שרות Google Offers עלה לאוויר

השרות החדש-ישן מבית גוגל יצא לדרך, ואנחנו יצאנו לראות במה מדובר. גרופון – מוכנים? הנה זה בא.

שרות הקניות של גוגל, המתחרה החדש בגרופון, עלה לאוויר. מדיווחים שמתקבלים עולה כי אנשים כבר החלו לקבל הצעות מהשרות, המאפשרות להם לרכוש מוצרים בהנחה. רק לפני כמה ימים סיפרנו לכם שבמסמכים פנימיים של גוגל שנחשפו, נחשף השרות, והנה בשעות האחרונות מתחילות להופיע הסנוניות הראשונות.

שירות מבוסס מיקום

השירות שגוגל מציעה משלב הוא קופונים מבוססי מיקום. כפי שדיווחנו, בתי העסק יוכלו לזכות בחשיפה מול אנשים הנמצאים באזור בית העסק, או באותה העירו כך יוכלו להעניק ללקוחות חדשים וללקוחות קיימים מבצעים שונים שימשכו אותם לעסק. גוגל גם מציעה לספק לבתי העסק פרסום באמצעות רשת הפרסום שלה, ללא תוספת עלות. בנוסף לאלה, החברה מציעה לבתי העסק כלים שיאפשרו פיקוח על הקופונים שהוצעו לציבור וסטטוס המכירות שלהם.

גוגל תעזור לבתי העסק בניסוח והקריאטיב של הקופון וגם תספק את התמונות לקמפיין. אנשים שיבחרו לרכוש את הקופון, ישלמו עליו מראש וגוגל תקבל את חלקה מתשלום זה. היתרה תעבור לבעל העסק תוך שלושה ימי עסקים.

נשל הנחש

גוגל משילה את עור פרויקט הקופונים הניסיוני הקודם שלה, ה-Google Coupon, ומשיקה את התחום מחדש. Google Coupon היה שרות ניסיוני של גוגל במסגרתו איפשרה החברה לבעלי עסק להציע ללקוחות קופונים. אנשי גוגל שחררו לצורך זה API, ושילבו את השרות בתוך שרות המפות של גוגל. עד כאן שרות היסטוריה. בחזרה להווה.

מאז שגרופון סרבו להצעת הרכישה, גוגל הספיקה לפתח שרות מתחרה – Google Offers  והגלגול החדש של השרות הניסיוני, ה-Google Coupon בעת ובעונה אחת. חדי העין שמו לב כי בקישור שצרפנו מופיע קופון הנחה של Bergstrom Jewelers, אך למעשה בכותרת הדף נחשף כבר הכל – מדובר אמנם בקופון הנחה, אך הוא חלק מהשרות החדש של Google Offers.

same, same, but different

במהלך מעניין, אך צפוי, נראה כי ייתכן וגוגל תבחר לשנות את שם השרות. באתר הקוד של גוגל מצאנו API המתייחס לשרות של Google Offers, תחת השם “Google Coupon”. אם זה לא מספיק, אז גם הטקסט האפור בתחתית המפה מתייחס לשרות כאל “offer” וגוגל מציעה כבר עכשיו להוסיף לדף ה-igoogle שלנו gadget מיוחד של שרות ה-Google Offers. עוד אינדיקציה לכך שמדובר בשילוב של שני השרותים והחייאה מחדש של שרות הקופונים היא שהקישור אליו מפנה הכפתור מתייחס לגאדג’ט בשם “coupons.xml“.

בשלב זה, היות ומדובר רק בסנוניות ראשונות, קשה לדעת כמה בעלי עסק כבר חתמו על עסקה עם גוגל להשתלב ב-Google Offers החדש. יש לזכור כי רשמית, גוגל ייעדה את השרות לבעלי עסק קטנים ובינוניים. הניחוש שלנו הוא שזה לא יישאר קהל היעד הבלעדי שלה לעד, ומהר מאוד יצטרפו אל בעלי העסקים הקטנים גם הרשתות הגדולות.

האם אנחנו כצרכנים נוכל סוף כל סוף להנות מהתחרות הזאת בין שני הענקים? האם גרופון ו-Google Offers יפתחו את התחרות על כיס המשתמשים? האם מדובר בשירותים שישלימו אחד את השני ויאפשרו לצרכנים לבחור קופונים  או שנמצא את עצמנו מהר מאוד במגרש בו רק החזק שולט, והשחקן החלש נבלע על-ידי השחקן החזק? נמתין ונראה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: