האייפד הוא האייפוד החדש

בקרב האנליסטים מהדהדת הסכמה כי לפי תמונת המצב הנוכחית בשוק, נראה כי אפל נערכת לשלוט בשוק הטאבלטים עם האייפד, כשם שעשתה בשוק הנגנים עם האייפוד.

סיפור עלייתה של אפל מן האשפתות הינו סיפור מוכר לנו כיום, וחלק מספרי ההיסטוריה. יתרה מזאת, סיפורה של החברה ממשיך להוות נושא לדיון ולמידה במוסדות האקדמיים והכלכליים הידועים בעולם. אני מודע לכך שרבים לפני חזרו על המשפט הבא, אך מפציר בכם בכל זאת לקחת רגע ולתהות על קנקנו: כל הסיכויים עמדו כנגד אפל, והסיכוי שהיא תהפוך להיות אפל כפי שאנו מכירים אותה כיום – היה קלוש במקרה הטוב. כנגד כל הסיכויים, אפל הצליחה להתעלות ולכבוש את השוק.

אייפוד כמנוע להצלחה

סיפור ההצלחה של אפל אומנם התחיל לפני האייפוד, עם הריענון למחשבי המקבוק והטמעתם בהצלחה בשווקי העיצוב (גרפיקה וסאונד), אך השקתו של האייפוד היוותה לצעד הראשון בעלייתה המטאורית של החברה מקופרטינו למעמדה בראש שוק הניידים. האייפוד נחשף לראשונה ב-23 לאוקטובר 2001, ומהווה דוגמה למוטו האסטרטגי של אפל: לקחת מוצר קיים, ולהגדירו מחדש כטוב יותר, נוח יותר לשימוש, ומעוצב להפליא. עם שחרורו, הפך האייפוד בזמן קצר ללהיט ולמודל לחיקוי. אך כל ניסיון לחקות את הצלחת האייפוד על ידי חברות מתחרות נכשל כישלון חרוץ. בעוד חברות מתחרות ניסו להתמקד על עיצוב, או מערכת הפעלה בנפרד – האייפוד הציע אלמנטים של עיצוב, מערכת הפעלה, ותוכנה (iTunes) באינטגרציה – כאחד. עד היום בשוק הנגנים הניידים, לא קיים מוצר מתחרה שמתקרב לקריאת תיגר על האייפוד.

אפל השיקה את האייפד המקורי באפריל 2010, ומכרה 3 מיליון יחידות ב-80 הימים הראשונים להשקתו. במהלך שנת 2010, היקף המכירות של האייפד ברמה הבינלאומית הגיע ל-14.8 מיליון, והיווה 85% מנתח מכירות מכשירי הטאבלטים בשנת 2010. לקראת השקת האייפד 2 במרץ 2011, נמכרו למעלה מ-15 מיליון מכשירי אייפד (דור ראשון) – מספר מכירות גדול יותר מכל המתחרות של אפל יחד. עם השקת האייפד 2, המכירות והביקוש למכשיר רק עלו. האייפד 2 רחוק מלהיות מושלם – המצלמות שלו הן באיכות הכי ירודה לעומת המתחרות מבית אנדרואיד. לעומת זאת, וכמו במקרה של האייפוד – אף מוצר מתחרה (בינתיים) אינו מהווה איום או תחרות של ממש לאייפד. ה-xoom של מוטורולה, הפלייבוק של RIM, והגלקסי טאב של סמסונג יחד אינן מתקרבות לסך המכירות המשולב של האייפד 1+2.

לסיכום

נראה שכפי שחלק מהאנליסטים טוענים, אפל שולטת ללא עוררין בשוק הטבאבלטים בדיוק כפי שהיא ממשיכה לעשות בשוק הנגנים הניידים. היא ממשיכה להוביל את השוק, ולהשאיר את המתחרות מאחור. השאלה היחידה שנותרה פתוחה לדיון היא זו: האם אפל תמשיך לשלוט בשוק הטאבלטים כפי שהיא שולטת בשוק נגני המדיה, או האם אחת המתחרות תצליח לעלות על פטנט כלשהו ותיתן מענה ראוי לאייפד? נותר לנו רק לחיות ולראות. אך אני מקווה שכן, כי בהיעדר תחרות – יש מונופול. וכשיש מונופול, אין תחרות, אין צמיחה, ואין התפתחות. כחובב טכנולוגיה וגאדג’טים, אני רוצה שיקום מתחרה ראוי לאפל, כי אני מקווה שיום כזה (שבו לאפל יש מונופול על שוק הטאבלטים) לא יגיע.

כתבה זו פורסמה לראשונה ב-iPhones.co.il

Avatar

iPhones.co.il

הגב

1 תגובה על "האייפד הוא האייפוד החדש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אודי
Guest

כל הכבוד לאפל הסבלנות , הכיוון לאזור עליונות בנושא הפשטות והגרפיקה הפכה את עולם המחשוב …. מפחדנות שלא לעזוב את הWINDOWS … לאזור החדש של אפל מערכות הפעלה בלי לפחד כפי שהיה בעבר .

אודי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: