פיתוח ישראלי חדש של אינטל פותר את הבעיה הכי מעיקה ב-VR

בתערוכת הסלולר בברצלונה חשפה אינטל פיתוח חדש שישחרר את המשתמשים מהכבל המעיק והמסורבל שמשתלשל מהקסדה ומפריע לחוויית המשחק. הפיתוח שמתבסס על טכנולוגיית ה-WiGig המרשימה נעשה כולו במרכז הפיתוח של החברה בישראל

רכיב קטן במקום הכבל המעיק והמסורבל. צילום: גיקטיים

כל מי שהתנסה אי פעם באחת מקונסולות ה-VR המתקדמות דוגמת ה-Vive של HTC, ה-Rift של Oculus או ה-Playstation VR של סוני לא יכל שלא להתפעל מהטכנולוגיה שהן מציגות. אולם למרות המשחקים, הגרפיקה ובעיקר התחושה הסופר-ריאליסטית שהן מציעות, יש להן חיסרון אחד שפוגע מאוד בתחושה ובחווייה: הכבל שמחבר בין משקפי ה-VR שאתם מרכיבים למחשב או לקונסולה.

חשבו על זה: אתם נכנסים לתוך המשחק, שוכחים שאתם בחדר בישראל ומדמיינים שאתם מצילים את העולם באפוקליפסת הזומבים, ואז פתאום אתם מסתבכים במשהו בין הרגליים, בום. שוב, הכבל המעיק הזה, שמשתלשל מהראש ומסתבך בין הרגליים.

בתערוכת הסלולר בברצלונה הציגה אינטל פתרון לבעיה הזו שמאפשר לקונסולות האלו להיות אלחוטיות לגמרי – והוא אפילו פותח במרכז הפיתוח של החברה בישראל.

חותכים את הכבלים

בדרך לפח? החוט המעיק של ה-Vive. צילום: גיקטיים

קודם כל, כדי להבין את חשיבות ההישג, חשוב לזכור שלא מדובר בכבל אודיו, וידאו או חשמל פשוט. מדובר בכבל שמעביר את המשחק ברזולוציית 2160×1200 בקצב פריימים גבוה שמגיע גם ל-90fps; בנוסף, הכבל מעביר גם את נתוני תנועת הראש של המשתמש ונתונים נוספים חזרה למחשב או לקונסולה.

הסוד בפיתוח הוא טכנולוגיית ה-WiGig, תקן שנמצא בפיתוח כבר כמה שנים ונתמך על ידי מספר רב של חברות ביניהן אינטל. התקן מאפשר למשל חיבור אלחוטי לגמרי בין לפטופ למסך, כך שתוכלו פשוט להניח לפטופ ליד מסך וכל התצוגה תופיע על המסך – גם ברזולוציות 4K וגם בתמיכה ל-2 מסכים. הטכנולוגיה עושה שימוש בתדר 60GHz, בניגוד לרוב המחשבים והסמארטפונים שעושים שימוש בתחומי תדרים של בין 2.4 ל-50 גיגה-הרץ. זאת, לצד שימוש בתקן קישוריות 802.11ad מאפשרים העברת נתונים במהירויות מסחררות וקיבולת המתאימה להזרמת וידאו באיכות גבוהה. בתערוכת המובייל בברצלונה הציגה אינטל את יישום ה-VR שפותח במרכז הפיתוח של החברה בפתח תקווה ומאפשר למשתמשי VR ליהנות מהחוויה בלי הכבל המעיק.

היישום כבר השנה?

התנסינו במערכת והתרשמנו מהיישום המוצלח – שהציג רזולוציה זהה למקור וללא לאגים – לפחות לא משהו שאנחנו הצלחנו לזהות. אנחנו התנסינו באב טיפוס פועל ומתפקד, שמטבע הדברים, מסורבל וגדול יותר מהמוצר הסופי. אולם יוסי צפתי, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת ה-Connectivity של אינטל, שהיה שותף לפיתוח הסביר לנו שהמוצר הסופי יהיה קטן יותר מעכבר מחשב, כך שהיצרניות יוכלו להטמיע אותו בקלילות בתוך הקסדה.

באינטל לא רצו להתייחס למועד השקה או שיתופי פעולה מסחריים, אולם ככל הנראה כבר השנה תוטמע הטכנולוגיה על ידי אחת מהחברות הגדולות.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 Comments on "פיתוח ישראלי חדש של אינטל פותר את הבעיה הכי מעיקה ב-VR"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
הדר
Guest

באמת בעיה מעיקה, אבל הבעיה הכי מעיקה בVR כרגע זה המחיר ואחרכך המגוון המועט של משחקים

גנא
Guest

פחח, תתנתק מהכבל ותתקע בקירות.. אחלה פתרון!

גנא
Guest

מי שעשה לי מינוס שיהיה לו בהצלחה במטריקס וגם בהצלחה לא ליפול מהחלון של הבית בזמן שאתה כולך בהתלהבות של המשחק חחח

Bla
Guest

זה לא מטגן את הראש ?

אחד
Guest

60 ghz לתוך הראש – אלוהים – סכנת נפשות!
צריך קסדת אלומיניות מסביב להגן על הראש אחרת זה יטגן את המוח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: