווקת Visual QR codes. החברה רצתה לעורר מודעות למוצר וזיהתה את ההזדמנות שיש בתקופת החגים (קריסמס) לשימוש בויזואל מרגש או מצחיק במסגרת כרטיס ברכה וירטואלי. החברה פנתה לאחד הפורטלים המובילים במכירת כרטיסי ברכה ותפרה יחד איתם מתנה לכל הקונה חבילה של 6 כרטיסי ברכה לחג – QR קוד ויזואלי שיוביל לשיר קריסמס או משחק אותו יוכלו לצרף לברכה שלהם. התועלת היתה חשיפה רחבה בהקשר חיובי של חג וברכות וכמובן ההתנסות במוצר על ידי המשתתפים במבצע. פורטל הברכות זכה בתמריץ שניתן ללקוחותיו לקניית חבילת הכרטיסים.

שיתוף פעולה יכול להיות כמובן גם בין שתי חברות משלימות. חברת Typemock נענתה לבקשה לפעילות משותפת עם חברה המספקת פתרונות תוכנה משלימים לאותו קהל יעד ושלחו מייל ללקוחותיהם המציע להם להוריד מוצר חינמי של החברה השותפה. החברה השניה שלחה מייל ללקוחותיה להשתתף ב-Webinar מקצועי שערכה Typemock. במקביל עשו החברות Retwittes הדדיים וכתבו בלוג אורח זה אצל זו. המטרה שהגדירה Typemock במסגרת הפעילות היתה להרחיב את החשיפה וכמות המשתתפים ב-Webinar מקצועי שערכו. התוצאה היתה מעבר ליעד – עליה של 50% בהשתתפות ב-Webinar.


בחסות חברת Gaia VSM


Gaia VSM מתמחה בבניית אסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ ישראליות במטרה לסייע להן ליצור פריצת דרך נכונה ומהירה לשוק הבינלאומי.

Gaia פיתחה מודל ייחודי ומכוון תוצאות המאפשר ללקוחותיה לעבור תהליך מובנה, מקצועי ומהיר של גיבוש אסטרטגיית שוק. במסגרת התהליך, מסייעת Gaia ללקוחותיה להגדיר במדויק את המוצר מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי, לזהות מהם שווקי היעד המתאימים ביותר ולאתר את הלקוחות הפוטנציאליים הראשונים והמשניים הבשלים לאמץ את הטכנולוגיה. אסטרטגית השוק מתורגמת יחד עם החברה לתכנית פעילות שיווקית שתביא למקסום ערך החברה והשגת היעדים העסקיים.

החברה הוקמה על ידי חיות יוגב, בעלת ניסיון של מעל 25 שנה בתפקידי ניהול, אסטרטגיה, שיווק ומסחר בחברות מקומיות ובינלאומיות מובילות. צוות Gaia כולל מומחים בעלי ניסיון בשוק ההיי טק בתחומי ההשקעות, גיוס הון ותקשורת שיווקית. לפרטים נוספים לחצו כאן.

חיות יוגב | מנכ"לית Gaia VSM

חיות יוגב היא מנכ"לית חברת Gaia-VSM המתמחה באסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ טכנולוגיות. ל-חיות ניסיון של עשרים וחמש שנים בעולם השיווק והאסטרטגיה בשווקים מקומיים ובינלאומיים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: