לחסוך בחשמל: פייסבוק משיקה אפליקציה ירוקה

פייסבוק משיקה אפליקציה חדשה, פרי שיתוף פעולה ייחודי, המאפשרת למשתמשים לגלות מידע על הצריכה החשמלית שלהם ושל חבריהם, ולעודד חסכון בחשמל.

מקור: תמונת מסך מאתר האפליקציה

פייסבוק משיקה שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה האמריקנית Opower, במסגרתו תושק אפליקציה לפייסבוק שתאפשר למשתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם לעקוב אחר צריכת החשמל שלהם, ולשתף גם אותה עם חבריהם ומכריהם. יחלוף עוד זמן עד שנדע האם מדובר ביעילות חשמלית או בגימיק ירוק נוסף.

שיתוף חשמלי

האפליקציה תאפשר למשתמשים לבדוק את היעילות החשמלית של הבית שלהם, ולהשוות אותה לממוצע האמריקני, לשתף את הצריכה שלהם עם חברים בפייסבוק, להשתתף בתחרויות ולהחליף מידע וטיפים עם אנשים אחרים ברשת החברתית המעוניינים להגיע למצב בו הבית שלהם יעיל יותר מבחינה חשמלית.

השיתוף החשמלי של פייסבוק פועל במספר מישורים, כאשר פייסבוק עצמה מביאה את ה-800+ מיליון משתמשים, Opower מביאה את השיתוף פעולה שלה עם עשרות חברות חשמל אזוריות בארצות הברית, דבר שיאפשר למשתמשים אשר מחוברים לחשמל דרך אחת מאותן חברות לקבל מידע מתקדם, ואולי אפילו ישירות דרך Opower, לגבי צריכת החשמל שלהם.

אל שני הגורמים הללו מצטרף גורם נוסף, שלישי, המועצה להגנה על משאבי טבע (Natural Resources Defense Council), אשר מתמחה בפתרונות להגבר יעילות חשמלית ויכולה לספק את הידע המקצועי הנדרש כדי לשפר את המצב הקיים במשק החשמל האמריקני.

עוד מידע למאגר

אנשים שיבחרו להתקין את האפליקציה ולשתף את המידע הצרכני שלהם במשק החשמל עם יתר קהילת פייסבוק מצרפים את המידע הזה למידע הנרחב הנוסף שפייסבוק כבר עכשיו אוספת עליהם. הרשת החברתית יודעת על משתמשי כמויות אדירות של מידע, ואלה כוללות לא רק מידע ביוגרפיה, היסטוריה תעסוקתית, היסטוריה אישית ומערכות יחסים, כתובות מגורים בעבר ובהווה, אלא החל מהשבועות האחרונים היא מתחילה לאסוף מידע נרחב אף יותר, עם מעקב אחר טעם אישי במוסיקה, ספרים, ועוד. תוסיפו לאלה את צריכת החשמל של כל משתמש, ויש לכם ביחד את אחד ממאגרי המידע המבוקשים ביותר בעולם.

לנהל את משק החשמל בחכמה

אחת השאלות הגדולות העומדות בפני האפליקציה, והרעיון של פייסבוק לקדם אותה, היא האם היא תצליח לחנך מחדש את המשתמשים לנהל בצורה חכמה יותר את המשק החשמלי הביתי שלהם.

אם תצליח פייסבוק במיזם החדש, יש לה פוטנציאל להשפיע על קהל גדול ונרחב מאין כמוהו. מצד שני, היא תצטרך להתגבר על מספר מכשולים בדרך, כגון חיבור המשתמשים לאפליקציה, כיצד היא מחברת אנשים שמחוברים לרשת החשמל דרך חברות חשמל פרטיות שאינן חלק מרשת שיתוף הפעולה של Opower, והאם היא רוצה לפנות גם לקהל הבינלאומי, או להישאר רק עם הקהל האמריקני.

וידאו: לחנך משתמשים לצריכה חשמלית נבונה יותר

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: