תירגעו עם החרם על מאס אפקט 3 [דעה]

תוכן להורדה מרגיז את מעריצי סדרת מאס אפקט, אבל האמת היא שאין שום סיבה להתרגז

תמונה: יח"צ

בשבוע הבא ינחת בחנויות פרק הסיום של עלילות קומנדר שפארד. המשחק השלישי בסדרת משחקי התפקידים של Bioware אמור להיות משחק גדול במיוחד, להחזיר קצת אלמנטים של משחק תפקידים שהיו במשחק הראשון ונעדרו מהשני, להציג עלילה סוחפת ולסכם את מלחמת ההישרדות בה נתונה הגלקסיה.

נשמע כמו חלומם של כל חובבי הסדרה, אבל יש פרט אחד שמעיב על השמחה. במקביל להפצת המשחק, כבר מהיום הראשון שלו בחנויות, תופץ חבילת תוכן להורדה, והחבילה הזאת מרגיזה מאוד את המעריצים. למעשה, היא מרגיזה אותם כל כך שרבים קוראים לחרם על המשחק כל זמן שהחבילה הזאת עולה כסף נוסף על עלות המשחק עצמו.

חבילת ספויילר?

מה יש בחבילה? רבים מתייחסים לתוכן החבילה כספויילר. אני אישית לא מסכים עם הקביעה הזאת, ואני דווקא משתדל להקפיד כשמדובר בספויילרים, אבל לטובת מי שחושבים כך, הנה אזהרה: השורות הבאות עשויות להכיל ספויילר קל למאס אפקט 3. אם אתם רוצים לקבל חוויה נטולת ספויילרים לחלוטין, אתם מוזמנים לדלג להמשך הפוסט, המקום בו ייפסקו הספויילרים יסומן בצורה ברורה.

החבילה מכילה בעיקר דמות שחיקה חדשה – עם משימות ייעודיות עבורה, כמובן, עבור הקבוצה. מה שמיוחד בדמות הוא הגזע שלה – מדובר בדמות פרות’יאנית. בעולם המשחק, הפרות’יאנים הם גזע עתיק שנכחד מזמן. כל טכנולוגיית המסע בחלל במשחק למעשה לא פותחה בעקבות מחקר מדעי, אלא מבוססת על תגליות ארכיאולוגיות מאותו גזע. מה שמייחד את גיבור הסדרה, שפארד, הוא מסר שהועבר אליו כשבא במגע עם עתיקות פרות’יאניות במהלך המשחק הראשון. אין ספק, הפרות’יאנים מרכזיים מאוד בעיצוב עולם המשחק בכלל, ובסיפורו של קומנדר שפארד בפרט, במיוחד עכשיו שהמשחק מתקרב לסופו והאנושות מתמודדת בעצמה מול הגזע שהכחיד את הפרות’יאנים בעבר. למקרה שאתם קוראים חדשים לסדרה והמשכתם למרות אזהרת הספויילר, כל הפסקה האחרונה מבוססת על אירועים שהתרחשו בשני המשחקים הראשונים. הפרט החדש היחיד כאן הוא שבמשחק השלישי תוכל להיות בקבוצה דמות פרות’יאנית.

עד כאן ספויילרים, מכאן אפשר להמשיך לקרוא ללא חשש.

המעריצים מאוד מתרגזים. לדעתם, תוכן שכזה בוודאי היה חלק מהמשחק ונחתך החוצה רק כדי שאפשר יהיה למכור אותו ולהרוויח עוד כסף על גבם של הלקוחות. רבים טוענים ש”נחצה כאן קו”, שדבר כזה לא נעשה מעולם.

Bioware מסבירים

יש הסבר רשמי לעניין. האמת היא שהוא בכלל לא צריך לעניין אף אחד, ואני אסביר למה בהמשך, אבל לפני שאומר מה דעתי בנושא, הנה ההסבר של אולפן הפיתוח: מדובר בתוכן שנוצר בנפרד משאר המשחק, על ידי צוות שונה מצוות הפיתוח של המשחק הבסיסי. למרות שנדמה שהתוכן הזה מאוד מרכזי למשחק, הוא לא. מדובר בצ’ופר למעריצי הסדרה שעוקבים אחריה מתחילת הדרך. התוכן הזה היה אמור להיות בלעדי למהדורה המוגבלת של המשחק, אותה קונים מעריצים רבים, אבל הוחלט לשחרר את התוכן גם להורדה כדי לאפשר לכולם ליהנות ממנו.

ולמה אני חושב שזה לא משנה? קודם כל, כי אני לא מאמין שמדובר בתוכן קריטי. אין לי ספק שהמשחק יכול להתנהל מתחילתו ועד סופו בלי התוכן הזה, ועדיין לאפשר לכל מי שירצה להגיע לסיום מספק של סדרת המשחקים. הסיבה השניה – מדובר במשחק עצום בגודלו. במשחק השני בסדרה השקעתי עשרות שעות, ועדיין לא הרגשתי שמיציתי אותו גם אחרי שסיימתי את העלילה. בימינו, כשמשחקים רבים מספקים משחק קצר במיוחד במחיר של משחק מלא, אין הרבה משחקים כמו מאס אפקט שבאמת נותנים את מלוא הערך לכסף שהושקע בהם, ובמשחק השלישי הדבר יהיה נכון במיוחד, כי מלבד המשחק העצום יהיה גם משחק הרשת, ועל פי הדמו נראה שמדובר במשחק רשת כיפי ועשוי היטב שאפשר יהיה להשקיע בו שעות רבות, בניגוד למשחקים שונים שהדביקו משחק רשת לא מוצלח כדי שיוכלו להגיד שיש בהם משחק רשת.

האם התוכן הנוסף מוצדק? אני לא יודע. האם הוא שווה את המחיר? עשרה דולר נשמע לי סכום גבוה למדי תמורת דמות, נשק ומספר מצומצם של משימות, אבל כבר ראיתי תכנים להורדה שנתנו הרבה פחות תמורה לכסף. כל אחד יחליט האם הוא רוצה לקנות את התוכן הזה או לא, אבל להשתמש בו כתירוץ להחרמת המשחק? להגיד שדבר כזה לא נעשה מעולם? אני מצטער מאוד, אבל מי שאומר את זה פשוט מגזים, וגרוע מזה – מעניש את אחד האולפנים היותר טובים לשחקנים שפועלים כרגע.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

1 תגובה על "תירגעו עם החרם על מאס אפקט 3 [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איתי ברנר
Guest

גם אני בהתחלה התעצבנתי שהם הוציאו “DLC של יום ראשון”, אבל אז קראתי זווית אחרת שבעצם מסבירה שאם היו צריכים לעשות הפסקה בין פיתוח ה – DLC לפיתוח המשחק עצמו, הקבוצה שמפתחת את ה – DLC הייתה פשוט חסרת עבודה ולכן הרווחים היו יורדים, כאשר הרווחים הם עדיין הסיבה העיקרית לפיתוח משחקים.

אפשר לראות את זה כאן :

http://www.xblafans.com/what-folks-need-to-understand-about-launch-day-dlc-40506.html

wpDiscuz

תגיות לכתבה: