מהפך: פייסבוק נצפת יותר במובייל מאשר בווב
פייסבוק פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה לסוף 2012, המציג צמיחה משמעותית בתחום המובייל ועלייה ברווחים המגיעים מתחום זה
אתמול (ד'), הציגה פייסבוק את הדו"ח הרבעוני שלה לסוף 2012, כאשר אלמנט המפתח בו היה תחום המובייל. על פי הנתונים שהציגה החברה, מדובר ברבעון הראשון בו השימוש ברשת החברתית היה ברובו באמצעות מכשירים סלולריים לעומת הווב. למעשה, 157 מיליון משתמשים מרחבי העולם גולשים אל הרשת החברתית באמצעות המכשיר הסלולרי בלבד.
עם עליית הפופולאריות של המשתמשים המגיעים מהמובייל, כך גם גדלו רווחי החברה מפלטפורמה זו ואלה עומדים כעת על 23 אחוזים מכלל הרווחים של החברה, שגם הם גדלו ב-40 אחוזים ועומדים על 1.59 מיליארד דולרים. מדובר בצמיחה משמעותית לעומת 14 אחוזים לפני מספר חודשים בודדים, ו-0 אחוזים לפני כשנה – ולפני הגעתן של המודעות הסלולריות (Facebook Mobile Ads). צוקרברג הבהיר כי כעת מעוניין ואף יכול להפריך את המיתוס שפייסבוק אינה מרוויחה מהסלולרי – והנה ההוכחות.
מתרחבת בסלולר
על פי נתונים נוספים שמציג הדו"ח, מסתמן כי הרשת החברתית נהנת מ-680 מיליון משתמשי מובייל בכל חודש, עלייה של 57 אחוזים לעומת אותה התקופה לפני כשנה. אך נתון זה אינו מפתיע במיוחד, לאור העובדה שבמהלך השנה האחרונה שיפרה החברה משמעותית את אפליקציות iOS והאנדרואיד שלה (ועברה למודל Native), הוסיפה מגוון רחב של אפשרויות ותוספות עבור המשתמשים, כאשר רק לאחרונה הוסיפה אפשרות לשליחת קטעי קול ואף ביצוע שיחות קוליות ישירות מתוך האפליקציות, ובחינם.
צוקרברג גם ציין את אינסטגרם והכריז על הרכישה כסיפור הצלחה, שכן מאז רכישתה גדל קהל המשתמשים מ-27 מיליון ללמעלה מ-100 מיליון, כאשר האפליקציה הנפרדת מהווה פלטפורמה נוספת לפרסום וחשיפה במובייל. עוד הוסיף כי לאור הממצאים האחרונים אין שום ויכוח, וכעת פייסבוק היא חברת מובייל לכל דבר ולמרות היתרונות והצמיחה של החברה, הוא מודע לכך שעליו לנקוט בגישה שונה בכל הנוגע לתחום הפרסום והמודעות.
בכל הנוגע לצעדים העתידיים של החברה, צוקרברג הצהיר כי הדבר הגדול הבא שהרשת החברתית הולכת לבצע הוא שיפור ובניית החוויה הראשונית במובייל – כך שמשתמשים שעושים את צעדיהם הראשונים יוכלו להגיע אל סביבה הרבה יותר חברותית (וחברתית). החלטה זאת מגיעה, ככל הנראה, מתוך מטרה להפוך את פייסבוק לתחנה הראשונה שלהם בכל הנוגע למרחב האינטרנטי במובייל.
כעת יהיה עלינו להמתין ולראות מה בדיוק פייסבוק מתכננת עבורנו במהלך 2013, כיצד היא תשתלט על המרחב הסלולרי – והאם סוף סוף תשיק גם את מכשיר הסמארטפון לו כולם מצפים? אין ספק שהשנה הקרובה עומדת להיות מעניינת וחברתית במיוחד.
הגב
2 תגובות על "מהפך: פייסבוק נצפת יותר במובייל מאשר בווב"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
די כבר עם ה"מכשיר טלפון" הזה שלכם.
כמה אפשר לחזור על מנטרה שהופרכה ואין לה שום הגיון? חלאס, תהיו קצת יותר מקצועיים.
הפרסום בסלולר גדל במאות אחוזים בשנה האחרונה, וזה טבעי שרוב תעבורת הנתונים תהיה במובייל. על עסקים להתמקד בפרסום מובייל מושכל ומכוון!