פייסבוק בעקבות גוגל בעקבות גרופון

זירת הרכישות הקבוצתיות עומדת להתחמם אפילו יותר. כעת גם פייסבוק מתכוננת לקפוץ אל הקלחת הרותחת ולהתמודד מול גרופון וגוגל

האם פייסבוק עומדת להשיק פלטפורמה משלה לעסקאות קבוצתיות קצרות מועד? אנשי CNET בהחלט חושבים שכן. במאמר שכתבו בנושא, הם מתארים כיצד אנשי פייסבוק מתכננים להשיק פלטורמה שתאפשר לפייסבוק להצטרף למגרש של העסקאות המזדמנות, ולהתחרות על נתח שוק מול גרופון וגוגל.

מגפת המכירות הקבוצתיות

בעולם המסחר הוירטואלי, מכירות קבוציות הפכו למוצר פופולרי ביותר. חברת גרופון, אחת החברות הנודעות ביותר בתחום, זוכה להצלחה רבה. למעשה, היא זוכה לכל כך הרבה הצלחה, שלפני מספר חודשים סרבה להצעת רכישה מצד גוגל, כי ההצעה היתה נמוכה מידי. עצם זה שגוגל הציעו לרכוש אותם מראה לנו שגם גוגל רואה פוטנציאל לרווח בשוק הזה, ובהזדמנות להשיק מחדש את כל הקטגוריה של רכישות קבוצתיות שהיתה קיימת שנים רבות, וזוכה סוף סוף להצלחה.

מאז הצעת הסירוב לרכישה, פעלה גוגל לייצר לעצמה פלטפורמה אחרת לספק ללקוחות קופונים קבוצתיים, תחת השם Google Offers, באמצעותה יכולה כעת גוגל להשיב מלחמה לגרופון ולהתחיל לצבור לעצמה נתח שוק משמעותי, על רקע כניסתם של שחקנים נוספים.

מתחילה בערים נבחרות

השירות החדש של פייסבוק יחל במספר ערים בארצות הברית, וכנראה יורחב בשלב מאוחר יותר. העובדה שהשירות מתחיל רק במספר מוקדים יכול להעיד על כך שפייסבוק רוצה להתמקד בלספק שירות איכותי וטוב יותר מהמתחרים באותן מקומות, במקום להתפרס על פני כל רחבי ארצות הברית ולספק שירות שישתווה למתחרים.

אפשרות נוספת היא שפייסבוק בחרה זירות בהן יש לה יתרון תחרותי מול המתחרים, כך שתוכל להציע ללקוחות מבצעים טובים יותר. בכך, היא יכולה לגרוף לעצמה לקוחות שמרוצים מהשירות החדש, ואלה יוכלו להמליץ עליו הלאה לחבריהם, בהתבסס על ההתנסות החיובית שהיתה להם.

תחרות מול גוגל או מול גרופון?

בפועל, המתחרים הגדולים של פייסבוק יהיו גוגל וגרופון. גרופון שכבר צברה מוניטין והמוני לקוחות מרוצים תאלץ להתמודד מול עוד שחקן חדש שבא לזירה, והוא מגיע לזירה עם כיסים עמוקים לבזבוזים על פרסום, שיווק ומכירות.

כל עוד השירות של גוגל טרם נפרס ברחבי העולם, בניגוד לגרופון, הם עדיין מהווים איום נמוך על פייסבוק ועל גרופון. ברגע שהם ייקחו את המלחמה השיווקית בנושא הרכישות הקבוצתיות לשלב הבא, המתחרים יצטרכו להיות מוכנים עם תשובת נגד.

לפייסבוק יש מספר יתרונות ברורים שיאפשרו לה להנות מתנאי פתיחה נוחים. ראשית, הרשת החברתית שלה חצתה את קו ה-600 מיליון חברים רשומים ברחבי העולם. כמות הזמן שכל אחד מהם מבלה ברשת רק הולך ועולה. רשת הפרסום שלה, אשר מפרסמת לא רק בתוך הרשת החברתית של פייסבוק, אלא גם באתרים מכל העולם, תוכל לשמש לה מנוף לקידום העיסוק החדש.

שאלת השאלות כעת היא, האם בעקבות הכניסה הצפויה של פייסבוק לעולם העסקאות הקבוצתיות נוכל בקרוב לספר לכם שגם מיקרוסופט לא רוצה להישאר לבד, ושהיא גם קופצת לשוק הזה?

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: