הכירו את Google+1: השלב הבא של גוגל בדרך לרשת החברתית

לפני שעה קלה הכריזה גוגל על השלב הבא באסטרטגיה החברתית של החברה, Google +1, או במילים אחרות, כפתור ה-Like של גוגל.

למרות שבשנה האחרונה כולנו מצפים לתגובה של גוגל לפייסבוק ורבים מנסים להעלות תיאוריות ולהביא שמועות על “הרשת החברתית החדשה של גוגל”, נראה כי מאז ההדלפה האחרונה שהייתה בדצמבר, גוגל הצליחה לשמור על שקט תעשייתי עד היום.

אחרי ששדרגה את פרופילי המשתמש, אפליקצית הקבוצות ואפילו את סרגל הכלים שיושב בחלקו העליון של כל האפליקציות של גוגל, הודיעה החברה לפני שעה קלה על השקת השלב הבא באסטרטגיה החברתית שלה – מנגנון המלצות חברתי חדש בשם Google+1, אשר ישתלב בתוך תוצאות מנוע החיפוש הקיימות.

לשתף בדרך שונה

למרות שלגוגל כבר יש מוצר בשם Google Social Search, אשר משלב בתוך תוצאות החיפוש גם תוצאות מתוך הרשתות החברתיות השונות, אל לכם להתבלבל. שירות ה-Google+1 החדש מהווה את המקבילה של גוגל ל-Like של פייסבוק והרעיון העומד מאחורי האפשרות החדשה הוא לשתף את החברים בדברים שאתם אהבתם או שאתם ממליצים עליהם וחושבים שהם יכולים לעזור גם לחברים שלכם. לעומת זאת, גוגל בחרו בדרך ביצוע שונה לגמרי המבדילה בין שני השירותים.

וידאו: הכרות עם Google+1

כמו Like אבל לא בדיוק

אחד הדברים המטרידים ב-Like של פייסבוק, הוא שבכל Like או המלצה שאנחנו נותנים באמצעות הכפתורים ברשת בחברתית מופיעה גם הודעה בעמוד הפרופיל שלנו בפייסבוק ולמרות שיכול להיות שלנו לא ממש אכפת,החברים שלנו עלולים לסבול מהצפה של הפיד אם אנחנו או חברים אחרים שלהם משתמשים בכפתור בתדירות גבוהה.

המימוש של גוגל לכפתור +1 מאפשר לגולשים לציין לטובה תוצאות במנוע החיפוש כמו גם תוצאות מקודמות ופרסומות במידה ואתם מוצאים אותן מועילות. לעומת פייסבוק, לחיצה על כפתור +1 במנוע החיפוש של גוגל לא תגרום להצפה או אפילו לפרסום אקטיבי של העובדה שאתם אוהבים או ממליצים על לינק מסוים, אך בפעם הבאה שהחברים שלכם יקלידו ביטוי מסוים במנוע החיפוש שבין תוצאתיו נכללת התוצאה שאתם סימנתם ב+1, התוצאה תקבל עדיפות בתוצאות החיפוש עבור אותו משתמש וכמובן תסומן כמומלצת על-ידכם.

תוצאות החיפוש עם Google+1

ואיך גוגל קובעת מי החברים שלכם?

בניגוד לפייסבוק, בגוגל לא באמת קיים Social Graph ואין לכם באמת חברים. אז איך באמת גוגל מחליטה מי החברים שלכם ומי יראה את סימוני ה+1 ? התשובה לכך היא מאוד פשוטה וואופיינית לגוגל – כולם.

למרות שגוגל דאגה שסימוני ה+1 לא יציפו לחברים שלכם את הפיד (בשונה מהדרך בה נקטה גוגל באזז, שם קבעה את רשימת החברים שלכם לפי ה-Contacts שלכם ב-Gmail ובצ’אט), כל סימוני ה+1 שלכם יתווספו באופן אוטומטי לפרופיל הגוגל (Google Profile) הציבורי שלכם. למזלנו, בגוגל כבר השכילו לשנות לאחר משבר הפרטיות שהיה עם באזז בתחילת הדרך ולפחות בברירת מחדל, לשונית ה+1 לא מוצגת באופן ציבורי ועליכם להפעיל את האפשרות זאת במידה ואתם מעוניינים בכך.

בנקודה זאת, חשוב לציין כי אין זה אומר שאנשים שאינם נמצאים ב”מעגל החברתי” שלכם (כלומר נמצאים ברשימת אנשי הקשר שלכם ב-Gmail או ב-Chat) לא יוכלו לצפות בסימוני +1 שלכם. מאחר ומערכת ההמלצות של גוגל מתבססת על גם על קשרים חברתיים בבאזז (קשרים חד-כיווניים על בסיס עוקב-נעקב, כמו בטוויטר) ועל אנשים שאחריהם אתם עוקבים ב-Google Reader.

מאחר וכל תוצאות ה+1 מוגדרות כציבוריות, יכול להיווצר מצב בו כל בן-אדם שמחליט לעקוב אחריכם בבאזז (אם לא כיביתם אותו) או ב-Google Reader (אם אפשרתם זאת) יכול לקבל באופן אוטומטי גם את כל סימוני ה+1 שלכם בתוצאות החיפוש שלו.

ה+1 בפרופיל הגוגל החדש

אלו מכם שעדיין לא “שדרגו” את פרופיל הגוגל שלהם למערכת הפרופילים החדשה, אשר באופן מפתיע מחייבת את כל המשתמשים להפוך את הפרופיל לציבורי, לא יכולים עדיין לסמן תוצאות ב+1, וכמובן לא יוכלו לראות סימוני +1 שאחרים סימנו.

איך אני מוסיף את Google + 1 לפרופיל שלי?

לאחר ההשקה, שירות ה+1 יהיה זמין באתר העולמי בלבד (Google.com) ולא בגרסה הישראלית. על-מנת להפעיל את השירות, עליכם לפתוח פרופיל משתמש בשירות ה-Google Profiles (במידה ויש לכם אחד ישן, כאשר תכנסו לאתר תתבקשו לשדרג אותו לפרופיל החדש) ולאחר מכן הכנסו לאתר ה-Experimental Search ולהפעיל את הניסוי של Google+1).

עוד ארוכה היא הדרך לרשת החברתית של גוגל

בניגוד למה שבודאי נראה, גוגל לא מנסה לכבוש את העולם החברתי ברגע. אם מדובר ישירות בפייג’ וברין, או באחד המנהלים הבכירים שמנווט את האסטרטגיה של החברה, נראה שמישהו שם למעלה למד היטב מהכשלונות האחרונים של החברה בעולם החברתי והסיק את המסקנות המתאימות.

במקום למהר ולהשיק “רשת חברתית” נוספת אשר תראה בסופו של דבר כמו פייסבוק, גוגל משדרת “עסקים כרגיל” וממשיכה להוציא עדכונים ותוספות לשלל מוצריה השונים, בשונה מהעבר, הפעם לכל אותם עדכונים ותוספות יש מכנה משותף – להביא את גוגל לעולם החברתי.

גוגל לא ממש ויתרה על הבאז, למרות שהמוצר נחל כשלון חרוץ בגל הראשון ומסיבות טובות כנראה, נוסיף לכך שירות נוסף ש- Google+1 מסב את תשומת ליבנו אליו, שירות ה-Google Profile (שנחשב גם הוא לכשלון חרוץ למדי) ומכאן ניתן להסיק בבטחון שגוגל נמצאת בעיצומו של תהליך אשר בסופו אמורים כל הגשרים להוביל בחזרה למקום אחד ולהפוך למה שכולם מצפים לו – “הרשת החברתית של גוגל”.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

3 תגובות על "הכירו את Google+1: השלב הבא של גוגל בדרך לרשת החברתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פרח
Guest

נראה לי זה רק יהרוס את גוגל ה1+ הזה. לא תורם לשום דבר ורק מבלבל יותר את הגולשים. באמת זה די דומה לרעיון של LIKE

רם פרס
Guest

אני כבר רואה את הבוטים ושאר התוכנות הזדוניות שיציפו את המחשבים של כולם בשביל לעשות +1 כדי לקדם אתרים.

eli
Guest

אתרים רציניים עם חומרים איכותים יצטרכו להתמודד עם גדודי מקדמי אתרים שילחצו פלוס על אתרים חלולים ורקים מתוכן
איך אתר גו טרוול עם האכויות שלו לא מצליח לעקוף אתרי זבל, לגוגל ולמקדמי האתרים פתרון

התוכן הוא המלך עם גוגל ובלי גוגל בסוף אנשים מוצאים את האתרים הטובים רק שחבל לרבים נגמר הכח בדרך
אלי
גו טרוול

wpDiscuz

תגיות לכתבה: