הסטארטאפ הישראלי LeadCoin מציע אלטרנטיבה לדואופול של גוגל ופייסבוק

ליד מיותר של האחד הוא הזהב של האחר: LeadCoin מציעה רשת מבוזרת לשיתוף של לידים עסקיים המבוססת על טכנולגיית בלוקצ’יין

Leadcoin

מקור: Leadcoin

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט סטארטאפים, שמציעים אלטרנטיבות מבוססות בלוקצ’יין לאפליקציות ולשירותים הפופולאריים ביותר כיום. במסגרת כנס ה-Geektime Blockchain Summit הציגו 10 סטארטאפים נבחרים מהתחום.

פיץ’ קצר: מה החברה עושה?

LeadCoin היא רשת מבוזרת לשיתוף של לידים עסקיים (לקוחות פוטנציאליים) בזמן אמת המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ’יין. לידקויין מאפשרת לעסקים למכור לידים לא שמישים עבורם ולקנות מעסקים אחרים לידים רלבנטיים בזמן אמת. ליד שלא התאים לעסק אחד, הוא הליד הרלבנטי ביותר לעסק אחר. הלידים נסחרים בלידקויין באמצעות מטבע קריפטוגרפי ממוחשב, ה- LDC.

וקצת יותר בהרחבה?

LeadCoin (לידקויין) משיקה כלכלה חדשה בה עסקים משתפים פעולה וצומחים ביחד ע”י שיתוף של לידים עסקיים במקום התלות הגדולה הקיימת היום במונופולים של גוגל ופייסבוק. עסקים בכל העולם משקיעים מעל ל-200 מליארד דולר בשנה במשיכה של מבקרים לאתרי האינטרנט שלהם. הם מפרסמים מודעות אונליין, משיקים קמפיינים ברשתות החברתיות ומשקיעים מאמצים רבים אחרים כדי למשוך טרפיק לאתר, כאשר לקוחות שמחפשים שירותים ומוצרים מקליקים על המודעות ומגיעים לאותם אתרים. כך עובדת היום תעשיית הווב מרקטינג, תעשייה אדירה עם אחוזי צמיחה גדולים ויציבים שנשלטת ע”י המונופול הדו-ראשי של גוגל ופייסבוק (פייסבוק גדלה בלמעלה מחמישים אחוז בשנה). יחד עם זאת, התוצאה היא שאחרי ההשקעה האדירה ברכישה של טרפיק, אחוזי ההמרה של העסקים הם נמוכים: רק 3% מהלקוחות שמגיעים לאתר ויוצרים קשר עם העסק הופכים בסופו של התהליך הארוך ללקוחות משלמים. 97% מהלקוחות הנרשמים (המכונים בתעשייה “לידים”) נותרים ללא שימוש בגלל שקיים פער בין השירות או המוצר המוצעים ע”י העסק והצרכים של הלקוח הפוטנציאלי.

לידקויין מאפשרת לעסקים לשתף לידים שנותרו אצלם ללא שימוש באופן אוטומטי בזמן אמת עם עסקים אחרים. ליד שלא התאים לעסק אחד, הוא הליד המושלם עבור עסק אחר. כך עסקים שמחפשים לקוחות חדשים קונים לידים רלבנטיים כשהליד עדיין “חם”. לקוחה שזקוקה לשירות או למוצר ברגע זה אבל הגיעה לעסק הלא נכון משודכת מיד עם עסק אחר שמחפש לקוחות בדיוק כמוה.

מה שקורה הוא שהעסקים עושים תהליך של ‘קווליפיקציה’ של הלידים – מוודאים את פרטי ההתקשרות, הצרכים הספציפיים של הלקוחות והרצון שיפנו אליהם נותני שירותים אחרים. המידע מועלה אוטומטית בזמן אמת לרשת המבוזרת לשיתוף לידים של לידקווין, שם ה – matching algorithm שפותח מחבר בין לידים לבין עסקים שמתאימים לתקציב שלהם, למיקום, לזמינות, ליכולות וכו’. עסקים שמחפשים לקוחות חדשים רוכשים את הלידים באמצעות המטבע הדיגיטלי של לידקויין ויוצרים קשר עם הלקוחות. דוגמא להמחשה: קונה פוטנציאלי יצר קשר עם סוכנת נדל”ן בבקשה לרכישה של דירה בברוקלין, אבל הסוכנת עובדת רק באל איי. הסוכנות מעלה את המידע ללידקויין וסוכנת נדל”ן אחרת שמשרתת את החוף המזרחי קונה את הליד וסוגרת את העסקה עם הלקוח.

לידקויין מייצרת מצב של win-win-win עבור המוכרים של הלידים (שמקבלים ערך עבור לידים לא שמישים), עבור הקונים (שמגיעים ללקוחות עם צרכים רלוונטיים בזמן אמת) ועבור הלידים עצמם שמוצאים את נותן השירות או המוצר הנכונים להם מהר יותר.

למה דווקא בלוקצ׳יין?

על מנת שעסקים יוכלו לסמוך אחד על השני ולשתף לידים נדרשת מערכת שמאפשרת למוכרים לעלות לידים לרשת בבטחה בידיעה שהם מעבירים את המידע הרגיש לעסקים ראויים, ושמאפשרת לקונים לדעת שהמידע שיימסר בעסקה הוא עדכני, רלוונטי ואמין. הבלוקצ’יין מאפשר שקיפות מוחלטת וכל המידע על העסקאות הוא פומבי וחשוף לכולם (ניתן לראות את ההיסטוריה של המוכר, הקונה, העסקה, והדירוג של כל משתמש). מאפיין נוסף של טכנולוגיות הבלוקצ’יין היא העובדה שמדובר במערכת מבוזרת, מה שמבטיח שבסיס הנתונים נשמר ומוגן על ידי כל אחד מחברי הרשת. לכן, בניגוד למערכות ריכוזיות שבהן לבעלים של המערכת ישנה אפשרות להשפיע על מנוע החיפוש או על הפיד, בלידקויין אין אפשרות לאף גורם לעשות מניפולציות או לתת העדפה לעסקה אחת על פני אחרת.

הטוקן של לידקויין, המטבע LDC, מאפשר לעסקים למכור את הלידים הלא שמישים שלהם ובאמצעותו לרכוש לידים חמים מעסקים אחרים. העובדה שכל מוכר מקבל בתמורה ללידים שמכר טוקנים של לידקויין שערכם עולה ככל שהרשת גדלה, מהווה עוד תמריץ לשיתוף של לידים. כל מי שמחזיק בטוקן של לידקויין יש לו אינטרס בצמיחה של הרשת ולכן הטוקניזציה גם מעודדת שיתוף נרחב יותר של לידים. בנוסף, החוזים החכמים של האתריום מאפשרים לכל עסק לעצב את מבנה העסקה לפי הצרכים הייחודיים שלו. למשל עסקים יכולים לקבוע את מודל התמחור של הליד שיכול להיות סטטי, דינמי – לפי תנודות השוק, או מודל של קבלת אחוז ברווחים העתידיים בעסקה.

Leadcoin

מקור: Leadcoin

האם כבר גייסתם השקעות?
לידקויין קיבלה ‘Soft Commitment’ להשקעות של 2 מיליון​ דולר והשיקה עכשיו את הפריסייל של הטוקן שלה, ה-LDC.

איך אתם מתכננים לעשות כסף?
כל עסקה שנעשית על רשת לידקויין מחויבת בעמלה. בנוסף תעשיית השיווק באינטרנט גדלה באופן עיקבי וכתלות בכך גם הרשת של לידקויין תגדל מה שיוביל לעליית ערך המטבע שלה.

מי המתחרים שלכם?

לידקויין אמנם מציגה אלטרנטיבה חכמה לתלות בגוגל ופייסבוק, אבל היא לא מתחרה ישירות בשתי ענקיות האינטרנט. הרשת המבוזרת שלה מעניקה שירות משלים, ומאפשרת לאנשי שיווק למקסם את כמויות המידע האדירות שנותרות ללא שימוש בשל אחוזי ההמרה הנמוכים של טראפיק ללקוחות משלמים.

המתחרים הקיימים היום הם נותני שירותים שמציעים רשימות “קרות” של כתובות אימייל ופרטי קשר של לידים. הבעיה היא שאלו רשימות של לקוחות שברוב המקרים הצורך שלהם כבר נענה או אינו אקטואלי יותר, והם אינם מעוניינים פעמים רבות שעסקים אחרים יצרו איתם קשר. בנוסף קיים קושי לספק דרך הרשימות האלו אמון מפני שמקורות המידע לרוב אינם ידועים. הפתרון של לידוקיין מאפשר ללידים עצמם לסמן במערכת את ההעדפות שלהם כולל תאריך התפוגה של הצורך שלהם בנותן שירות או מוצר. מה שנועד להבטיח שהמידע המשותף ברשת שלה הוא עדכני, רלוונטי, ומוצג רק לאחר שעבר תהליכי אימות  שמבטיחים התאמה מרבית בין ליד לבין עסקים המחפשים לקוחות חדשים.

מי המייסדים של החברה?

לידקויין נוסדה ע”י שמוליק גריזים שהקים ועמד בראש של 3 חברות שעסקו ב-SaaS, עיצוב ווב ושיווק דיגטלי, ביניהן Webydo.

כמה עובדים אתם ואיפה המשרדים?
המשרדים שלנו ממוקמים ב-blockchain hub של Alignment ברמת גן שם מועסקים כ-12 עובדים.


הסטארטאפ השתתף ב-Geektime Blockchain Summit 2017

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "הסטארטאפ הישראלי LeadCoin מציע אלטרנטיבה לדואופול של גוגל ופייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אריה
Guest

זה לא יעבוד כי עם ביטקויין אתה צריך רק לשכנע איזה אהבל לקנות… ופה אתה צריך ממש שעסקים ירצו להשתתף בדבר הזה… קשה לי להאמין שזה יעבוד, אבל זה רעיון נחמד, אם יצליחו לגרום לעסקים להשתתף… בעיקר שחקנים גדולים כמו פייסבוק גוגל שעשו אינטגרצייה למכירה מהירה של לידים מתוך הפאנל של הקמפיינים מודעות שלהם, כדי שתהי זרימה של לידים…אחרת יהיו מלא לידים ממקומות לא קשורים בעולם ולא יהיה התאמה של מי שירצה אותם וזה ימות לפני שזה יתחיל… זה מסוג הרעיונות שעל הדף נראים מעולים ובפועל לא עובדים….

אסף
Guest

אז בפעם הבאה שארשם לאתר או שירות, המייל שלי יופץ למיליון עסקים?

יניב
Guest

כמו בהתחלה בשנות ה 90 שבנו אתר לכל פלוץ וזה פקע כמו בועת סבון. לוקחים כל רעיון, מוסיפים בלוקצ’יין והנה זה חם!!! שווה להשקיע!!!
עלית על הנקודה הנכונה. נכון יש קווליפיקציה של לידים, אבל אם לא נתתי אישור להעביר את הפרטים שלי בין ספקים, אני לא ליד חוקי, בארה”ב אפשר להסתבך עם זה קשה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: