3 דוגמאות שמציגות איך הופכים ים של מידע לברור ונגיש יותר

אנחנו מוצפים במידע שרק הולך וגובר מידי יום – הנה 3 דוגמאות מעולות לדרך שבה המון מידע הופך לברור ונגיש יותר מתמיד

פאנל דוברים דינמי בכנס, מתקיים ע”ג ציר חיובי/שלילי לפי מידת הסכמתם עם המנחה. צילום: גיקטיים

אנחנו חיים בעידן מהפכת המידע, כמויות האינפורמציה שאנחנו נחשפים אליהן מדי יום הינן עצומות. אין ספק שנתונים יכולים לעזור לנו לקבל החלטות טובות יותר ולשפר את איכות חיינו, אך עומס רב של מידע ואפשרויות יכול ליצור בלבול, חוסר הבנה ולעיתים אף שיתוק כפי שטוען הפסיכולוג האמריקני בארי שוורץ.

ויזואליזציה נכונה יכולה להפוך בליל נתונים למידע שימושי, אפקטיבי ונגיש. לעזור לנו להבין יותר טוב את רצף המידע, וכך לאפשר לו להיות יותר שימושי בחיינו. אם מדובר בקבלת החלטות עסקית, או בהבנת גרף מהעיתון, יש צורך רב וגדל להציג נתונים כך שיביאו ערך אמיתי למשתמש.

בשבוע שעבר התקיים כנס הויזואליזציה הישראלי ISVIS בפעם החמישית, בשנקר. במהלך הכנס הציגו דוברים שונים מדוע ויזואליזציה הינה כלי יעיל ואפקטיבי ואיך אפשר ליישם אותו במערכות שונות.

1. ניבוי התנהגות עתידית

מיפוי תנועת נוסעי הרכבות בגרמניה

מערכת הרכבות של גרמניה הינה גדולה ומסועפת, עם כמות נוסעים עצומה. העומס הגדול יוצר בעיה – קיים חוסר איזון בין קווים ושעות עמוסים מאוד וכאלו שפחות. חברת הרכבות הגרמנית, דויטשה באן חיפשה אחר אפשרות לנבא היכן יהיו הקרונות העמוסים ביותר כדי להתכונן מראש. היו להם גליונות אקסל עמוסים במספרים ללא כל דרך חכמה לעיבודם.

הם פנו למוריץ סטפנר, מסטודיו Truth and Beauty. וביחד עם סטודיו NAND, הם יצרו את מערכת Peak spotting שמשלבת משינן לרנינג וכלי ניתוח חזותיים שעוזרת לאנשי הבקרה לזהות עומסים פונציאליים ולהתאים את עצמם ע”י שינוי תעריפים ופתרונות לוגוסטיים אחרים. המערכת כוללת היסטוגרמות, דיאגרמות, גרפים ומפות אנימטיביות המציגים את מיפוי תנועת הרכבות היומית והחודשית, ובנוסף מציגה את התחזית ל-100 הימים הבאים.

הנתונים הראשוניים של חברת הרכבות הגרמנית, צילום: גיקטיים

 

מערכת Peak spotting, צילום מסך: Truth and Beauty

2. הגברת יעילות

יעול קו הייצור של מכוניות 

כדי שקו ייצור של מפעל מכוניות יעמוד ביעדים, בכל דקה צריכה להסתיים בנייתה של מכונית חדשה. לאורך הקו קיימות הרבה תחנות ובכל אחת מהן הרכב צריך להתעכב מקסימום 60 שניות, בנוסף, על אותו הקו נבנות כל מיני סוגי מכוניות (ספורט, 3 דלתות.. ) הדורשות התאמות שונות. מהנדסי הייצור צריכים להתייחס לכל אלו ולבנות תכנון חכם, אפקטיבי שיעמוד ביעדים. עד היום התצוגה של המידע היתה מאוד בנאלית, גרפית. נגה בר-און וורדה חלבי סנרמן מצוות האיפיון של חברת Siemens PLM, יצרו ייצוג ויזואלי חדש וחכם עבור מערכת Easy Plan שמבודד את הבעיות על גבי הקו, וכך מאפשר למהנדס הייצור להתכונן מראש ולמנוע את צווארי הבקבוק, ע”י תגבור עובדים בתחנות מסוימות, וכו’.

תצוגת המידע של פס הייצור לפני (מימין) ואחרי השינוי (משמאל)

3. העלאת אינג’מנט

עיצוב עמוד הבית של SimilarWeb הישראלית

חברת SimilarWeb הישראלית מודדת תנועה, זמן שהייה, איכות מגע ופרמטרים נוספים באתרים ובמובייל. משמע הנתונים הם מרכז העשייה שלהם. בעבר עמוד הבית שלהם הכיל את תמונת המוצר בצורה סטטית בלבד. נדב ברקן, מעצב בכיר בחברה, הציע שימוש בנתונים חיים מתוך מאגרי הנתונים שלהם כתחליף. כיום, עמוד הבית שלהם מציג את חמשת המתחרים הגדולים בסגמנט מסוים, אשר מתחלף בצורה רנדומלית, וכך מעבירים בצורה טובה יותר את מהות המוצר שלהם למשתמשים.

עמוד הבית של SimilarWeb, לפני ואחרי, מקור: צילום מסך

ריבוי מידע ונתונים יוצרים עומס ובלבול, הפתרון: ויזואלציות נכונות – איתן אפשר לייצר ממשקים חכמים ואפקטיביים, שיעלו תפוקה, יחסכו זמן ולפעמים פשוט ישמחו את המשתמש. אז בפעם הבא שאתם מול טבלת אקסל עמוסת מידע – תביטו על הנתונים, תביטו על המשתמשים ותחשבו מה באמת הכי רלוונטי עבורם ואיך יהיה להם הכי קל להבין, והרווח כולו שלכם.

הדס שיזף

ה-מעצבת והמאפיינת של גיקטיים, יזמת ומעצבת אינפוגרפיקה במיל’. אוהבת עיגולים, גרדיאנטס וארטבורדס (לאו דווקא בסדר הזה). בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת חזותית.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: