גוגל רוכשת את PostRank

גוגל מבצעת רכישה של חברת סטארטאפ קנדית המתמחה במדיה חברתית, ומספקת שירותי דירוג של קשרי חברים. החברה הקנדית צפויה לדלג בקרוב ל-Mountain View.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

חברת הסטארטאפ הקנדית PostRank הודיעה הלילה בבלוג הרשמי כי החברה נרכשה על-ידי גוגל. בעקבות הרכישה, תדלג החברה ממחוז אונטריו שבקנדה אל קליפורניה, ל-Mountain View. סכום הרכישה טרם פורסם.

לנבור בין הררי מידע

אחד האתגרים הרבים של השנים האחרונות, במיוחד עם עלייתן של הרשתות החברתיות, הוא לסנן את התכנים הרבים, ולנסות להפיק מהררי המידע הרב הנצבר מידע יעיל וזמין. כאן נכנסת פוסטראנק. החברה, שהוקמה בשנת 2007, פיתחה מספר כלים היכולים לעזור לנו לנתח את המידע היעיל יותר מתוך המידע שאנחנו מקבלים דרך רשתות חברתיות, ובמקביל לנתח את הפעילות שלנו.

אחד הכלים של החברה, ה-PostRank Analytics, מאפשר לכל אחד לעקוב אחרי האינטראקציה של הגולשים מול המידע שבאתר שלו, גם מחוץ לאתר. הוא עושה זאת, בין היתר, באמצעות מעקב אחרי התכנים גם בתוך הרשתות החברתיות, וכך אתם יכולים לקבל תמונת מצב האם הכתבה שלכם זכתה לאזכורים בטוויטר, לדוגמא,  מה אנשים אמרו עליה, כמה עשו retweet, ועוד.

מטרה כפולה

עבור גוגל, רכישת פוסטראנק תאפשר לחברה להרחיב את יכולות ניתוח התוכן החברתי שלה, ומבסס את מעמדה עוד יותר בזירת המדיה החברתית. גוגל, אשר רק לאחרונה השיקה את כפתור ה-“1+” שלה, כחלק מהשקה הדרגתית של הרשת החברתית החדשה של גוגל, מעבה את מערך היכולות שלה בעולם הרשתות החברתיות. לגוגל כמה אפשרויות ניצול של הידע והניסיון של פוסטראנק; היא יכולה להחליט לנצל את הידע של החברה והיכולות שלה כהתארגנות פנימית לקראת השקת הרשת החברתית של גוגל ולא לאפשר לחברה להעניק שירותים כלפי חוץ. אפשרות שכזו תאפשר לגוגל למקסם את ההבנה שלה מהשימוש שאנשים עושים בכפתור ה”לייק” החדש שלה, וכיצד המידע ממנו עובר לרשתות החברתיות הגדולות.

מצד שני, יכולה גוגל באותה קלות יכולה להחליט להשאיר את החברה כמו שהיא, ולהשאיר את המודל העסקי שלה כך שהיא תמשיך לשרת לקוחות חיצוניים לחברה. למרות שזו האפשרות המתבקשת, זו לא בהכרח הכוונה של גוגל, שכן בפוסטראנק ידעו כבר עכשיו לומר שהם נדרשים להעביר את החברה מקנדה אל קליפורניה. למה בגוגל רוצים את פוסטראנק קרוב אליהם? מאוד ייתכן שמדובר בסוגיות מיסוי, או נוחות (שכן כך הם יהיו קרובים לגוגלפלקס), אך קיים סיכוי לא רע שיש סיבות אחרות הגורמות לגוגל לרצות את אנשי פוסטראנק, עם הידע והניסיון שלהם, קרוב אליהם.

וידאו: הדגמת PostRank Analytics

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "גוגל רוכשת את PostRank"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עומר כץ
Guest

רשת חברתית היא נקבה ולכן “הרשת החברתית החדשה” ולא “הרשת החברתית החדש”

n
Guest

תודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: