גוגל ואפל דוחות אפליקציות שרוכבות על הגל של Flappy Bird

לאור ההפצצה של אפליקציות חדשות, אשר מנסות לתפוס את מקומה של האפליקציה הויראלית והממכרת Flappy Bird, החליטו בגוגל ובאפל לשים סוף לעניין ולדחות אפליקציות עם השם הבעייתי.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

חמישה ימים בלבד מאז שהמשחק הממכר Flappy Bird הוסר מחנויות האפליקציות על ידי המפתח Ndong Nguyen ומסתבר כי בשתי ענקיות הטכנולוגיה המחזיקות בחנויות האפליקציות הגדולות בעולם, החליטו להנהיג מדיניות חדשה של דחיית אפליקציות המוגשות לחנות ומחזיקות בשם Flappy. אמנם, חנויות האפליקציות מלאות במשחקים בקונספט דומה אשר עושות שימוש בגרפיקת 8 ביט וממכרים בטבעם במטרה להיות ויראליים כמו המקור, אך כעת נראה כי באפל ובגוגל מתחילים לנקוט ביד בררנית כלפי מפתחים שמנסים לנצל את הבאזז ולקדם את האפליקציה שלהם.

מנצלים את הבאזז

הסיפור הראשון הגיע אל אתר TechCrunch ממפתח משחקים מוואנקובר בשם Ken Carpenter מחברת Mind Juice Media אשר הגיש את האפלקציה שלו, שנשאה את השם Flappy Dragon לחנות האפליקציות של אפל, אך נתקל בתשובה שלילית בטענה הבאה: “We Found your app name attempts to leverage a popular app”, כלומר האפליקציה ששלח מנסה לעשות שימוש באפליקציה פופולרית אחרת למטרת קידומה בחנות. בעוד Carpenter נאלץ לשנות את שם האפליקציה שלו ולשלוח אותה מחדש, על פי TechCrunch מספר נוסף של מפתחי אפליקציות ניסו לשלוח את האפליקציה שלהם לחנות של אפל, אך נתקלו בתשובות דומות.

מן הצד של גוגל, אשר עד כה לא נהגה להתערב יותר מידי או להנהיג מדיניות קשוחה בנוגע לאפליקציות שמפתחים בוחרים לשלוח לחנות שלה, נתקלו מפתחים בהתנהגות דומה. מסתבר, כי אותו Ken Carpenter ניסה לשלוח את אפליקציית Flappy Dragon שלו לחנות האפליקציות של גוגל, ה-Play Store במקביל, משתמשים נוספים בטוויטר דיווחו כי גוגל, ככל הנראה מתחילה להתייחס אל השימוש במילה Flappy בשם האפליקציה כאל ספאם ולדחות את האפליקציה מראש.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

איכות במקום ויראליות

אפשר להבין את שתי ענקיות הטכנולוגיה אשר בוחרות לנקוט בצעדים זהירים במיוחד לגבי אפליקציות שכל מטרתן להיות ויראליות ולצבור כמות משתמשים כמה שיותר גדולה. סביר להניח, כי בין הגורמים אשר שולחים את האפליקציות הללו לחנויות יש גם מטרות זדוניות, אשר בתגובה לביקוש הגבוה לאפליקציית Flappy Bird או לאפליקציות דומות לה, מפיצים משחקים אשר הם בנו במספר שעות בודדות וממלאים אותם בוירוסים במטרה שיתפשטו במהירות האפשרית.

למי שעדיין לא מבין את גודל המעמד והפוטנציאל הכלכלי הטמון כעת בהכנסת אפליקציה בשם Flappy לחנויות האפליקציות השונות, פורסם לא מזמן באתר The Verge כי אפליקציית Flappy Bird הכניסה, על פי הערכות, מבאנר הפרסומת הבודד המוצב בה כ-50 אלף דולר ביום וממשיכה לעשות זאת שכן משתמשים קיימים יכולים להמשיך ולשחק. למרות הכל, נראה שאת התהילה, ובעיקר את סכום הכסף המרשים ש-Ndong הספיק לקצור במשך מספר ימים והחליט להפסיק מיוזמתו, רוצים לקצור ולתפוס את מקומו מספר גדול של גורמים אחרים. אך נכון לעכשיו, נראה כי הם יצטרכו לבחור בשמות אחרים ולהצליח, בכל זאת, בכוחות עצמם.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: