אפקט גוגל רידר: Feedly מזנקת למקום הראשון
שבועיים אחרי הצהרת גוגל על סגירת Reader, האפליקציה הפופולארית ביותר ב-Google Play היא המתחרה הכי הגדולה שלה
הערכתה השגויה של גוגל בכל הנוגע לסגירת שירות Google Reader זוכה לתימוכין הפעם ממש מתחת לאף של ענקית הטכנולוגיה. אחת המתחרות של Reader ניצבת בראש טבלת האפליקציות הפופולאריות ביותר בחנות ה-Play, ורף המשתמשים שלה טיפס בזכות הצהרת החברה מלפני שבועיים ללמעלה מחצי מיליון משתמשים.
Feedly, החלה את דרכה בשנת 2008 תחת השם Feeddo כתוסף לדפדפנים שאיפשר לערוך רשימת RSS במהירות ובקלות. מאז ולאורך השנים הפך השירות לחוצה פלטפורמות וזכה להכרה רחבה יותר כשהגיע למשתמשי המובייל כאפליקציה ל-iOS ולאנדרואיד.
החלטה שגויה
לפני כשבועיים הצהירה גוגל על סגירתו של שירות Google Reader בשל הענות נמוכה מצד המשתמשים. בשנים האחרונות עורכת ענקית הטכנולוגיה “ניקיון אביב” במסגרתו נפרדת משירותים שאינם פופולארים מספיק במטרה למקד משאבים במספר שירותים מצומצם יותר. אלא שבניגוד לפעמים הקודמות, המהלך הנוכחי לווה בסיקור תקשורתי חסר תקדים, עצומה הקוראת לה לחזור בה מהמהלך ומחאת גולשים קולנית ברשת.
במקביל לכל אלה, נראה כי המהלך של גוגל עזר לא מעט למתחרותיה. משתמשים רבים שלא נהגו להשתמש ב-Reader אך היו ערים לבאזז התורן ברשת החליטו להתנסות בשירותים המקבילים ובינהם ב-Feedly שהוזכרה כמעט בכל אתר שהתייחס לסגירתו של Reader כאלטרנטיבה הטובה ביותר.
באמצע השבוע האחרון טיפסה Feedly לראש טבלת האפליקציות הפופולאריות ביותר באפסטור וב-Google Play האמריקאים, מבהירה לגוגל שאולי ההחלטה על סגירת השירות התקבלה מהר מידי.
עד כמה עזרה גוגל לפורמושן של Feedly? ובכן, על פי מכון המחקר Distimo שעוקב אחר הפופולאריות של אפליקציות שונות, קצב הורדת האפליקציה טיפס מ-1,200 ליום, לפני הכרזת גוגל על סגירת Reader ל-16,000 ליום, מיד לאחר הצהרת החברה. נציין כי מבדיקה שערכנו לגבי המדדים בשוק הישראלי מדובר בנתונים הרבה פחות מחמיאים ל-Feedly שמלמדים במידה על אופיו של הקהל הישראלי שמעולם לא אימץ את פורמט ה-RSS באופן מובהק ביחס למקומות אחרים בעולם.
ועם זאת, Feedly נולדה בזמן ש-Google Reader כבר היתה קיימת ונועדה להעניק למשתמשים משהו שונה, אינטואטיבי וויזואלי הרבה יותר. החברה רצתה להעניק ערך מוסף שהיה חסר ברידר, והצליחה לעשות זאת במידה רבה בתחום המובייל. להערכתנו, גוגל היתה צריכה לעדכן את רידר ברוח התקופה ולא לסגור את השירות, אך ימים יגידו האם ויתרה על מחוז ששלטה בו והעניקה רוח גבית למתחרותיה, או שמא מדובר כעת בבאזז שעתיד לחלוף בקרוב, כשאתרי המדיה יפסיקו לעסוק בשירות שהחליטה לסגור.
הגב
4 תגובות על "אפקט גוגל רידר: Feedly מזנקת למקום הראשון"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
לעומת הממשק הספרטני של ה-READER, הממשק של FEEDLY נותן הרבה יותר אפשרויות והוא גם הרבה יותר ידידותי למשתמש. במקרה הכי גרוע, תמורת כמה מיליונים GOOGLE תמיד יכולה לרכוש את FEEDLY…
Currents הוא השירות של גוגל שמותאם לרוח התקופה. אבל מה רע ברידר כמו שהוא? הניווט והמעבר על תוכן הרבה יותר מהירים ברידר.
נתונים מרשימים ביותר… Feedly, בהצלחה.
פידלי יכולים לצאת לחגוג, אבל למה גוגל ויתרה על המשתמשים האלא?
כנראה לחברה בסדר גודל של גוגל לא מספקת כמות המשתמשים בשירות.
אבל למה לסגור? דורש מקום מיותר על השרתים שלכם? תחזוקה?..
גוגל רידר היה שירות מעולה, ואני משתמש בו עד עצם היום הזה.
אז מה?… נוריד פידלי.
אני היחיד שמקווה שבגלל הלחץ הזה רידר לא ייסגר בסוף?