כיצד תהפכו את הסטטוסים לפופולארים יותר? [מחקר]

באיזה יום הכי כדאי לפרסם סטטוס? היכן יש להציב שאלה ובאיזה שעות תקבלו הכי הרבה לייקים במשך היום? מחקר חדש מגלה איך להפוך את הסטטוסים לאטרקטיבים הרבה יותר

צילום: flickr, cc-by, byJoeLodge

למעלה מ-30 מיליארד יחידות תוכן (קישורים, חדשות, פוסטים, מאמרים, אלבומי תמונות וכו’) משותפות בפייסבוק בכל חודש.

ניהול עמוד בפייסבוק, יכול להתבצע בתוך החברה (In-House), על ידי סוכנות מדיה חברתית חיצונית לחברה או אפילו על-ידי פרילאנסרים. במידה ויצא לכם לנהל אי-פעם עמוד בפייסבוק, בוודאי מצאתם את עצמכם מדי פעם מתחבטים בשאלות כגון:

  • מתי הזמן הטוב ביותר לעדכן את העמוד? באיזו תדירות?
  • האם ישנן מילים מסויימות, או תוכן מסוים שיניבו את התגובות הרבות ביותר?
  • מתי בכלליות החברים בעמוד מגלים מעורבות רבה יותר, בנעשה על-גבי הקיר?

חברת BuddyMedia ערכה מחקר מקיף בנושא, כחלק מפעילותה בתחום הרשתות החברתיות. הנתונים שנמצאו על-ידה מעניינים ביותר, וחשובים למי שמנהל עמודים בפייסבוק. לקריאת המחקר במקור: לחצו כאן.

להלן ממצאי הממחקר בנקודות עיקריות, מתורגמות לעברית.

שתי הערות חשובות:

  1. בכל מקום אשר תוזכר המילה “סטטוס”, הכוונה היא לסטטוס, תמונה, וידאו, קישור וכו’. בקיצור – כל פריט תוכן אשר ניתן לשתף על הקיר.
  2. מבחינת זמנים וימי עבודה – המחקר נערך ונכתב בארה”ב. על-כן, ימי החופש שלהם הם שבת וראשון – והממצאים בהתאם.

מתודולוגיה

המחקר נערך על-גבי סטטוסים אשר נוצרו על-ידי פלטפורמת BuddyMedia, בקרב 200 לקוחות במשך שבועיים. המחקר בדק הן את התגובות לכל סטטוס, והן את מספר הלייקים אשר קיבל כל סטטוס.

קבוצת הלקוחות אשר שימשה למדגם, כללה את הלקוחות הגדולים ביותר בתחומים: בידור, מדיה, קמעונאות, רכבים ותחבורה, עסקים ופיננסים, אופנה, מזון ומשקאות, בריאות ויופי, ספורט ונופש ותעשיית האירוח (בתי מלון, אכסניות וכו’).

מדדים אשר נבחנו במחקר ואודות כל סטטוס:

מדד התגובות: מספר התגובות לכל סטטוס, ביחס למספר החברים בעמוד.

מדד הלייקים: מספר הלייקים לכל סטטוס, ביחס למספר החברים בעמוד.

מדד המעורבות: קומבינציה של שני הנתונים הנ”ל, ביחס למספר החברים בעמוד.

אורך סטטוס: הקפידו על סטטוסים קצרים ועניניים

המחקר מצא כי ישנה קורולציה שלילית חזקה בין אורך הסטטוס למידת המעורבות. המשמעות היא שככל שהסטטוס ארוך יותר, כך מידת המעורבות תהיה נמוכה יותר.

סטטוסים באורך של עד 80 תווים, זכו במעורבות גבוהה ב-27% מסטטוסים ארוכים יותר.


שירות קיצור כתובות: חישבו פעמיים לפני שתעשו בהם שימוש

נכון, שירותי קיצור כתובות (bit.ly, tiny url וכו’) פופולאריים מאוד בפייסבוק, אך במחקר נמצאה רמת מעורבות גבוהה פי 3 בשימוש בכתובת אינטרנט מלאה, בניגוד לכתובת מקוצרת. הנתון הזה מעיד כי ישנה השפעה שלילית של כתובת מקוצרת על המשתמש. ההסבר לכך יכול להתבטא בעובדה שכאשר נעשה שימוש בכתובת מלאה, אל מול כתובת מקוצרת, המשתמש יכול לחזות מלכתחילה היכן יעד הלינק.

לדוגמה – אם בסטטוס נכניס את הכתובת www.buddymedia.com, המשתמש יכול להבין כי הקלקה על הלינק תיקח אותו בוודאות לאתר של BuddyMedia. כאשר נעשה שימוש בכתובת מקוצרת כגוןhttp://tinyurl.com/4f7w8n המשתמש לא יוכל לקבל אינדיקציה לאן יוביל אותו הלינק ואף עלול לחשוש.

על-כן, המשתמשים מגלים מעורבות פחותה בעת שימוש בשירותי קיצור כתובות.

במידה ואתם רוצים בכל-זאת לעשות שימוש בכתובת מקוצרת, בעיקר משום שכבר הגענו למסקנה שכל שהסטטוס קצר יותר, כך רמת המעורבות גבוהה יותר, נסו להשתמש בשירות קיצור כתובות ממותג. לדוגמה: http://bddy.me/1F8M שיהווה אינטראקציה לשירות קיצור כתובת ממותג.


הזמן הטוב ביותר לסטטוס: כתבו סטטוס כאשר החברים מקשיבים

כמעט 60% מהסטטוסים פורסמו בין השעות 10:00 בבוקר ל-16:00 בצהריים, כאשר המשמעות היא שמנהלי העמודים פירסמו סטטוסים בשעות העבודה שלהם. לאחר 16:00 בצהריים, כמות הסטטוסים פחתה בצורה משמעותית.

מכל מקום, עמודים אשר פירסמו סטטוסים מעבר לשעות העבודה (מוקדם בבוקר, מאוחר בלילה), זכו למידת מעורבות הגבוהה בכ-20%.

הממצא הזה משקף את חשיבות העובדה שהסטטוסים יופיעו בראש הפיד של המשתמשים, בזמנים בהם הם נכנסים לפייסבוק. כאשר אתם מפרסמים סטטוסים בשעות העבודה שלכם, אתם מפספסים הזדמנות נהדרת וחשובה להופיע בפיד של החברים בעמוד שלכם, ובכך אתם לא זוכים למידת מעורבות גבוהה בסטטוסים שלכם.

אז מתי כן? נסו לתזמן את הסטטוסים שלכם כך שיופיעו מוקדם מאוד בבוקר, או מאוחר בלילה. אל תפרסמו סטטוס רק בגלל שאתם נמצאים כרגע מול המחשב.

הזמן הטוב ביותר לסטטוס: כתבו סטטוס כאשר החברים מקשיבים (לחצו להגדלה) 

הזמן הטוב ביותר לסטטוס: כתבו סטטוס כאשר החברים מקשיבים (לחצו להגדלה)


היום הטוב ביותר לסטטוס: החליטו בעצמכם

במחקר נמצא כי 86% מהסטטוסים פורסמו בימים שבין שני לשישי, כאשר נצפתה קפיצה ברמת המעורבות מצד החברים בעמודים בימים חמישי ושישי. על-כן, הזמן הטוב ביותר לכתיבת סטטוס הוא בצמוד לסוף-השבוע.

המסקנה הזו חופפת עם הנתונים שפורסמו על-ידי פייסבוק, אשר העידו כי “מדד האושר” (Happiness Index) של משתמשי פייסבוק גבוה ב-10% בימי שישי.

מדד המעורבות ירד בכ-3.5% מתחת לממוצע, בכל הקשור לסטטוסים שפורסמו בין יום שני ליום רביעי, ובכ-18% מתחת לממוצע, כאשר מדובר בסטטוסים שנכתבו בשבת. בכל מקרה, מידת המעורבות משתנה בכל תעשייה ותעשייה.


תעשיית המדיה והתקשורת: המנעו מה”רעש” בימי שני

  • ימי שבת וראשון מאופיינים במידת מעורבות מעולה מצד החברים בעמוד, אולם חברות לא נוטות לפרסם סטטוסים בעמודיה בימים אלה.
  • המנעו מה”רעש” האופייני לימי שני
תעשיית המדיה והתקשורת: המנעו מה"רעש" בימי שני (לחצו להגדלה) 

תעשיית המדיה והתקשורת: המנעו מה”רעש” בימי שני (לחצו להגדלה)


תעשיית הבידור: אל תתעלמו מסופי השבוע

  • החברים בעמוד הכי פעילים בימי שישי עד ראשון, אולם חברות נוטות לא לפרסם סטטוסים בימים אלה.
תעשיית הבידור: אל תתעלמו מסופי השבוע (לחצו להגדלה) 

תעשיית הבידור: אל תתעלמו מסופי השבוע (לחצו להגדלה)


תעשיית הקמעונאות: כוונו לימי ראשון, חשבו פעמיים לפני שתפרסמו בימי שישי

  • מידת המעורבות של המשתמשים מזנקת בימי ראשון, אולם הסטטוסים של עמודי החברות בימי ראשון, מהווים רק 5% מסך הסטטוסים הכללי בכל השבוע.
  • חברות מפרסמות סטטוסים בצורה משמעותית בימי שישי, אולם ביום זה מידת המעורבות מצד המשתמשים נמוכה משמעותית. כוונו סטטוסים לימי ראשון.
תעשיית הקמעונאות: כוונו לימי ראשון, חשבו פעמיים לפני שתפרסמו בימי שישי (לחצו להגדלה) 

תעשיית הקמעונאות: כוונו לימי ראשון, חשבו פעמיים לפני שתפרסמו בימי שישי (לחצו להגדלה)


תעשיית התחבורה והרכבים: ימי ראשון הם החברים הטובים ביותר שלכם

  • מידת המעורבות מזנקת משמעותית בכל הקשור לסטטוסים בימי ראשון, אולם תעשיית התחבורה והרכבים עוד לא קפצה על הגל הזה. סטטוסים אשר נכתבו בימי ראשון, היוו רק 8% מסך הסטטוסים השבועי בתעשיית התחבורה והרכבים. גם תעשייה זו צריכה לכוון יותר לימי ראשון.
תעשיית התחבורה והרכבים: ימי ראשון הם החברים הטובים ביותר שלכם (לחצו להגדלה) 

תעשיית התחבורה והרכבים: ימי ראשון הם החברים הטובים ביותר שלכם (לחצו להגדלה)


תעשיית העסקים והפיננסים: מידת המעורבות מזנקת באמצע השבוע

  • מרבית הסטטוסים מפורסמים בימים שני עד שישי, אולם מידת המעורבות מזנקת רק ברביעי עד חמישי ונוחתת שוב בימים שישי עד שלישי. הקפידו לפרסם סטטוסים ברביעי וחמישי, בהם מידת המעורבות ברמה הגבוהה ביותר.
תעשיית העסקים והפיננסים: מידת המעורבות מזנקת באמצע השבוע (לחצו להגדלה) 

תעשיית העסקים והפיננסים: מידת המעורבות מזנקת באמצע השבוע (לחצו להגדלה)


תעשיית האופנה: חמישי מאופיין בזינוק במידת המעורבות

  • מידת המעורבות בשיאה ביום חמישי, אולם ישנה ירידה משמעותית ביום שישי ובסוף השבוע. הקפידו לפרסם סטטוסים ותוכן ביום חמישי.
תעשיית האופנה: חמישי מאופיין בזינוק במידת המעורבות (לחצו להגדלה) 

תעשיית האופנה: חמישי מאופיין בזינוק במידת המעורבות (לחצו להגדלה)


תעשיית המזון ומשקאות: מידת מעורבות גבוהה באמצע השבוע ובשבת

  • מכל התעשיות שנחקרו, המותגים אשר בקטגוריית המזון ומשקאות היו באופן יחסי פעילים יותר בסופי השבוע, ביחס לתעשיות האחרות, זאת על-אף שמידת המעורבות זינקה בימים שלישי ורביעי, ושוב בשבת.
  • ימי שלישי, רביעי ושבת צריכים להוות את “העוגן” למותגי המזון ומשקאות, בכל הקשור לפרסום סטטוסים.
תעשיית המזון ומשקאות: מידת מעורבות גבוהה באמצע השבוע ובשבת (לחצו להגדלה) 

תעשיית המזון ומשקאות: מידת מעורבות גבוהה באמצע השבוע ובשבת (לחצו להגדלה)


תעשיית הבריאות והיופי: כוונו לחמישי

  • מידת המעורבות מזנקת בימי חמישי, כך שמותגי בריאות ויופי צריכים להקפיד על פרסום סטטוסים ביום זה. על-כן, שמרו על התוכן הטוב ביותר שלכם, על-מנת לפרסם אותו בימי חמישי.
תעשיית הבריאות והיופי: כוונו לחמישי (לחצו להגדלה) 

תעשיית הבריאות והיופי: כוונו לחמישי (לחצו להגדלה)


תעשיית הספורט: פרסמו יותר בראשון

  • באופן לא מפתיע, מידת המעורבות בכל הקשור למותגי ספורט, זינקה בימי ראשון. מכל מקום, מותגי ספורט לא ממנפים את העובדה הזו, שכן ימי ראשון הינם הימים הפחות פעילים בכל הקשור לסטטוסים בקרב תעשייה זו. חברות בתעשייה זו צריכות לשמור את התכנים הטובים ביותר שלהם לימים אלה, במטרה לזכות במידת מעורבות גבוהה יותר.
תעשיית הספורט: פרסמו יותר בראשון (לחצו להגדלה) 

תעשיית הספורט: פרסמו יותר בראשון (לחצו להגדלה)


תעשיית הנופש והאירוח (בתי מלון, אכסניות וכו’): המתינו בציפייה לסופי השבוע

  • מידת המעורבות הגבוהה ביותר מתרחשת בימים חמישי ושישי. הקפידו לפרסם תכנים בסופי השבוע.
תעשיית הנופש והאירוח (בתי מלון, אכסניות וכו'): המתינו בציפייה לסופי השבוע (לחצו להגדלה) 

תעשיית הנופש והאירוח (בתי מלון, אכסניות וכו’): המתינו בציפייה לסופי השבוע (לחצו להגדלה)


מילות הפעלה: חברים בעמוד מבצעים הוראות

על-מנת לזכות ביותר לייקים, פנו בישירות ובקשו “לייק”. בקשות ברורות הן היעילות ביותר.

על-מנת לקבל תגובות, שאלו שאלה ישירה ובקשו תגובה. בקשו מהחברים בעמוד “להגיב”, “לספר” או “לכתוב” לכם – “כתבו לנו”, “ספרו לנו”, “הגיבו לנו בתגובות”. החברים בעמוד יקשיבו ויגיבו בתגובה.

כאשר עושים שימוש בסטטוס במילים “תגובה”, או “לייק” – הדבר תורם בצורה חיובית ומשמעותית ל”מדד הלייקים” ו-“מדד התגובות”. כאשר מבקשים מהחברים בעמוד לעשות לייק לסטטוס, זהו למעשה המאמץ הפשוט ביותר הנדרש מצידם והם לא יהססו לעשות זאת.

לכן – אם תרצו שהמשתמש יעשה לכם לייק – בקשו זאת בהחלטיות ובפשטות.


מילות מפתח לקידום מכירות: “מכירה רכה” מהדהדת טוב יותר

כאשר אתם עורכים בעמוד תחרות, הגרלה או קידום מכירות, מילות מפתח המאפיינות “מכירה רכה” מהדהדות טוב יותר באוזני החברים בעמוד, מאשר מילים אגרסיביות כגון “תחרות”, “הגרלה”, “קופון” או “קידום מכירות”.

מילות המפתח המוצלחות ביותר הינן “זכיה” (Win), ו-“זוכה” (winner), שכן הן מעניקות למשתמש סיבה להתרגש, יותר מאשר שמנסים למכור לו משהו.

  • החברים בעמוד מגלים מעורבות רבה יותר ביחס למילים “אירועים” (Events) ו-“זכיה” (Winning). במקביל, ישנה סלידה מהמילים “תחרות” (Contest) ו-“קידום מכירות” (Promotion).
מילות מפתח לקידום מכירות: "מכירה רכה" מהדהדת טוב יותר  (לחצו להגדלה) 

מילות מפתח לקידום מכירות: “מכירה רכה” מהדהדת טוב יותר (לחצו להגדלה)


מיקום השאלה: שאלו את השאלה בסוף

סטטוסים שהסתיימו בשאלה, זכו למידת מעורבות הגבוהה ב-15%, בניגוד לסטטוסים עם שאלה באמצע הסטטוס. מיקום שאלה באמצע הסטטוס, מסיט את תשומת ליבו של הגולש, בעוד סטטוס עם שאלה בסופו, מניע את החברים בעמוד לפעולה – מתן תשובה.

נכון: מחקרים הראו שבני אדם מבלים 20 אחוזים מחייהם באינטרנט. באילו אתרים אתם גולשים לרוב?

לא נכון: באילו אתרים אתם גולשים לרוב? מחקרים הראו שבני אדם מבלים 20 אחוזים מחייהם באינטרנט.

המסקנה: סטטוסים המסתיימים בשאלה, זכו לרמת מעורבות הגבוהה ב-15%.


מילות שאלה: אל תשאלו למה; שאלו היכן, מתי והאם

למרות שהמילים “היכן”, “מתי” ו-“האם” הניבו רמת מעורבות גבוהה, הן לא נוצלו כראוי. מותגים יכולים לעשות שימוש במילים אלה בכדי להגדיל את רמת המעורבות.

באופן מעשי, השימוש במילה “האם”, יצר זינוק במספר הלייקים. הסיבה לכך היא משום שהחברים בעמוד נוטים ללחוץ לייק כאות הסכמה, יותר מאשר לרשום “כן” כתגובה.

המילים “איך”, “מי”, “מה”, “למה” זכו לרמת המעורבות הנמוכה ביותר, כאשר מילת השאלה “מה” הייתה הפופולרית ביותר בסטטוסים שנבדקו.

המנעו מלשאול “למה?”. מילת השאלה “למה?” זכתה למידת הלייקים ומידת התגובות הנמוכות ביותר. נוסף לכך, מילת השאלה “למה?” נתפסה כפולשנית וכמאתגרת ביותר.


מסקנה

פייסבוק הינה הרשת החברתית בעלת הצמיחה המהירה והגבוהה ביותר בכל הזמנים. אמנם, המותגים משכילים לעשות בה שימוש כפלטפורמת מפתח באסטרטגיה השיווקית שלהם, אולם חשוב לדעת ולהבין כיצד ניתן ליצור מעורבות ושיח בעמודים.

לכל תעשיה מהתעשיות הנ”ל אמנם יש הבחנה ברורה ושיטה שונה בכל הנוגע לפרסום סטטוסים, אולם כשזה מגיע לעמוד מותג כזה או אחר, המותגים חייבים לשמור על הסטטוסים פשוטים וברורים, כאלה שיעמדו בקנה אחד עם רצונות החברים בעמוד.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג ShayAtik.com

Avatar

שי עתיק

שי עתיק הוא מנהל הסטודיו והקריאטיב בחברת Blonde 2.0.

הגב

6 תגובות על "כיצד תהפכו את הסטטוסים לפופולארים יותר? [מחקר]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מור
Guest

מחקר מעניין והמסקנות דומות מאוד למתי לפרסם פוסטים

עמרי רווח
Guest

מאמר מצויין, תענוג לקרוא וללמוד.

דורי אקו
Guest

הגיוני כל כך – תודה .

מירה שפריר
Guest

מאמר טוב. מרכז עובדות חשובות. חשוב לזכור לתגם לזמני ישראל. תודה.

רחל דותן - ייעוץ תקשורת ויחסי ציבור
Guest

חובה לקרוא

יצחק מאיר
Guest

.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: