כשפייסבוק וגוגל פלוס נלחמות, טוויטר מפסידה [דעה]
בזמן שפייסבוק וגוגל פלוס מעלות הילוך ומציגות חידושים שנועדו לגרום לכם להעדיף דווקא אותן, המפסידה הגדולה היא דווקא רשת המיקרובלוגינג, טוויטר, שנדחקת החוצה ומאבדת האת הייחוד שאפיין אותה עד כה
רק לפני כמה חודשים נראה היה שגוגל הצליחה סוף סוף לפצח את הנוסחה ולהציע מוצר חברתי שאנשים גם יתעניינו בו. והנה, המוצר נפתח עכשיו לציבור ועבר מ-Private ל-Public. מתי בחרה גוגל לבצע את המהלך? בדיוק ביום בו נפתחה ועידת ה-F8, וכל אתרי החדשות והבלוגים הטכנולוגיים היו עסוקים בלהזיל ריר על צוקי, שלאט לאט כובש את מקומו כמחליף המבטיח של סטיב ג'ובס. ביום כזה, ברור שהמהלך של גוגל ישקע במצולות הפיד כמו טיטאניק בהפלגת בכורה.
על תקן הקורבן: טוויטר
יכול להיות שמדובר בעיתוי אומלל. אחרי אינספור ההחלטות המוזרות של גוגל – למשל להקפיץ גרסאות לכרום בשביל להראות למי יש יותר גדול – קשה כבר להפתיע. אבל לא פחות מזה, יכול להיות שמדובר בהחלטה מודעת. ייתכן בהחלט שגוגל הגיעה למסקנה שמוטב לה שהמהלך ייעשה בדממה חרישית, כי כל איזכור ברשת רק יזרה מלח על הפצעים. לאחר יריית פתיחה מוצלחת, והרבה בלוגרים ששיבחו והיללו את גוגל+, הסתבר שהאמת הפשוטה היא שרוב האנשים לא חשים צורך ברשת נוספת. פייסבוק מספיקה להם לגמרי, אולי קצת יותר מדי.
כאשר הושקה גוגל+, העליתי את השאלה האם מייקרוסופט מתכוונת לשחק תפקיד במקבילית הכוחות שבין צוקרברג ללארי וסרגיי. ההנחה היא שאיגוף מכיוון מערכות ההפעלה הסלולריות אינו בלתי נמנע. אולם בינתיים, בימים האחרונים, יש שחקנית אחרת שצריכה להיות מודאגת מאוד. מנגנון הסבסקריפשן החדש והנוצץ של פייסבוק עלול להפוך את טוויטר למיותרת. נסיונות ראשונים מראים שהוא הרבה יותר אפקטיבי, למרות שיחלוף קצת זמן לפני שיהיה אפשר לדבר על כך בביטחון. ובכל זאת, אם ניתן יהיה לקבל את כל העדכונים מכל האנשים המעניינים ישר לתוך הפיד בפייסבוק (או לטיקר, או לטיימליין…), יישארו מעט מאוד סיבות להמשיך ולקרוא את אותו הדבר בטוויטר, קיצוץ אחרי 140 תווים.
שתי העובדות הללו יכולות אולי להוביל למהלך מתבקש לכאורה: מיזוג בין טוויטר לבין הרשת החברתית של גוגל, ומהכיוון של טוויטר דווקא. אם ניתן יהיה לממש תכונות חברתיות חדשות על בסיס המשתמשים של טוויטר, אולי יקום כאן משהו שיוכל לתת בשורה חדשה. חלון הזמן לכך אינו גדול, כיוון שברגע ששירותי הסבסקריפשן יתפסו, זה עלול להיות מאוחר מדי. מעניין יהיה לחכות ולראות כיצד שתי השחקניות הללו מתכוונות להתמודד עם הגישה החדשה של פייסבוק.
הגב
4 תגובות על "כשפייסבוק וגוגל פלוס נלחמות, טוויטר מפסידה [דעה]"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
האמת שמנקודת מחשבה טוויטר הכי מרוויחה, פייסבוק עושים שינויים רק לרעה וגוגל פלוס בתחילת דרכה וכבר מקבלת ביקורות קשות מאוד, בעוד טוויטר משאיר את הממשק אחיד ופשוט למשתמש.
בנוגע לכמות רשומים שכתבת, זו שטות גמורה.
כולם שמעו על הפלוס והיה באזז רציני כאשר זה נפתח.
שמעו ורצו לבדוק על מה מדובר.
אחרי שהתחברו לשם, הם לא נכנסו פעם נוספת לשטות הזו שנקראת גוגל פלוס.
אם יעשו בדיקה, כמה אנשים רשומים של גוגל פלוס נכנסים לשם, יגיעו למסקנה שאולי אחוז אחד מהרשומים מתחברים.
זה נכון חלקית.
בתחילת דרכו של הפלוס אנשים נכנסו ובאמת יצאו אך זאת מכיוון שבהתחלה אפילו לא הייתה את האפשרות להזמין אנשים והרבה הרגישו שהם נמצאים בעיר ריקה ולכן הרבה מאלו שנשארו זה יותר אנשים שהחליטו לבדוק את המערכת עצמה ואין דבר אחד רע שאפשר לומר עליה ולמעשה היא לוקחת כל מערכת חברתית אחרת (מבחינת המוצר עצמו כמובן).