עולם חדש וחכם- IBM מכריזה על תחרות Smartcamp לחברות סטארט אפ

בחברת IBM שואפים לחבר בין הקידמה הטכנולוגית לתשתיות פשוטות על מנת לייצר עולם חכם וטוב יותר, והם מחפשים את הסטארט אפ שיעזור להם להגשים את החזון.

לפני שנה וחצי, בעיתוי שנדמה אז מוזר – ערב פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, יצאה חברת IBM ביוזמה גלובלית רחבת היקף בשם Smarter Planet. לאחר שנים של התמקדות בשוק המסורתי של תשתיות,  אחסון, ומחשבים, החליטה ענקית המחשוב, להטיל את כל כובדה, משקלה, נסיונה ויכולתה על מנת להביא את הקדמה הטכנולוגית אל תחומים שלא זכו בעבר להתייחסות מתקדמת – התשתיות, תחומי החקלאות, המים, הכבישים.

חברת אי בי אם הבינה כי קיים פער עצום, בין הידע והיכולות הטכנולוגיות של עולם ההיי טק בימינו, ובין הישום שלו בחיי היום יום שלנו. המשבר הכלכלי הוביל באופן טבעי את הממשלות להתמקדות והשקעה בנושאי תשתיות, והיווה למעשה הזדמנות מצויינת על מנת להתחיל להוביל את השינוי.

יפעת טורבינר, מנהלת האקוסיסטם, IBM ישראל, מספרת: “מספיק שניקח לדוגמא את נושא המים. למעלה מ 50% מאובדן המים קורה בעת ההולכה שלו – צינורות פגומים, תקלות, או תשתית רעועה עשויים לגרום לכך שלמעלה ממחצית מהמים הנקיים, אובדים בין נקודת המוצא שלהם לנקודת היעד. האבסורד הוא, שאנחנו ממשיכים להשקיע ביצירת מים נקיים, אבל לא דואגים לכך שתהליך השינוע שלהם יהיה תקין.”

זוהי רק דוגמא אחת מיני רבות שמעלה יפעת למחדלים הרבים בניהול משאבים ש-IBM נתקלה בהם בעת שהתכוננה ליוזמת Smarter Planet . חברת IBM, שעיקר התמחותה הוא ייצור של תשתיות IT, הבינה מהר מאוד כי על מנת להגשית את החזון, תצטרך לשתף פעולה עם חברות שפועלות בתחומים לא מסורתיים, וזרים מאוד לעולמה. הפתרון שנמצא, הוא הרחבה של האקוסיסטם של IBM, וחבירה לסטרטאפים צעירים בעלי פתרונות חדשניים – חברות קטנות, עם פתרונות מהפכניים, בתחום הקלינטק, ממשלות, בורדר קונטרול ועוד.

תובנה זו הובילה לכך שבתחילת אפריל השיקה IBM העולמית תוכנית בשם Global Entrepreneur program   – תוכנית היזם הגלובלי. על מנת לתמוך בתוכנית זו, מעמידה IBM לטובת החברות הצעירות את מלא כוחה ומשאביה בשלושה תחומים עיקריים: Product, People, Promotion.

המוצר – מוצרי תוכנה של IBM ושל שותפותיה נגישות חינם – גם להורדה לשרתים של החברת הזנק, וגם ברימוט דרך מחשוב ענן.

האנשים – IBM מקצה מתוכה משאבים על מנת לסייע לסטרטאפם על ידי תמיכה ועזרה בבנית התוכניות העסקיות והארגוניות.

הקידום – סיוע בנראות ונגישות של החברות הקטנות: במהלך המחקר בנוגע לקשיים והצרכים העיקריים של חברות הזנק, התגלה כי אחד האתגרים העיקריים הוא יצירת קשרים עסקיים על מנת לגייס כספים, הגעה לנראות (visibility). לחברות האלו IBM מוכנה לייצר ויזיביליות חוץ  ופנימית, וזהו אינו עניין של מה בכך. חברת איי בי אם מעסיקה למעלה מ-400 אלף איש. נראות פנים ארגונית בתוך חברה בסדר גודל כזה, יכולה לסייע לחברות הזנק להגיע למדינות ושווקים חדשים, עניין חשוב במיוחד לישראל – כי הפוטנציאל העסקי הלוקאלי מוגבל מאוד.

ישראל, מעצם אופיה היזמי, ומתוך כך ש-IBM משתפת פעולה עם קהילת היזמים בארץ זה זמן רב, היוותה את חוד החנית והפיילוט של התוכנית הגלובלית. ישראל נמנית על שבע המדינות הראשונות בעולם בהן תופעל התוכנית, יחד עם ארה”ב, סין, הודו, גרמניה, צרפת ובריטניה והיא תופעל בארץ על ידי היחידה לטכנולוגיה גלובאלית  (GTU) ב-IBM ישראל. במסגרת התוכנית החדשה לחברות סטארט-אפ צעירות, משתפת יבמ פעולה עם שורת גופים במדינות שונות – ובכלל זה קרנות הון סיכון, ארגוני יזמים, אקדמיה, גורמי ממשל ועוד.

התחרות בין סטארטאפים צעירים – SmartCamp, שעורכת IBM במספר ארצות, תערך בישראל בחודש יוני הקרוב ובה יבחר הסטארטאפ שייצג  את ישראל בשלב הגמר העולמי. תחרויות מקומיות יתקיימו בחודשים הקרובים ב-7 ערים מרכזיות בעולם: בוסטון, סאן פרנסיסקו, לונדון, פריז, דבלין ושטוקהולם ותל אביב ובסיומן  תוזמן החברה שתיבחר מכל מדינה להשתתף באירוע SmartCamp שייערך בדבלין, אירלנד, בחודש נובמבר.

החברה הזוכה תזכה בתואר  The World’s Smartest Start-up. במסגרת התוכנית, תאפשר IBM עבודה משותפת עם מערכי המכירות, השיווק והסיוע הטכני שלה הפרוסים ברחבי העולם כמו גם גישה אל קהילת החוקרים שלה. IBM משקיעה מדי שנה כ- 6 מיליארד דולר במחקר ובפיתוח ונהנית כיום מהניסיון המבוסס והעשיר ביותר בתעשייה בכל הנוגע להבאת טכנולוגיות ומיזמים חדשים אל השוק הבינלאומי.

לתחרות שתערך במרכז החדשנות של IBM, בביתה בפתח תקוה, מוזמנות חברות ישראליות בנות פחות משלוש שנים, בבעלות פרטית והמפתחות תוכנה המשתלבת בתחומי המיקוד של מיזם ה”עולם החכם” ( Smarter Planet ) של IBM.

חברות ההזנק שמבקשות להשתתף צריכות להרשם באתר מיוחד באינטרנט ולאחר בדיקת הבקשות ובחירה בהתאם לקריטריונים ישתתפו החברות שיבחרו בחונכות בת יום אחד שיבחרו ובכלל זה תדריך ושאלות ותשובות עם מומחים בפני קהל מוזמנים.

“יש לנו יכולת טכנולוגית – הגיע הזמן להפוך את העולם לחכם יותר” אומרת יפעת טורבינר, “והסטרטאפים שצומחים במדינת ישראל, שהיא ההתגלמות של המשפט necessity is the mother of all invention, הם ללא ספק בעלי הידע, היכולת, והיצירתיות על מנת לעשות זאת”.

אילאיל בן-שלום

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה (BA) ותואר שני בהיסטוריה (MA), בימים אלו לומדת ל -MBA. עובדת בתחום השיווק הדיגיטלי, גיימרית, תולעת ספרים, אוהדת הפועל, שחקנית פוקר מבטיחה, רוקמת ופורמת, מכינה ריבות ובאופן כללי מרוצה מהחיים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: