כיצד הופכים מבקרים למשתמשים?

כיצד ניתן להפוך מבקרים ארעיים למשתמשים קבועים? אמיר ולד חושף נתונים עדכניים מקולנקט ומנסה לפתוח דיון בנושא

פרוגנקטור מביט על הנוף מהמשרד הנוכחי של קולנקט

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

זהו יומן המסע של אמיר ולד, הסטארטפיסט והיזם שמאחורי הסטארטאפ הישראלי Colnect, אשר פיתח רשת חברתית לאספנים. לקיץ 2011 יצא אמיר למסע חובק עולם, אך הוא ממשיך לנהל את החברה והשירות וחוויתיו השונות במהלך המסע יתפרסמו כאן בניוזגיק תחת סדרת הפוסטים “סטארטפיסט מסביב לעולם“.


מטרת הפוסט הנוכחי היא להתחיל דיון על נושא חשוב ביותר עבור רבים מבעלי עסקי האינטרנט. אך טרם תחילת העיסוק בשאלת הכותרת וחשיפת מידע פנימי של קולנקט, אתאר מעט את סביבת הפיתוח בה אני נמצא. לא, לא אדבר ספציפית על הטכנולוגיות וכלי הפיתוח אלא דווקא על השאר. מאז הפוסט הקודם בבירת היוגה העולמית, עברתי דרך שימלה, בירת הקיץ של האימפריה הבריטית בהודו בעבר ועיר שוק תוססת בהווה, והגעתי לדאראמסאלה. כאן, בכפר מקלאוד גאנג’, נמצא ביתו של הדאלאי לאמה. נזדמן לי לראות אותו לפני כחמש שנים כשסיים דרשה שאולי הייתה מעניינת אותי אם הייתי דובר טיבטית. אף כי הייתי שמח לארגן לפרוגנקטור פגישה איתו, נראה כי הוד קדושתו, כפי שקוראים לו הטיבטים, אינו בנמצא. גם הוא מטייל בעולם לא מעט.

מהחדר על צלע ההר נפרש נוף מקסים של צלעות הרים נוספות מלאות בירוק ופסגות מושלגות. אינטרנט סלולרי מהיר ושולחן קטן הופכים את המחשב הנייד למשרד ביתי נוח. הרחוב הראשי נמצא במעלה 234 מדרגות כך ששקט, נקי ונעים פה מחד ויש המון אפשרויות האכלה ובידור במרחק של מספר דקות הליכה מאידך. בתוספת מזג אוויר נעים המקום אידיאלי לעבודה והסיבה היחידה שלא אבלה כאן מספר חודשים למדיטציית עבודה על קולנקט היא שהויזה להודו נגמרת עוד מספר שבועות.

ממבקר ארעי למשתמש קבוע

ועכשיו לאחת השאלות המרכזיות של בעלי אתרים באשר הם: איך הופכים מבקר ארעי למשתמש קבוע באתר? אדבר ספציפית על קולנקט תוך חשיפת סטטיסטיקות עדכניות ואשתף אתכם בתהיות ולבטים תוך תקווה שאולי מקצת הקוראים יוכלו לעזור או אפילו להציג שותפות לצרה.

התנועה (טראפיק, אם חייבים) לקולנקט ממשיכה לגדול בקצב מרשים. יש כעת קרוב ל-300,000 מבקרים ייחודיים (יוניקס, לדוברי העבריש) בחודש הצופים במעל ל-10 מיליון דפים. בקולנקט נפתחים בסה”כ כ-1,000 חשבונות חדשים בחודש, מה שנדמה לי זעום גם כאשר אני משכלל את כמות האספנים שכבר רשומים ומניח שרבים מהמבקרים מסתפקים במידע קטלוגי על מטבעות, שטרות או בולים ועוזבים את קולנקט לאחר עיון קצר. מה אמור להיות אחוז המרה (קונברשן) סביר ממבקרים לחברים באתר? אולי שליש אחוז הוא נתון סביר ובעצם אין בעיה המצריכה פתרון?

שאלה ראשונה היא האם יש למבקר סיבה אמיתית להרשם לאתר והאם הסיבה ברורה. לאתר תוכן חדשותי, כמו ניוזגיק לדוגמא, אפשר להרשם כדי לקבל עדכונים אך ניתן לגשת בדיוק לאותו תוכן עם או בלי הרשמה. בקולנקט המצב שונה מאוד ואף שתוכן רב פתוח לכל גולש, תוכן חשוב ביותר פתוח רק לאספנים רשומים. אם תרצו לעיין באוסף של אספן אחר או לנהל את האוסף שלכם, יהיה עליכם לפתוח חשבון. כוחו הגדול והייחודי של קולנקט, בתכונות (פיצ’רים) כגון התאמה אוטומטית או הכי מתאימים, בא לידי ביטוי רק כאשר אספן מנהל כבר את האוסף שלו בקולנקט. לדעתי צריכה להיות מוטיבציה גדולה להרשמה אך אולי אני מפספס משהו.

קופים בדאראמסאלה לא מצאו תשובות טובות לשאלות שהעליתי

ליצור מוטיבציה, אבל לא להטריד

ייתכן כי אספנים רבים לא רואים את הייחודיות של קולנקט במהלך ביקור באתר אף כי ניסיתי להדגיש אותה ואולי שינוי של כמה עקרונות עיצוב בסיסיים יעודד יותר אספנים להרשם לאתר. האם להוסיף את החלונות הקופצים (פופ-אפ) שמגיעים לאחר כדקה של שהייה באתר ומעודדים להרשם? באופן אישי אני לא אוהב אתרים שמציקים כך. רעיונות אחרים?

שאלה שנייה היא עד כמה פשוט להרשם לאתר. כאן התשובה סבוכה מעט יותר. מצד אחד השאיפה היא שהליך ההרשמה יהיה קל ככל האפשר ומצד שני הכוונה היא שלא יפתחו חשבונות כפולים או מזוייפים. כדי להרשם לקולנקט יש צורך להזין כתובת מייל ולאחר אישור כתובת המייל ניתן לפתוח את החשבון עם מספר פרטים מועט יחסית. לי נדמה שהליך ההרשמה הנוכחי פשוט דיו אך לא קל מידי, אך יתכן ואני טועה. האם כדאי להסיר את ההכרח לספק כתובת מייל תקינה? האם כדאי לדרוש יותר פרטים מזהים? עד כמה חשוב לעבוד על אינטגרציה עם חשבונות צד שלישי (פייסבוק, גוגל וכו’)?

אתם מוזמנים לענות וכן להעלות שאלות נוספות. אשמח לדיון בנושא וכן אשמח לענות לכם על שאלות לגבי פתיחת הסטארט אפ שלכם בהודו.


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

אמיר ולד

אמיר ולד הוא היזם שמאחורי הסטארטאפ הישראלי Colnect, רשת חברתית לאספנים. היום הוא מטייל מסביב לעולם ומנהל את החברה מהפינות הכי נדחות בגלובוס.

הגב

6 תגובות על "כיצד הופכים מבקרים למשתמשים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עמית
Guest

לא ברור אם אתה רוצה עוד משתמשים רשומים, אפילו אם הם לא אספנים, או רק עוד אספנים. הנושא מסקרן אותי, והייתי שמח לראות עוד תוכן, אבל לא עד כדי כך שאעבור תהליך רישום. האם אתה רוצה להפיץ את הבשורה? אם כן, אפשר ליותר תוכן להיות גלוי, כדי למשוך מבקרים. האם יתכן וזה ימשוך רישום, כשמישהו ירצה לראות מתי אוסף מסויים מתעדכן בעוד פרט שמצא חן בעיניו? זה כבר דורש להכיר את הנפשות הפועלות.
מנסיון אישי, עלי זה עובד ככה, ואני רשום לאתרים רבים רק בגלל הסקרנות. אתרים שאני רוצה, אני נרשם, בלי קשר לסיבוך התהליך.

נתן קריידרמן
Guest
הי אמיר, אני לחלוטין מזדהה עם האהבה שלך להודו :). לגבי שאלות שלך. אני חושב שתשובות רבות לשאלות אלה נמצאות בנתונים הסטטיסטיים של האתר שלך. אני באופן אישי משתמש בגוגל אנליטיקס וכמובן אמליץ עליו. אבל כל כלי סטטיסטי יעשה עבודה פחות או יותר זהה. אני מניח שיש לך משהו :) איפה למצוא את תשובות? תשובה לשאלה 1: חבויה בשני נתונים. מצד אחד אחוז הנטישה של דף ההמרה. מכך נוכל להבין איזה אחוז מהגולשים ההצעה שלנו לא מעניינת. ומצד שני אחוז ההמרה של פעולת תחילת ההרשמה, כלומר אחוז הגולשים שמוכנים לנקוט את הפעולה שאנו מציעים לו. מכאן הייתי מציע לעשות טסטינג… Read more »
אלירן פאר
Guest

לדעתי, לגרום למשתמש לצאת מהאתר, להכנס למייל שלו ואז לחזור זה קטע שמת ממזמן.
היום לכל אחד יש חשבון בלפחות אחת מהרשתות החברתיות הגדולות (גוגל, פייסבוק, טוויטר, פורסקוור או מה שבא לך), וכולן מאפשרות אימות מאוד מאוד פשוט, בלחיצת כפתור.

הרשמה יכולה להתבצע ע”י כפתור “הרשם בעזרת פייסבוק/טוויטר/גוגל”, שמספיקה לחיצה אחת עליו כדי שהדאטאבייס שלך יכיל את כל הפרטים שאתה צריך על המשתמש – משם פרטי ועד לכתובת מייל, יוזרניים ואיזו מוזיקה הוא אוהב לשמוע. וזה, מפשט את ההרשמה ברמה של דקות.

אספן
Guest

תודה רבה על התגובות המהירות ואשמח לקרוא הצעות ורעיונות נוספים וכן האם אחוזי ההמרה נראים סבירים או לא סבירים.

נתן, גם אני משתמש באנליטיקס של גוגל ואכן הגדרתי את משפך ההמרה וגיליתי שממי שלחץ על אפשרות פתיחת החשבון, כ-37% אכן סיימו לפתוח את החשבון. זה כמובן לא לגמרי מדויק אבל סוג של אינדיקציה.

אלירן, מסכים איתך שצריכה להיות האפשרות להרשם דרך כל הרשתות אך חשוב לזכור שיש אנשים, כמוני למשל, שלא ששים לקשר את הפרופילים החברתיים שלהם לאתרים אחרים.

אוריב
Guest
יא אמיר, ראשית כל שאפו! המספרים, ממרום כיסאי, מרשימים. עלה והצלח! אמנם אני לא עוסק בשום צורה בתחום ואולי אני לא מבין את השאלות ככוונת המשורר, אבל כמשתמש אינטרנט לא מבוטל.. לפתוח עוד חשבון ובעוד אתר ולזכור עוד סיסמה והכי גרוע להתחיל לבנות עוד פרופיל ראוי לשמו, כל אלה מצריכים זמן רב והשקעה שהגולש המזדמן לא תמיד מעוניין לתת מיד. אני מאמין ש*פשטות ומהירות* בניית פרופיל ראוי! \ ‘אוסף הבולים שלך’, זה מסר (שאמת צריכה לעמוד מאחוריו) שיכול להעלות קצת את האחוזון. לדעתי הצעתו של אלירן כאן מצוינת ותשובתך אינה צריכה להיות לשלילה. תן את שתי האופציות (רישום באמצעות פרופיל… Read more »
אספן
Guest

תודה אוריב על תגובתך. לא שללתי את הרעיון של אלירן אלא ההיפך, ברור לי שצריך להוסיף את האפשרות. פשוט ציינתי שלא כולם ירצו להרשם דרך רשת חברתית.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: