בקרוב: המודל של גוגל לאייטונז

גוגל עשויה להצטרף לשוק המוזיקה המקוון כבר בשבועות הקרובים, האם תפתח חזית חדשה בינה לבין אפל?

מקור: תמונת מסך מאתר הלוגואים של גוגל

ענקית החיפוש מתכוונת להצטרף בקרוב לעולם המוסיקה ולהציע ללקוחותיה שבארצות הברית אפשרות לרכוש ישירות ממנה שירים ורצועות מוזיקה בפורמט MP3. על פי הדיווח בניו-יורק טיימס, המהלך צפוי להתרחש כבר בשבועות הקרובים. אמזון ואפל בכוננות ספיגה.

למכור כמו כולם

כניסה אפשרית של גוגל לשוק המוזיקה כבר בשבועות הקרובים היא צעד ישיר של החברה לתוך הביצה הרוויה ממילא באמזון ואפל. שתי הענקיות מוכרות שירים ומוצרים נלווים מזה זמן מה, כאשר אפל מובילה את השוק עם שליטה בלתי-מעורערת באמצעות חנות ה-iTunes שלה הנחשבת לחנות המוזיקה הגדולה בעולם.

ההכנסות של אפל ממכירת שירים לא נעלמו מעיניהן של יתר השחקניות בשוק, וחברות רבות ניסו בעבר לפגוע במונופול של אפל, ולנגוס בחתיכה מהעוגה. עד כה, עדיין לא נמצאה החברה שתדיח את אפל משליטתה ארוכת השנים.

מודל טוב לא מחליפים – מעתיקים

לגוגל יש כמובן אינטרס לנסות גם היא את המודל המוצלח של אפל, ולהציע לאנשים לרכוש דרכה תכני מולטימדיה. כיצד היא בדיוק תעשה את זה, וכיצד זה יתממשק עם גוגל+, שירות האימות החדש של גוגל אשר מוביל את מדיניות ענקית החיפוש לייצר האחדה של כל מוצריה ושירותיה? האם הוא יעבוד במודל כמו פיקסה לתמונות? האם הוא יהיה מבוסס ענן, או מבוסס אחסון מקומי אצל הלקוחות?

בדרך להציע לציבור רצועות מוזיקה, גוגל תצטרך להתגבר על מספר אתגרים, ביניהם אחד הבולטים הוא הסדרת הרישוי של המוזיקה מחברות התקליטים. בהתאם לדיווח בטיימס, נראה שהשירות מיועד ממילא ללקוחות הנמצאים בארצות הברית בלבד ולא לשאר העולם, עובדה שתקל על גוגל לקבל את הסכמת חברות התקליטים.

שוק גדול מספיק?

לא בטוח בכלל ששוק המוזיקה גדול מספיק עבור עוד שחקנית גדולה. היום מרבית האנשים שרוכשים מוזיקה ברשת עושים זאת דרך אפל, לא בטוח שיש להם אינטרס לעבור לרכוש את רצועות המוסיקה הבאות שלהם מספק אחר.

מעבר לכך, מעניין יהיה לראות כיצד חברות התקליטים האמריקניות יתמודדו מול גוגל, והאם הם יתנו לגוגל או לאפל בלעדיות על חלק מהתכנים שבשליטתן. בלעדיות שכזאת עשויה להפוך את החברה בעלת הזכויות למועדפת על הלקוחות הסופיים, ובמקביל עשויה להוות חסם משמעותי לכניסה של שחקנים נוספים לשוק מכירת המוזיקה המקוונת.

יש להזכיר כי לגוגל יש כבר היום שירות אחסון וסנכרון של מוזיקה בענן, בשם Google Music Beta. שירות זה מאפשר לכם להעלות לענן של גוגל את רצועות המוזיקה שרכשתם, ולסנכרן אותה בין מכשירים שונים. נשמע מוכר? זה אמור להישמע מוכר, משום שאלה בדיוק המאפיינים שאפל התגאתה בהם עם השקת שירות ה-iCloud שלה. שימו לב לסרטון המצורף, שהועלה לחשבון של גוגל ביוטיוב כבר במאי האחרון.

וידאו: גוגל מוסיקה (בטא), שירות האחסון בענן של גוגל

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "בקרוב: המודל של גוגל לאייטונז"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
natish
Guest

יחי ההבדל הקטן…
iTunes Match בודקת את ספריית המוזיקה ומשווה אותה מול מאגר השירים שיש באיטיונססטור ורק מעלה את השירים שהיא לא מזהה – כלומר לא נמצאים במאגר.
גוגל לעומת זאת מעלה את כל ספריית המוזיקה לשירות שלה.

זה הפרש של שעות מול שבועות בהעלאת ספריית מוזיקה מכובדת.
מעבר לזה… זה די דומה :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: