מחפשים דרך חדשה? הכירו את משרת ה-Developer Support

לא, לא מדובר בתמיכה טכנית סטנדרטית, אלא בתפקיד שדורש ידע טכני מעמיק ועבודה מול מפתחים בחברות מובילות, ויכול להביא את העוסקים בו לחזית הטכנולוגיה ולתפקידים בכירים


Chicbox Everyday Photography

מאת: אסף לבנון, כתב טכנולוגי

תחום ההייטק כולל המון תחומים ותתי-תחומים. לפעמים נראה שמי שרוצה להיכנס לעולם הזה צריך רק לבחור, אך השפע הגדול של משרות ותפקידים יכול גם לבלבל: עם איזה תפקיד כדאי להיכנס לתחום, ואיזה כיוונים חדשים יכול לבחור עובד שלא מרוצה מתפקידו הטכנולוגי הנוכחי?

תחום אחד, שסובל מיחסי ציבור לא טובים ושלא בצדק, הוא ה-Developer Support, שלמעשה מציע עבודה מעניינת, מאתגרת ומרחיבת ידע. לא מדובר בתמיכה הטכנית הסטנדרטית שכולנו מכירים מספקי שירות כמו חברות הסלולר, האינטרנט או הטלוויזיה; כאן המעסיקים אינם חברות תשתיות שפונות לקהל הרחב, אלא חברות הייטק המפתחות מוצרים טכנולוגיים מתקדמים לשוק העסקי. מדובר במוצרים מורכבים שמשמשים לקוחות שזקוקים לרמה טכנולוגית גבוהה – בעיקר מפתחים בכירים בסביבת זמן אמת (Production). אלה לרוב לא ייפנו לתמיכה הטכנית כדי לקבל הסבר על השימוש במוצר או לשאול כיצד מפעילים בו פיצ’ר כזה או אחר, אלא רוב פניותיהם יסובו סביב הצורך להתמודד עם אתגרים שונים באמצעות המוצר של החברה.

מהבחינה הזו לצוות התמיכה יש חלק מהותי בצמיחה ובגדילה של סטארטאפ: מבחינת הלקוח, הוא הפנים של החברה ואליו הוא פונה בצורה שוטפת. רמת הטיפול שיקבל ממנו הלקוח תיצור את הרושם שלו על החברה ועל מקצועיותה ותבנה את מידת האמון מצדו; היכולת לקבל מענה הולם ויעיל תהווה שיקול משמעותי כאשר יצטרך הלקוח להחליט על המשך העבודה מול החברה או על הרחבת השימוש במוצריה.

זו גם הסיבה שחברות מקפידות להעסיק רק את האנשים המתאימים ביותר – אדם איכותי ברמה האישית ומקצועי ברמה הטכנולוגית והשירותית. איש התמיכה צריך להכיר את המוצר לעומקו, להיות בקיא בטכנולוגיות שונות ותמיד להיות עם היד על הדופק בכל הקשור לחידושים בתעשייה בה הוא עובד, כך שנדרשת גם זיקה טכנולוגית חזקה והכשרה טכנולוגית כלשהי – מקורס מקצועי ועד תואר במדעי המחשב. אנשי תמיכה רבים הגיעו לתחום אחרי שגילו שהמקצוע שלמדו אינו מתאים לציפיותיהם, למשל מתכנתים שרוצים לעבוד בסביבה דינמית יותר שמבוססות אינטראקציות אנושיות, או אנשי QA שמחפשים פן שונה של התעסקות במוצר.

קצת על העבודה עצמה

ומה לגבי העבודה עצמה? אנשי התמיכה נחשפים כל הזמן לכלים חדשים, טכנולוגיות עדכניות, פתרונות ייחודיים ושאר חידושים בתעשייה. התפקיד כולל אינטראקציה והתייעצות עם בעלי תפקידים שונים בחברה, שיכולים להאיר זוויות שונות של המוצר ולשתף בתהליכים שונים. בחברות גדולות שמשרתות לקוחות שהם מובילי שוק, איש התמיכה יהיה בחזית הטכנולוגיה, מעודכן היטב במגמות השוק ובטכנולוגיות השולטות.

במערך התמיכה יש מגוון שלבים ואפשר להתקדם בו עם הזמן ולמלא פונקציות שונות ובכירות יותר, אך התחום יכול גם להוות פלטפורמה להתקדמות אל תפקידים בכירים יותר בתחומים אחרים. “התפקיד הזה חשף אותי להמון טכנולוגיות והעשיר את הידע שלי בנושאים שונים”, מספר איש פיתוח שהתחיל את הקריירה שלו כ-Developer Support, “כתיבת קוד, Database, CI/CD, Security, Web Servers – בכל אלו התמקצעתי כאיש תמיכה – וזה תרם מאוד לתחומי ההתמחות שלי. העבודה על פרויקטים פעילים והיכרות עם סביבות Production של לקוחות החברה – חלקם חברות טכנולוגיות בעלות שם עולמי כמו אפל, טוויטר ונטפליקס – נתנה לי ידע וניסיון שלא הייתי יכול לרכוש באקדמיה. אני מרגיש שזה פתח לי דלת להרבה אפיקי התפתחות מקצועית, בין אם לכיוון של פיתוח, DevOps, אוטומציה או Solution Engineering”.

הכתבה בחסות JFrog

הכתבה ממומנת ע"י חברת JFrog שהוקמה מתוך פרויקט קוד פתוח שנועד לתת מענה לניהול ספריות תוכנה. הכלים השונים שפותחו בחברה מאפשרים למפתחים ואנשי DevOps לשחרר עדכוני תוכנה בתדירות גבוהה. החברה מונה כ-180 עובדים בישראל, ארצות הברית וצרפת. כיום מתכוונת JFrog לגייס כ-130 עובדים נוספים – ביניהם גם עובדי Developer Support Engineer רבים. לאלו שיתקבלו לתפקיד זה תספק החברה תוכנית הכשרה מושקעת בת תשעה שבועות. שכר מלא ישולם על כל תקופת ההכשרה, ובסופה ישתלבו העובדים בצוות ה-Support Engineering. לפרטים נוספים והגשת קורות חיים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "מחפשים דרך חדשה? הכירו את משרת ה-Developer Support"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רועי
Guest

כמה אתם משלמים למשרה זו? לפי זה אבין אם אתם חושבים שזה עבודה למפתחים או עבודה לאיש תמיכה מתחיל

דניאל
Guest

השם שלה הוא גם CORD
Customer Oriented R&D
Tier-4
המשכורות כמו של מפתח, כי הדרישה היא איש פיתוח עם אוראנטציה של SUPPORT
אני עוסק בזה כבר כמה שנים
משכורת של 30K+

wpDiscuz

תגיות לכתבה: