פייסבוק מתרחבת: לא רק לייק, מעתה אמרו Want

פייסבוק עובדת על כפתור חדש בשם Want, שיאפשר למשתמשים על גבי הרשת החברתית לשתף את שלל המוצרים אותם מעוניינים לרכוש. אך מי המרוויח העיקרי מפעולה שכזאת?

מקור: צילום מסך מהבלוג Tom Waddington , עיבוד תמונה

לאחר השתלטותו של כפתור הלייק, או למעשה של המונח כולו על חיי היום יום של המשתמשים, נדמה כי פייסבוק מתכננת לבצע מהפכה דומה עם כפתור חדש – Want.

האם בקרוב תוכלו לספר לכל חבריכם על גבי הרשת החברתית על המוצרים השונים שאתם מעוניינים לרכוש? וכיצד בדיוק תנצל זאת פייסבוק לטובתה האישית, אם בכלל?

לא רק אוהבים

נדמה שמאז שהציגה פייסבוק את כפתור הלייק, המשתמשים לא הצליחו לעזוב או להשתחרר ממנו – גם בחיים האמיתיים. כעת, מסתמן כי פייסבוק מעוניינת לשחזר את ההצלחה באמצעות כפתור דומה, שנקרא Want.

במהלך סוף השבוע האחרון חשף מפתח בשם Tom Waddington כי פייסבוק עובדת על כפתור חדש – Want – שיככב לצידו של כפתור הלייק המוכר. וודינגטון גילה את הכפתור המוחבא לעת עתה, וככל הנראה יתווסף רק בעתיד בערכת ה-Javascript של מפתחי פייסבוק לצד שלל כפתורים ותכונות נוספות שהרשת החברתית מתכננת ככל הנראה ליישם.

את היישום של כפתור ה-Want יכולים המפתחים להטמיע לצד מוצרים שונים באתריהם, או אפילו לצד תמונות ואלמנטים שונים באתרים מוכרים, כגון פינטרסט או אינסטגרם. אך חשוב לציין שאת הכפתור ניתן להציג רק לצד אייטמים המסומנים על ידי פלטפורמת Open Graph כמוצרים (Products), אותם המשתמשים אכן יכולים לרכוש בדרך זאת או אחרת.

וודינגטון הציג את הכפתור החדש בבלוג האישי שלו, אך נכון לעכשיו הוא אינו פונקציונלי. כלומר, לחיצה עליו מחזירה למשתמש שגיאה, כמו גם שהפעולה אינו מופיעה על גבי הטיימליין שלו ברשת החברתית.

עוד מחוות, עוד מידע

בתחילת השנה, הציגה פייסבוק את Actions, שמשתמש בפלטפורמת ה-Open Graph של הרשת החברתית ומאפשר למפתחים ליצור ולהציע יותר מחוות עבור שלל האתרים, האפליקציות והמוצרים שלהם, מלבד כפתור הלייק. יישום ברור לכך ניתן היה לראות באפליקציות שנועדו לאתרי תוכן, שאפשרו למשתמשים לא רק לבצע לייק, אלא גם להודיע לחבריהם ברשת החברתית כי הם קוראים כתבות או דפים מסויימים.

כעת, מסתמן כי פייסבוק מעוניינת לקחת את המושכות לידיה ולהציג למפתחים, כמו גם למשתמשים, אפשרות חדשה ומעניינת – לשתף את הרצונות שלהם על גבי הרשת החברתית. אין ספק שמדובר בעיקר באלמנט מסחרי חזק עבור פייסבוק, שבעזרתו תוכל ליצור מאגר מידע של מגוון המוצרים שכל משתמש חושק – ובכך למעשה להעניק מידע חשוב למפרסמים ולאתרי צד שלישי, שיוכלו למקד את הפרסומות שלהם בצורה טובה מבעבר, כמו גם לחשוף את המוצרים השונים לעוד משתמשים.

באמצעות כפתור ה-Want החדש, יוכלו המשתמשים ליצור Wish List, להמליץ או לקבל המלצות מחברים על המוצרים השונים וכמובן להביע את דעותיהם על כל מוצר שמופיע באינטרנט – בין אם ‘סתם’ אוהבים אותו, או ממש רוצים אותו.

פייסבוק בחרה להגיב לגילוי החדש בהתכחשה, כאשר אחד מדובריה העיד כי החברה תמיד עובדת ומפתחת תכונות חדשות לפלטפורמת המפתחים שלה – ונכון להיום אין לה על מה להכריז. ככל הנראה, נאלץ להמתין להכרזה הרשמית מצד החברה בכדי לראות את הכפתור החדש בפעולה – ונקווה כי זה יקרה בקרוב.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "פייסבוק מתרחבת: לא רק לייק, מעתה אמרו Want"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יותם
Guest

זה ברור כשמש – אם רוצים את ה WANT כמענה ל PINTREST

No Risk
Guest

זה דווקא יכול לבוא לתועלת הצרכנים. תמיד טוב שהחברים ייתנו דעה או המלצה על המוצר בפלטפורמה של פייסבוק.

דורון מועלם
Guest

גם גוגל במהלך דומה אגב…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: