פייסבוק: מינהל פתוח

פייסבוק מגדילה את השקיפות שלה כלפי הציבור ומקווה לעזור לכם להרגיש מחוברים יותר – התלונות שלכם מגיעות אליה והיא מטפלת בהן.

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

פייסבוק משדרגת את הדרך שבה היא מתייחסת לדיווחים מהקהילה ומתחילה מיזם של מינהל פתוח, לפיו היא תאפשר למשתמשים לעקוב אחרי ההתקדמות בבדיקת התלונות השונות שהם מגישים.

זה הכל בשבילכם

בהודעה הרשמית מטעם פייסבוק מסרה החברה, כי מדובר במהלך לתועלת ציבור המשתמשים. ציבור זה חצה לאחרונה את קו ה-900 מיליון משתמשים פעילים בחודש וממקם את פייסבוק הרחק מעבר לכל מתחרותיה.

במסגרת הניהול השוטף של הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק מעודדת משתמשים לדווח לה בכל מקרה של הפרה של כללי הרשת ושל התנהגות נאותה בה. עד כה, מעבר לאפשרות להגיש דיווחים לפייסבוק על הפרות שונות, המשתמשים היו מנותקים לחלוטין מהמשך התהליך. כך יוצא שבמידה ודיווחתם משהו לפייסבוק, לא היתה לכם דרך לדעת אם מישהו בכלל מסתכל על הדיווח שלכם ומה הוא עשה עם זה הלאה – עד היום.

ממשק השליטה

כדי לשנות את המצב, פייסבוק הודיעה על שחרור הדרגתי של ממשק שליטה חדש בשם "Support Dashboard", שיאפשר למשתמשים לעקוב אחר הדיווחים שלהם לחברה. דרך הממשק החדש תוכלו לראות מה קורה בתוך פייסבוק אחרי שאתם לוחצים על כפתור ה-"Report". דרך הממשק תוכלו לראות האם אחד מעובדי פייסבוק כבר צפה בדיווח שלכם ופייסבוק אפילו תעדכן אתכם, באמצעות הודעה, ברגע שהסתיימה הבדיקה.

באמצעות הודעות אלה מקווה פייסבוק לעזור למשתמשים להבין מדוע במקרים מסוימים היא בוחרת לנקוט בצעדים כלשהם כנגד המפרסם של התוכן המפר ומדוע באחרים היא בוחרת להשאיר את הדברים כפי שהם. בשלב הזה, ממשק השליטה החדש יתמוך בהודעות המתייחסות לטיימליין ולתמונות ברשת החברתית, כאשר בשלב מאוחר יותר יתמוך גם בדיווחים על הפרות בתכנים נוספים.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

ממשק השליטה החדש של פייסבוק נועד לעודד את המשתמשים לקחת חלק פעיל במציאת תכנים מפרים ברשת החברתית ולעזור לצוותים האמונים על כך בפייסבוק, לעשות את עבודתם בצורה קלה יותר. פייסבוק עצמה מנהלת מרחב פנימי סגור בתוך האינטרנט העולמי וכאשר היא נושאת באחריות הסופית לתכנים המפורסמים בה – וברשת ישנם מעל 900 מיליון מפרסמי תכנים פוטנציאליים – מדובר במשימה לא פשוטה בכלל.

יצירת ממשק השליטה למעקב אחרי פניות לחברה היא חיובית בסופו של דבר, שכן עוזר להגדיל את שקיפות החברה כלפי המשתתפים. אבל, עבור חלק גדול מהמשתמשים, לא בטוח שזה הזרז שהם זקוקים לו על מנת לעזור לפייסבוק לעשות את עבודתה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: