סייבר לרכבות: הסטארטאפ של מנכ”ל הרכבת לשעבר מגייס 4.7 מיליון דולר

הרכבות מאמצות טכנולוגיות חדשות לשיפור הבטיחות ורווחת הנוסעים, אבל ההאקרים מסמנים את המערכות הללו כמטרה

Cylus Executive Team

תמונה: סיילוס

כמו כמעט כל שאר התשתיות והעסקים, גם תעשיית הרכבות מתפתחת ומאמצת טכנולוגיות חדשות. הטכנולוגיות האלו מאפשרות לקטרים לפעול ללא נהגים, מספקות דיוק רב יותר של תחזיות, סנכרון בין קווים ובאופן כללי, תפעול שוטף יעיל יותר מאשר בעבר. אך הטכנולוגיות הללו גוררות עימן איומים חדשים על הרכבות, ובשנים האחרונות אנחנו עדים ללא מעט מתקפות סייבר על תעשיית הרכבות, אשר גוררות בין השאר השבתה של תחנות, ונזקים לא מועטים לתעשייה. היום (ה’), מכריזה סיילוס (Cylus), המפתחת פתרונות הגנת סייבר על רכבות, על השלמת סבב גיוס Seed בגובה 4.7 מיליון דולר בהשתתפות זוהר זיסאפל וקרנות הון הסיכון מאגמה, ורטקס ו-SBI Group היפנית. כספי הגיוס ישמשו להאצת פיתוח המערכת של סיילוס.

האקרים כבר יכולים לחדור למערכות של רכבות

המערכת של סיילוס מאפשרת לגלות תוקפים בתוך הרשתות התפעוליות של הרכבת. לטענת החברה, המערכות התפעוליות של הרכבת לא פותחו עם מחשבה על אבטחת סייבר. המערכות התפעוליות הללו מאפשרות בין השאר שליטה אוטומטית מרחוק על פעילות הרכבות, ואם התוקף מצליח להשתלט על המערכת, הוא יכול פשוט לשלוט ברכבת. ככל שעובר הזמן יותר טכנולוגיות נכנסות לעולם הרכבות, והן יוצרות סוג חדש של איומים ממשים על התשתיות הללו. המערכת מאפשרת גילוי של התוקף בשלבים המוקדמים של התקיפה, וברגע שהתוקף מתגלה, אפשר למנוע את התקיפה.

Cylus-logo

תמונה: סיילוס

עמיר לוינטל, המכהן כמנכ”ל סיילוס מסר כי: “הגישה המקובלת להגנת סייבר של ארגונים אינה מתאימה לארכיטקטורה של רשת הרכבות. הקבוצה שלנו מורכבת ממומחי סייבר שביחד עם מומחים מתעשיית הרכבות התאימו את הפתרון לדרישות הייחודיות של התעשייה. הפתרון שלנו מאפשר לחברת הרכבת לאתר התקפות סייבר ברשת התפעולית, כולל מערכות האיתות והרכבות הנוסעות, בכדי לחסום את התוקפים לפני שיגרמו נזק למערכות. תעשיית הרכבים כבר מודעת לצורך הקריטי בהגנת סייבר – זה הזמן שגם תעשיית הרכבות תפעל בנושא”. החברה מתמקדת אך ורק בפתרונות סייבר לתחום הרכבות.

סיילוס הוקמה בשנת 2017 על ידי בועז צפריר (לשעבר מנכ”ל רכבת ישראל) המכהן כנשיא החברה, זוהר זיסאפל, עמיר לוינטל, מיקי שיפמן וגל שמואלי. בין הצוות הניהולי נמצאים יוצאי חיל המודיעין, חוקרי סייבר ומנהלי טכנולוגיות בתחום הסייבר. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב, והחברה מעסיקה שמונה עובדים.

בשנת 2016, למשל, כופרה וותיקה בשם Mamba הצליחה לחדור אל מערכת המחשוב של רשת התחבורה הציבורית של סן-פרנסיסקו וגרמה לעיכובים ונזקים רבים לרשת. אמנם הכופרה “רק” השתלטה על מערך רכישת הכרטיסים, אך זוהי הדגמה ראשונית ליכולות של האקרים להשתלט על מערכות ממוחשבות. בימים האחרונים דווח כי מערכת הרכבות של מחוז אונטריו בקנדה איתרה לפני כשבוע מתקפה וחדירה למערכות שלה במתקפה שבוצעה מצפון קוריאה. המתקפה לא פגעה במערכות או במידע של לקוחות , אך דוברות הרכבת אישרה כי חומת האש נפרצה, ומערכת מסוימת נדבקה בנוזקה.

Related Post

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

6 תגובות על "סייבר לרכבות: הסטארטאפ של מנכ”ל הרכבת לשעבר מגייס 4.7 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיצי
Guest

כל מי שהשקיע כנראה מעולם לא שמע על רכבת ישראל

אושרי
Guest

בלון ניסוי, צוות ללא נסיון.

נוני
Guest

מנכ”ל רכבת ישראל…?! למה זה לא נשמע לי הליהוק הכי טוב שאפשר למצוא…

Beni gez
Guest

שיהיה בהצלחה, נראה מבטיח

אבנר
Guest

איך זה שונה בדיוק מכל חברת סייבר אחרת? בסופו של דבר מדובר ברשת ממוחשבת כמו בכל ארגון אחר (רק הרבה יותר ישנה כנראה).

nameee
Guest

הגיוס הגיע בחצי שנה איחור….כמו זמני הרכבות בזמן כהונתו של המנכ”ל…
*תופים*

wpDiscuz

תגיות לכתבה: