הפלוס שלך נראה שונה הבוקר

גוגל חושפת כי היא מתחילה לעדכן בהדרגה את כפתורי ה-1+ בקרוב. אם שמתם כאלה באתר, הם יתעדכנו אוטומטית. ככה נראים הכפתורים החדשים

מקור: תמונת מסך מהבלוג של גוגל פלוס, עיבוד תמונה

במהלך הלילה פרסמה גוגל, כי בהמשך לשינוי צבע הלוגו הרשמי של גוגל פלוס, יעודכנו גם כפתורי ה-1+ בצבעים תואמים. אם שילבתם כבר כפתורים כאלה באתר שלכם, הם עשויים בקרוב להחליף צבעים.

עדכון כפתורים

הצבע החדש של גוגל פלוס, שילוב של כתום ואדום, מהווה בהחלט שינוי למראה של הלוגו. בהודעה מטעם גוגל נמסר, כי בהמשך לשינויי הצבע של הלוגו, יעודכנו בקרוב גם כפתורי ה-1+. בשלב הראשון השינויי יופעלו סלקטיבים בקרב ה-Google+ Platform Preview Group. בשלב מאוחר יותר, גוגל תחיל אותו על כל המשתמשים, באשר הם.

עבור מעצבי רשת רבים, עשויה הידיעה הזאת לבוא עם מעט אכזבה. הצביעה הקודמת של כפתורי ה-1+ כללו את צבעי היסוד (כחול, אדום וירוק) וצהוב. הצבעוניות שלהם אמנם עשויה היתה להיות מעט מאתגרת להתאמה, אם האתר עליו הם עובדים מורכב ממספר מצומצם של צבעים. כעת, בעקבות הסרת הצבעים הללו ומעבר לגוון אחיד של כתום-אדום כרקע הדומיננטי של הכפתור כאשר הוא לחוץ, או רקע אפור כאשר אינו לחוץ (ראו תמונת מסך מצורפת), יאפשר אפילו עוד פחות גמישות.

מקור: תמונת מסך מההודעה הרשמית של גוגל על החלפת הגרפיקה של הכפתורים

הכפתורים יעודכנו בצורה אוטומטית, במועד עתידי עליו גוגל תחליט. כך שבפועל, אין לכם מה לדאוג לגבי עדכון הקוד, או החלפתו, שכן גוגל תחליף את הגרפיקה עבורכם. למרות זאת, המעצב שלכם אולי יציע לכם לבצע התאמות במראה של האתר כדי להתאים לכפתור החדש, אם המראה הנוכחי פחות מתאים לו.

להמציא עצמה מחדש

המיתוג מחדש של גוגל פלוס מגיע בסוף רבעון שקט ורבוע מצידה של גוגל פלוס. גוגל מזה חודשים רבים נמנעת מלחשוף את כמות המשתמשים הרשומים לשירות, וכמה מהם בפועל משתמשים על בסיס יומי. בדיחות לא חסרות היום ברשת, על כך ש’אם אתם בגוגל פלוס, אתם כנראה עובדי גוגל’, אבל מנסות לומר בעקיפין את מה שמשתמשים רבים מרגישים לגבי גוגל פלוס – זה שירות שעדיין לא החליט מה הוא רוצה להיות, רשת חברתית, שירות אימות או משהו אחר.

השקתה של גוגל פלוס לוותה בקול תרועה רמה מצד גוגל, ואמירות והתחייבויות של קברניטיה, כי ‘זהו הימור על כל הקופה’. אבל, זה לא הפריע לגוגל לספר פעם אחת שמדובר ברשת החברתית החדשה של גוגל, שתחליף את פייסבוק, ותוך מספר שבועות בעצם לחזור בהם בהסבר של אריק שמידט ולתקן כי זוהי אינה רשת חברתית כלל, אלא שירות אימות.

בפועל, מי שנמצא או היה בפנים יודע שגוגל פלוס נראית מנקודת מבטו של המשתמש, כמו ניסיון להקים רשת חברתית. יש שם המון כלים מתקדמים, ויש לה יתרונות מסוימים על פייסבוק, אבל גם חסרון משמעותי בולט – החברים שלנו לא שם.

לכאורה, אם זה שירות אימות, זה לא צריך להפריע לשמידט. בפועל, אולי כן כדאי לשקול להמיר את ההגדרה חזרה משירות אימות לרשת חברתית, שכן אם האנשים שאנחנו רוצים להיות בקשר איתם לא שם, איזה שימוש נוסף יש לנו בגוגל פלוס?

וידאו: החבובות בגוגל פלוס

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "הפלוס שלך נראה שונה הבוקר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ac_dc
Guest

העכשווי הוא מגניב ביותר
אבל אני מבין שגוגל רוצים שהצבע הכתום יהיה הדומיננטי.
אישית, לא אהבתי

אליהו בנדן
Guest

לא הגיע הזמן שיסגרו את הבית קברות הזה?
אף אחד לא נכנס לשם!!

ענת
Guest

…מעשה במנוע חיפוש שגדל למימדי ענק, רחבית ואנכית, אך לא הסתפק בכך… (-: התוצאה היא גוגל פלוס. האמת, הנחישות של גוגל להמשיך ולהלחם על הפלוס מעוררת הערצה, גם אם זה לא בהכרח יעזור להם במבחן התוצאה… (-:

wpDiscuz

תגיות לכתבה: