כשפייסבוק וגוגל פלוס נלחמות, טוויטר מפסידה [דעה]

בזמן שפייסבוק וגוגל פלוס מעלות הילוך ומציגות חידושים שנועדו לגרום לכם להעדיף דווקא אותן, המפסידה הגדולה היא דווקא רשת המיקרובלוגינג, טוויטר, שנדחקת החוצה ומאבדת האת הייחוד שאפיין אותה עד כה

צילום: flickr, cc-by, eldh

רק לפני כמה חודשים נראה היה שגוגל הצליחה סוף סוף לפצח את הנוסחה ולהציע מוצר חברתי שאנשים גם יתעניינו בו. והנה, המוצר נפתח עכשיו לציבור ועבר מ-Private ל-Public. מתי בחרה גוגל לבצע את המהלך? בדיוק ביום בו נפתחה ועידת ה-F8, וכל אתרי החדשות והבלוגים הטכנולוגיים היו עסוקים בלהזיל ריר על צוקי, שלאט לאט כובש את מקומו כמחליף המבטיח של סטיב ג’ובס. ביום כזה, ברור שהמהלך של גוגל ישקע במצולות הפיד כמו טיטאניק בהפלגת בכורה.

על תקן הקורבן: טוויטר

יכול להיות שמדובר בעיתוי אומלל. אחרי אינספור ההחלטות המוזרות של גוגל – למשל להקפיץ גרסאות לכרום בשביל להראות למי יש יותר גדול – קשה כבר להפתיע. אבל לא פחות מזה, יכול להיות שמדובר בהחלטה מודעת. ייתכן בהחלט שגוגל הגיעה למסקנה שמוטב לה שהמהלך ייעשה בדממה חרישית, כי כל איזכור ברשת רק יזרה מלח על הפצעים. לאחר יריית פתיחה מוצלחת, והרבה בלוגרים ששיבחו והיללו את גוגל+, הסתבר שהאמת הפשוטה היא שרוב האנשים לא חשים צורך ברשת נוספת. פייסבוק מספיקה להם לגמרי, אולי קצת יותר מדי.

כאשר הושקה גוגל+, העליתי את השאלה האם מייקרוסופט מתכוונת לשחק תפקיד במקבילית הכוחות שבין צוקרברג ללארי וסרגיי. ההנחה היא שאיגוף מכיוון מערכות ההפעלה הסלולריות אינו בלתי נמנע. אולם בינתיים, בימים האחרונים, יש שחקנית אחרת שצריכה להיות מודאגת מאוד. מנגנון הסבסקריפשן החדש והנוצץ של פייסבוק עלול להפוך את טוויטר למיותרת. נסיונות ראשונים מראים שהוא הרבה יותר אפקטיבי, למרות שיחלוף קצת זמן לפני שיהיה אפשר לדבר על כך בביטחון. ובכל זאת, אם ניתן יהיה לקבל את כל העדכונים מכל האנשים המעניינים ישר לתוך הפיד בפייסבוק (או לטיקר, או לטיימליין…), יישארו מעט מאוד סיבות להמשיך ולקרוא את אותו הדבר בטוויטר, קיצוץ אחרי 140 תווים.

שתי העובדות הללו יכולות אולי להוביל למהלך מתבקש לכאורה: מיזוג בין טוויטר לבין הרשת החברתית של גוגל, ומהכיוון של טוויטר דווקא. אם ניתן יהיה לממש תכונות חברתיות חדשות על בסיס המשתמשים של טוויטר, אולי יקום כאן משהו שיוכל לתת בשורה חדשה. חלון הזמן לכך אינו גדול, כיוון שברגע ששירותי הסבסקריפשן יתפסו, זה עלול להיות מאוחר מדי. מעניין יהיה לחכות ולראות כיצד שתי השחקניות הללו מתכוונות להתמודד עם הגישה החדשה של פייסבוק.

Avatar

מייק לינדנר

מתעסק בקידוד עוד מהימים שבקומודור היה חור. מתמחה בתחומי ארכיטקטורה ודיזיין של תוכנה ובקשר בין מערכות טכנולוגיות למשמעות העסקית, ומאמין גדול בשיתוף ידע. חובב קישון, ג'וזף הלר והפייתונס, ובין לבין, מתופף, כותב ומטייל.

הגב

4 תגובות על "כשפייסבוק וגוגל פלוס נלחמות, טוויטר מפסידה [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גפן מלכי
Guest

האמת שמנקודת מחשבה טוויטר הכי מרוויחה, פייסבוק עושים שינויים רק לרעה וגוגל פלוס בתחילת דרכה וכבר מקבלת ביקורות קשות מאוד, בעוד טוויטר משאיר את הממשק אחיד ופשוט למשתמש.

JamesCrow
Guest
לפני שאתה רושם משהו אני חושב שאתה צריך לעשות מחקר קטן (: Google+ “גוגל פלוס בתחילת דרכה וכבר מקבלת ביקורות קשות מאוד” הרשה לי לומר שאתה טועה כי עד היום הפלוס זוכה רק לביקורות טובות (אם נשים בצד את אחוז הגברים בזמן בטא כשמן הסתם רוב בודקי הCB הם גברים). *חלק מהביקורות הטובות שנרשמו לטובת הפלוס: 1. ממשק מעניין ומתקדם אשר נותן מענה לכל השגיאות שהפייסבוק עושה. 2. ממשק שיחות וידאו של עד כעשרה אנשים. 3. אפליקציה לפלאפונים ברמה מעל השאר. 4. עמוד למשחקים בלבד על מנת למנוע עומס מיותר בזרם. 5. הפלוס הצליח לעשות ב23 יום (כמות רשומים) מה… Read more »
שימי מזרחי
Guest

בנוגע לכמות רשומים שכתבת, זו שטות גמורה.
כולם שמעו על הפלוס והיה באזז רציני כאשר זה נפתח.
שמעו ורצו לבדוק על מה מדובר.
אחרי שהתחברו לשם, הם לא נכנסו פעם נוספת לשטות הזו שנקראת גוגל פלוס.

אם יעשו בדיקה, כמה אנשים רשומים של גוגל פלוס נכנסים לשם, יגיעו למסקנה שאולי אחוז אחד מהרשומים מתחברים.

JamesCrow
Guest

זה נכון חלקית.
בתחילת דרכו של הפלוס אנשים נכנסו ובאמת יצאו אך זאת מכיוון שבהתחלה אפילו לא הייתה את האפשרות להזמין אנשים והרבה הרגישו שהם נמצאים בעיר ריקה ולכן הרבה מאלו שנשארו זה יותר אנשים שהחליטו לבדוק את המערכת עצמה ואין דבר אחד רע שאפשר לומר עליה ולמעשה היא לוקחת כל מערכת חברתית אחרת (מבחינת המוצר עצמו כמובן).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: