כשדור הפרסום הותיק והצעיר נפגשים

שיתוף פעולה בין משרד הפרסום: “הביילינים” לבין “קלאב 50”, הוליד תשדיר טלויזיה שמשלב נקודת מבט של מפרסמים צעירים וותיקים שעבדו בשיתוף פעולה. מבט מבפנים

צילום: צילומסך

בחודשיים האחרונים עלה על מסכי הטלוויזיה מסע פרסום ייחודי שעורר תגובות חיוביות רבות למכשירי שמיעה חדשניים של חברת “הדים” – “הדים HDS”. למי שלא ראה את התשדיר, להלן תיאור קצר: גבר בשנות העמידה מתיישב לקרוא עיתון בקצה אחד של בית הקפה. בקצה השני יושבות שתי נשים, מתבוננות בו ומהרהרות בקול לאן היו רוצות לנסוע אתו בחופשתן הבאה – לניו יורק או לפאריס. הגבר קם ממקומו, ניגש אליהן ומציע אפשרות שלישית – לנסוע לחופשה בקוסטה ריקה. השתיים נדהמות שואלות: איך שמעת? ואז הוא מגלה בביטחון עצמי רב ובחיוך רחב כי הוא משתמש במכשיר השמיעה החדשני של “הדים”.

ייחודו של תשדיר הטלוויזיה הזה הוא בכך שלראשונה המשתמשים במכשירי שמיעה עושים זאת מתוך עמדה של ביטחון עצמי רב כאנשים שלא מתביישים לציין את העובדה שהם עושים שימוש בעזר חשוב התורם לאיכות חייהם. גישה זו שהיא חדשנית גם בקנה מידה עולמי, היא תוצר של שיתוף פעולה בין קבוצת פרסומאים צעירים ממשרד הפרסום “הביילינים” לבין איש פרסום ותיק ומנוסה שכבר פרש מפעילות יומיומית בענף הפרסום, אריה רוטנברג, ממקימי אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל כיום “מקאן אריקסון“.

דור הפרסום הותיק והטרי בשיתוף פעולה

שאלה: אריה, איך התחיל שיתוף הפעולה בינך לבין הביילינים?

הכרתי את הביילינים עוד מתקופת “מקאן אריקסון”. הם היו אז יחידה יצירתית בתוך המשרד והצטיינו בחשיבה מקורית ויוצאת דופן. לאחר שנפרדתי מניהול משרד הפרסום ולקחתי חלק, יחד עם כמה מחברי, בהקמת “קלאב 50“, פנו אלי הביילינים: אורי וגיל ביילין, שהם בניו של יוסי ביילין, בבקשה לסייע להם להקים ולקדם משרד פרסום עצמאי שהקימו. עשיתי זאת בשמחה מתוך הערכה לכשרונם ויעצתי להם באותם מקומות בהם ניסיוני נדרש. לפני כשנה עלה רעיון ליצור שיתוף פעולה בין “קלאב 50” לבין הביילינים לשם קידום קמפיינים פרסומיים שמיועדים לבני 50 פלוס.

שאלה: במה שונים קמפיינים לבני 50 פלוס מקמפיינים רגילים?

משרדי הפרסום מאוישים בדרך כלל באנשים צעירים מאד בגילאי 30 פלוס מינוס. צעירים אלה אינם מודעים לצרכים של בני ה-50 פלוס, לדרכי המחשבה שלהם ולרגשותיהם. כאשר הם נדרשים להכין מסע פרסום שמיועד לאוכלוסייה המבוגרת הם נוטים לפתרונות שבלוניים מהסוג שכולנו נתקלנו בהם של שני מבוגרים כסופי שיער שרצים בחדווה על שפת הים. אנחנו כחברי “קלאב 50” יודעים ומבינים כי נדרשת הבנה ופנייה ייחודית בשפה המקובלת עלינו. כך, למשל, בתחום מכשירי השמיעה כל הקמפיינים שהתנהלו עד היום התמקדו בנושא של בעיית השמיעה, מצוקת האנשים שאינם שומעים, ולא הציגו את השיפור באיכות החיים של אלה שהשתמשו בפתרון איכותי. רק פרסומאי בן 50 פלוס יודע להסביר ליוצרים הצעירים שגבר מבוגר גם אם הוא לוקה בראייתו או בשמיעתו מסוגל להתמודד בהצלחה, לשמור על בטחונו העצמי ועל שמחת חייו ולתפקד באופן מלא.

שאלה: כיצד שיתוף הפעולה בינך לבין הביילינים בא לידי ביטוי באופן יצירת הקמפיין החדש של “הדים”?

תפקידי כפרסומאי מבוגר היה להציג בפני הביילינים את עולם הרגש והדימוי העצמי שלנו המבוגרים. תפקידם היה לתרגם את התובנות הללו לסרט פרסומת המצולם בבית קפה מיוחד, עם מתקנים אטרקטיביים, בדימוי דינמי, מוזיקה מיוחדת וכל שאר הרכיבים היצירתיים המעניקים לסרט את איכותו המיוחדת. הפרסומאים הצעירים לא היו יכולים להגיע לתובנות שאני תרמתי לפרוייקט ואילו אני עצמי כבר לא מעורה בתעשיה באופן שהיה מאפשר לי להפיק תשדירי פרסומת באיכות כל כך גבוהה. הקשר הזה ביננו הוא שאיפשר יוזמה חדשנית מצליחה שיש בה כדי להאיר אפשרויות נוספות של שיתופי פעולה בין מבוגרים לצעירים כדי להגיע לתוצאות שכל דור בפני עצמו לא יכול היה להביא.

שאלה: ומה הלאה?

אני מקווה שהצלחת הקמפיין של “הדים, תגרום לגופים נוספים במשק להבין כי לבני 50 פלוס בישראל ניתן ורצוי לפנות באופן ייחודי בשיווק מוצרים ושירותים מכל תחומי החיים. קשה להבין למה כמעט כל הקמפיינים הפרסומיים פונים אך ורק לאוכלוסייה צעירה בעוד שאוכלוסיית ה-50 פלוס מהווה למעלה מרבע מציבור הלקוחות ומחזיקה בכשלושה רבעים מהכסף. אני סבור ש”קלאב 50” הצליח לחולל מהפכה באופן ההתייחסות לאוכלוסיית ה-50 פלוס בישראל ואנו שומעים היום יותר ויותר הערכה והתייחסות אל בני ה-50 ומעלה. הדבר טרם תורגם לעולם השיווק והפרסום אך אני מעריך כי בשנים הקרובות נראה מהפך גם במישור הזה. אני מאמין כי שיתוף הפעולה הבינדורי שבין “קלאב 50” והביילינים יהווה את חוד החנית במהפך זה.

וידאו: תהליך ייצור והתאמה של מכשיר שמיעה בהדים

הצעד הראשון

כנס ראשון מסוגו שייערך בחודש הבא בתל אביב משלב יזמים מצליחים מתחומים שונים שיספרו איך הם עשו את זה ואיך תוכלו אתם ליישם גם את הניסיון והתובנות שלהם. הכנס יתקיים ב-13 לדצמבר באולמי אקסודיה (לשעבר בית בסרביה) ,רחבני אפריים 228 ,תל אביב. מי שיגיע לכנס יוכל גם להכיר יזמים צעירים שמשתפים פעולה עם בעלי ניסיון מבוגרים יותר שמקדמים יחד פעילות עסקית מצליחה. בכנס יופיעו יזמים ,אנשי כלכלה, טכנולוגיה, אנשי אקדמיה מובילים ויתקיימו קבוצות דיון שתיתנה הזדמנות לקשר בלתי אמצעי עם יזמים ואנשי עסקים מבוגרים וצעירים.

הנושאים בהם יעסוק הכנס

  • נקודות מפגש לשיתוף פעולה בין יזמים צעירים לבין הניסיון של המבוגרים.

  • דרכים להשתלב במקצועות העתיד בתחומי המחשבים והאינטרנט, הקלינטק ואנרגיה סולרית, ועוד.

  • גיוס משאבים כספיים לעסקים בראשית דרכם.

הרשמה: ניתן לפנות לאתר עמותת 50 פלוס מינוס, טלפון 03-6939314. דמי הרשמה: עד 25.11.11 – 60 שח, לאחר מכן 80 שח.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "כשדור הפרסום הותיק והצעיר נפגשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שיודע ומבין
Guest
אחד שיודע ומבין

הפרסומת הזו גרועה מכל כך הרבה היבטים שזה לא מצחיק – מפגינה חוסר הבנה מוחלט לא רק של המוצר וקהל היעד אלא גם חוסר הבנב בסיסי ומדאיג בשיווק…אבל סאחה על היח”צ, רבותיי…

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל