מהפך: פייסבוק נצפת יותר במובייל מאשר בווב

פייסבוק פרסמה את הדו”ח הרבעוני שלה לסוף 2012, המציג צמיחה משמעותית בתחום המובייל ועלייה ברווחים המגיעים מתחום זה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

אתמול (ד’), הציגה פייסבוק את הדו”ח הרבעוני שלה לסוף 2012, כאשר אלמנט המפתח בו היה תחום המובייל. על פי הנתונים שהציגה החברה, מדובר ברבעון הראשון בו השימוש ברשת החברתית היה ברובו באמצעות מכשירים סלולריים לעומת הווב. למעשה, 157 מיליון משתמשים מרחבי העולם גולשים אל הרשת החברתית באמצעות המכשיר הסלולרי בלבד.

עם עליית הפופולאריות של המשתמשים המגיעים מהמובייל, כך גם גדלו רווחי החברה מפלטפורמה זו ואלה עומדים כעת על 23 אחוזים מכלל הרווחים של החברה, שגם הם גדלו ב-40 אחוזים ועומדים על 1.59 מיליארד דולרים. מדובר בצמיחה משמעותית לעומת 14 אחוזים לפני מספר חודשים בודדים, ו-0 אחוזים לפני כשנה – ולפני הגעתן של המודעות הסלולריות (Facebook Mobile Ads). צוקרברג הבהיר כי כעת מעוניין ואף יכול להפריך את המיתוס שפייסבוק אינה מרוויחה מהסלולרי – והנה ההוכחות.

מתרחבת בסלולר

על פי נתונים נוספים שמציג הדו”ח, מסתמן כי הרשת החברתית נהנת מ-680 מיליון משתמשי מובייל בכל חודש, עלייה של 57 אחוזים לעומת אותה התקופה לפני כשנה. אך נתון זה אינו מפתיע במיוחד, לאור העובדה שבמהלך השנה האחרונה שיפרה החברה משמעותית את אפליקציות iOS והאנדרואיד שלה (ועברה למודל Native), הוסיפה מגוון רחב של אפשרויות ותוספות עבור המשתמשים, כאשר רק לאחרונה הוסיפה אפשרות לשליחת קטעי קול ואף ביצוע שיחות קוליות ישירות מתוך האפליקציות, ובחינם.

צוקרברג גם ציין את אינסטגרם והכריז על הרכישה כסיפור הצלחה, שכן מאז רכישתה גדל קהל המשתמשים מ-27 מיליון ללמעלה מ-100 מיליון, כאשר האפליקציה הנפרדת מהווה פלטפורמה נוספת לפרסום וחשיפה במובייל. עוד הוסיף כי לאור הממצאים האחרונים אין שום ויכוח, וכעת פייסבוק היא חברת מובייל לכל דבר ולמרות היתרונות והצמיחה של החברה, הוא מודע לכך שעליו לנקוט בגישה שונה בכל הנוגע לתחום הפרסום והמודעות.

בכל הנוגע לצעדים העתידיים של החברה, צוקרברג הצהיר כי הדבר הגדול הבא שהרשת החברתית הולכת לבצע הוא שיפור ובניית החוויה הראשונית במובייל – כך שמשתמשים שעושים את צעדיהם הראשונים יוכלו להגיע אל סביבה הרבה יותר חברותית (וחברתית). החלטה זאת מגיעה, ככל הנראה, מתוך מטרה להפוך את פייסבוק לתחנה הראשונה שלהם בכל הנוגע למרחב האינטרנטי במובייל.

כעת יהיה עלינו להמתין ולראות מה בדיוק פייסבוק מתכננת עבורנו במהלך 2013, כיצד היא תשתלט על המרחב הסלולרי – והאם סוף סוף תשיק גם את מכשיר הסמארטפון לו כולם מצפים? אין ספק שהשנה הקרובה עומדת להיות מעניינת וחברתית במיוחד.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "מהפך: פייסבוק נצפת יותר במובייל מאשר בווב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

די כבר עם ה”מכשיר טלפון” הזה שלכם.
כמה אפשר לחזור על מנטרה שהופרכה ואין לה שום הגיון? חלאס, תהיו קצת יותר מקצועיים.

פשוט עיצוב - פייסבוק לעסקים
Guest

הפרסום בסלולר גדל במאות אחוזים בשנה האחרונה, וזה טבעי שרוב תעבורת הנתונים תהיה במובייל. על עסקים להתמקד בפרסום מובייל מושכל ומכוון!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: