תחיית המתים: צמד ה-Kin חוזר
הם החלו את חייהם במאי השנה והצליחו לשרוד עד חודש יוני. צמד האחים קין (Kin) מבית מיקרוסופט עמדו בראש פרוייקט פיתוח ארוך שעלה לחברה מעל למילארד דולרים ונגנז שבועות ספורים לאחר ההשקה המדוברת. כעת הם עשויים לחזור לחיים ולזכות לתג מחיר אטרקטיבי במיוחד
הביקורות שיבחו, הבאזז הגיע לשיאו ורבים חיכו בציפייה ממושכת לתשובתה של ענקית התוכנה מרדמונד למכשירי הסלולר של אפל וגוגל. באפריל השנה חשפה מיקרוסופט את צמד הקין כשהם היו הכל חוץ ממתחרים ראויים לאייפון או ל-Nexus One. אחרי שישה שבועות ועם קצב מכירות זניח עד מעליב, הורידה מיקרוסופט את המכשירים מהמדפים והצהירה על חיסול הפרוייקט המדובר.
כעת נראה כי מפעילת הסלולר האמריקנית שקברה את זוג המכשירים עשויה גם להחזיר אותם חזרה לחיים. דיווחים שונים ברשת מורים כי ורייזן (Verizon) בוחנת אפשרות לכפר על עוולות ההשקה שליוו את תחילת הדרך ולהציע את מכשירי ה-Kin במודל שונה ומוזל.
טעות שיווקית או מכשיר שאיחר את זמנו?
הכל היה שם: הדלפות של שרטוטים, שמועות סותרות, תמונות מטושטשות ומסיבת עיתונאים שיצרה סערה בעולם הטכנולוגי. אפילו הסקירות שהופיעו שעות לאחר ההכרזה שיבחו ברובן את המכשירים החדשים. מיקרוסופט לא התיימרה להתחרות באפל, גם לא בגוגל. היא השיקה מכשירים שיועדו למגזר הצעיר והציעו סנכרון אינטואיטיבי עם רשתות חברתיות – הבסיס היה טרנדיות ואפשרות להתממשק עם פייסבוק בלחיצת כפתור אך אלו לא הועילו.
לאחר זמן פיתוח של שנתיים והשקעה של לא פחות ממילארד דולרים, גנזה מיקרוסופט את פרוייקט הקין בתום שישה שבועות של מכירות מדשדשות שלא העידו על עתיד מזהיר במיוחד עבור הצמד הטרי.
יש יאמרו שדרוש אומץ רב למוטט פרוייקט יקר כל כך לאחר תקופת השקה קצרה ובלתי ממצה, אלא שהנזק התדמיתי שיכל להגרם מהמשכו של הפרוייקט יכול היה להעמיד את מיקרוסופט במצב לא נעים. מיקרוסופט החליטה להפנות את מאמציה על מנת להשתלב בתחום הסלולר מכיוון אחר, כזה המוכר לה הרבה יותר: פיתוח מערכות הפעלה. השקתה של Windows Phone 7 היתה חייבת להעשות מבלי רעשי רקע מביכים, הטרנדיות והחידוש היו צריכים להיות נקיים מכל רבב, מכל מכשיר כושל שעשוי היה להעכיר על רוח החדשנות.
אלא שספק אם מיקרוסופט היא הגורם לפיאסקו המצלצל של צמד מכשירי ה-Kin, מי שיעיין ברפרוף במסלולים שהציעה מפעילת הסלולר ורייזן עם השקתם של צמד הקין יגלה תמחור שאינו הולם את קהל היעד בלשון המעטה.
בעוד מכשירי הקין יועדו לקהל צעיר, מחירי המסלולים של ורייזן החלו ב-60 דולרים לחודש והפכו את העסקה לבלתי משתלמת בעליל לבני הנוער. כעת עשויה ורייזן להשיק מחדש את המכשירים במסלולים אטרקטיביים הרבה יותר, דבר שעשוי להציל פרוייקט שעלה למיקרוסופט לא מעט כסף.
הגב
1 תגובה על "תחיית המתים: צמד ה-Kin חוזר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.