הלייק של גוגל יוצא לדרך: Google+1

כפתור הלייק של ענקית החיפוש צפוי לצאת היום לדרך, כך על פי הדלפה נוספת של אחת משותופתיה העסקיות

עדיין לא תחרות ישירה בפייסבוק, אבל זה בהחלט מרגיש כי ענקית החיפוש מכוונת לשם: אמש (ג’) אחד מהשותפים המסחריים של גוגל פלט כי הרשת החברתית של גוגל, שהוכרזה לאחרונה בקול תרועה רמה, תצא לדרך במהלך היום (ד’).

כפי שאתם זוכרים, בדצמבר האחרון נחשף עצם קיום פרויקט הרשת החברתית של גוגל, גם הוא בטעות. בדיוק כמו שהתרחש בדצמבר, גם הפעם גוגל לא השתלטה על אחד מהשותפים העסקיים שלה ומוצאת את עצמה במצב בו שותף עסקי חושף את המוצר החדש שלה, אותו היא מתכננת להשיק בצורה מסודרת במהלך היום.

וידאו: הכירו את כפתור ה-“1+” החדש


לשתף חברים עם כפתור חדש

שירות ה-Google+1 החדש מהווה את המקבילה של גוגל לכפתור ה-Like של פייסבוק, והרעיון העומד מאחורי האפשרות החדשה הוא לשתף את החברים בדברים שאתם אהבתם או שאתם ממליצים עליהם וחושבים שהם יכולים לעזור גם לחברים שלכם. לעומת זאת, גוגל בחרו בדרך ביצוע שונה לגמרי המבדילה בין שני השירותים.

כמו Like אבל לא בדיוק

אחד הדברים המטרידים ב-Like של פייסבוק, הוא שבכל Like או המלצה שאנחנו מבצעים באמצעות הכפתורים ברשת בחברתית מופיעה גם הודעה בעמוד הפרופיל שלנו בפייסבוק ולמרות שיכול להיות שלנו לא ממש אכפת, החברים שלנו עלולים לסבול מהצפה של הפיד אם אנחנו או חברים אחרים שלהם משתמשים בכפתור בתדירות גבוהה.

המימוש של גוגל לכפתור 1+ מאפשר לגולשים לציין לטובה תוצאות במנוע החיפוש כמו גם תוצאות קודמות ופרסומות במידה ואתם מוצאים אותן מועילות. לעומת פייסבוק, לחיצה על כפתור 1+ במנוע החיפוש של גוגל לא תגרום להצפה או אפילו לפרסום אקטיבי של העובדה שאתם אוהבים או ממליצים על לינק מסוים, אך בפעם הבאה שהחברים שלכם יקלידו ביטוי מסוים במנוע החיפוש שבין תוצאתיו נכללת התוצאה שאתם סימנתם ב- 1+, התוצאה תקבל עדיפות בתוצאות החיפוש עבור אותו משתמש וכמובן תסומן כמומלצת על-ידכם.

סיפור חשיפה?

סיפור החשיפה מגיע הפעם מטקקראנץ’, אשר קיבלו מייל ממשרד יחסי ציבור לקראת ההשקה עצמה, המפרט כי ההשקה צפויה היום. על רקע דברים אלה, חלקכם בוודאי שם לב לקווי הדימיון בין הדלפת המידע הפעם, לבין החשיפה בטעות הקודמת בדצמבר האחרון. הדימיון בין שתי החשיפות, לצד העובדה שגוגל נוהגת לחשב את צעדיה בחכמה, מביאה אותנו לשקול כי אולי החשיפה “בטעות”, לצד החשיפה הקודמת, היו למעשה חלק מתוכנית-אב כללית של גוגל, ובפועל החשיפות מתואמות ומתוכננות מראש.

 

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

8 תגובות על "הלייק של גוגל יוצא לדרך: Google+1"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רונן
Guest

הצלחה ענקית! זה הסוף של כפתור הLike!!!!!
ה+1 ימשיך הצלחות גדולות של גוגל בעבר כדוגמת Google Wave ו Google Buzz!

אורנית
Guest

רונן, אני מקווה שהיית ציני, כי הגוגל וייב והגוגל באזז שניהם נחשבו לכישלון יחסי :)

באשר לכפתור – נחכה ונראה מה טיבו. נשמע לי מגניב.

Anon
Guest

הכפתור כבר זמין להפעלה בLABS
http://www.google.com/+1/button/

כמובן שעובד רק באתר גוגל . COM הראשי

אילן
Guest

עכשיו תוצאות החיפוש בגוגל בטוח לא יהיו רלווטניות :-)

אור
Guest

הכיוון של גוגל מצוין. להציג לך אילו תוצאות החברים הקרובים שלך המליצו.
אבל יש להם בעיה מהותית מאוד. הסימון נמצא בעמוד תוצאות החיפוש, ולא בעמוד התוצאה עצמה (ז”א באתר). איך הם מצפים ממני לדרג אתר מסוים אם אני אפילו לא יודע מה יש בו? הם באמת מצפים ממשתמש ממוצע לזכור ללחוץ על כפתור ה”חזרה” ולסמן את התוצאה כ +1?
.
זה אפילו לא שאפתני. הם פשוט יורים לעצמם ברגל. אני לא מבין איך הם לא הבינו את זה מהפיילוט שהם ביצעו. אם זה ישאר כמו שזה עכשיו, זה יהיה כישלון.

נדב
Guest

בזמנו דובר על זה שבהמשך הם יאפשרו לאתרים לשלב את הכפתור אצלם, מה שיפתור את הבעיה (המוצדקת) שהעלית.
בצורה הזו אני חושב שזו יכולה להיות הצלחה – משהו שיהיה פשוט מאוד למשתמש ו(בתקווה) לא יגרור תופעות לוואי מעצבנות כמו הלייק של פייסבוק.

אור
Guest

בדיוק ראיתי את ההכרזה שלהם שמדברת על כך שתוכל לשלב זאת באתר שלך. זה באמת יכול להפוך למצוין!

איש אחד
Guest

סליחה, אבל איך גוגל יודעים מי החברים שלי?? יש כאן מידע קריטי שחסר על מנת להבין איך העסק הולך לעבוד… אודה להבהרות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: