טויוטה מציגה מכונית שמטעינה את עצמה מהשמש תוך כדי נסיעה

אז נכון, כנראה שהרכב לא יגרום לאנשים להסתובב אחורה בקנאה בשל עיצוב חיצוני מעט מגושם, אבל לנסוע עוד 50 ק׳׳מ ביום – זה לא רע בכלל

מקור: Toyota

יצרנית הרכב היפנית טויוטה תצא בקרוב בניסוי במסגרתו היא תעטוף את רכב ה-Prius החשמלי שלה בלוחות סולאריים שיאפשרו להגדיל את טווח הנסיעה של הרכב בעשרות קילומטרים מידי יום, גם תוך כדי נסיעה.

יחס המרה של 34%

הפאנלים הסולאריים שיעשה בהם שימוש ברכב הניסוי מיוצרים על ידי שארפ, ובשל העובדה שהם דקיקים למדי – עובי של 0.03mm בלבד, ניתן להניח אותם גם בחלקים מקומרים של הרכב, ולא רק בגג; אותם פאנלים ימוקמו גם על מכסה המנוע, וגם בחלון האחורי של הרכב. נכון, אולי לא מדובר בעיצוב הכי אסתטי ושיקי שיש לרכב, אבל מצד שני – להגדיל את טווח הנסיעה ב-44 ק״מ (או 44.5 ק״מ ליתר דיוק) מידי יום, זה לא רע בכלל. אגב, הנתון הזה מתייחס לטווח שיתווסף לרכב כאשר הוא חונה. במהלך נסיעה, אנרגיית השמש שתיספג על ידי הפאנלים תומר לעוד 56.3 ק״מ שיסייעו לרכב לנוע, אבל גם לאנרגיה שתאפשר תפעול של המערכות ברכב כמו המזגן ותוכנת הניווט. על הנייר, ביכולתם של אותם תאים סולאריים להמיר אנרגיה סולארית בשיעור של 34%.

יש לציין כי זו היא לא הפעם הראשונה בה טויוטה מציידת את רכב הפריוס שלה בפאנל סולארי, אך זה הוא ללא ספק הניסוי השאפתני ביותר. אי שם ב-2016 החברה מכרה לוחות שניתן היה להשתמש בהם כדי להטעין את סוללת העזר של רכב ה-Pruis ההיברדי שלה, רק שזו סיפקה 180 וואט של כוח, בעוד שהסוללה המדוברת קופצת ל-860 וואט, מה שהופך אותה לרצינית ויעילה יותר.

רכב המבחן של טויוטה צפוי לעלות על כבישי טוקיו, יפן בסוף חודש יולי, ולהתרחב לאיזורים נוספים כדי לבדוק את הביצועים של הרכב בתנאי מזג אוויר וכביש אחרים. מטרת העל היא כמובן להפוך את הפאנל הסולארי לסטנדרט ברכבים שלה, אבל בינתיים אין צפי בנוגע למתי והאם זה אכן יקרה.

אגב, לפני כשבועיים סיפרנו לכם על ה-Lightyear One, רכב חשמלי שגם הוא כולל פאנלים סולאריים הממירים את אנרגיית השמש כדי להרחיב את טווח הנסיעה שלו. החברה מציינת כי בכוחם של אותם פאנלים להוסיף כ-12 ק״מ לכל שעת נסיעה, מה שמעיד על טווח נסיעה מרשים של כ-725 ק״מ לטעינה בודדת, ובמימי שמש בהירים – אפילו 800 ק״מ. אם הרעיון מצא חן בעיניכם, צר לנו לבשר לכם שתיאלצו לפתוח את הארנק ולשלוף ממנו לא מעט מזומנים: בשביל להזמין מראש את אחת מ-500 המכוניות שיושקו אי שם ב-2021, תצטרכו לשלם מקדמה של 119,000 אירו, ובסופו של דבר לשלם על המכונית כ-150,000 אירו. אבל היי, המחיר הגבוה יתקזז בסוף עם הדלק, לא?

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

8 תגובות על "טויוטה מציגה מכונית שמטעינה את עצמה מהשמש תוך כדי נסיעה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

איך לא עשו זאת עד עכשיו, במיוחד בישראל, בפקקים, השמש נותנת פה תפוקת כח אסטרונומית שהרכבים לא מנצלים, מספיק לנצל את שטח הגג לזה ויש לנו חסכון אנרגיה אדיר.

ASD
Guest

יש פה עניין של עלות מול תועלת. לוחות סולאריים מאוד יקרים, ובטח לתחזוקה והחלפה (תאר לך מה זה לחנות רכב כזה מתחת לאיזה עץ פיקוס).

מישהו
Guest

בדיוק. יעילות 34% זה במצב חדש ונקי עם אור שמש חזק. אם בפרסומות מדברים על תוספת 45 ק”מ אחרי נסיעות של יום שלם בפועל כנראה שההשפעה של זה תהיה מינורית בהתחלה וכלום בפיתה כשהרכב יהיה ישן ומלוכלך.

משה
Guest

כאן בבאר 7 זה יוסיף לו 5000 ק״מ …

עמית
Guest

לא מבין למה על הדרך לא להצמיד גם לדלתות לוחות סולריים.. אם כבר עשיתם על הגג ועל המכסה מנוע ופגוש מה הבעיה לעשות גם לדלתות?..

עופר
Guest

אולי כי הדלתות לא מופנות לשמש? וגם אם הן יקבלו טיפה שמש, העלות הכרוכה בתוספת הזו עולה עשרות מונים על טיפת השמש שהן יקבלו מהזווית.

אזרח
Guest

גם על הדלתןת ועל חישורי הגלגלים אפשר להתקין לוחות סולאריים,אפשר לצפות את כל המכונית מבחוץ ומבפנים בלוחות סולאריים ולהתקין גג מתקפל גדול שיכפיל את שטח הגג ,עם לוחות סולאריים.

אביב.
Guest

מאוחר מידי .
עברנו את נקודת האלחזור ,
אין צורך להשקיע באנרגיה ירוקה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: