בחצר האחורית: הצצה למשרדים של חברת Como [תמונות]
שמעתם פעם על עובדים שיושבים ב׳׳חצרות׳׳? אבל לא בחוץ, בפנים. ביקור ב-Como הפתיע גם אותי כאשר נחשפתי לאופן ספייס החדש של חברת ההיי-טק המאפשרת לעובדיה לעצב את סביבת העבודה שלהם. התוצאות? מרשימות
היתה לי תחושה שהרומן בין נס ציונה לביני לא נגמר ואחרי שביקרתי בה פעם אחת לטובת הצצה למשרדים של Moovit, שבתי על צעדיי לטובת ביקור במשרדיה של חברת Como.
לפני שנתחיל בסשן תמונות שנראה כאילו עשיתי בוק למשרד, קצת רקע על החברה. Como מאפשרת לעסקים קטנים להפוך את הסמארטפונים של הלקוחות שלהם לכלים ליצירת ושמירת נאמנות של לקוחות ולהגדלת הכנסות. המוצר לא מצריך רקע טכני והוא מציע הדרכה מקיפה למשתמשים, כפיתרון “עשה זאת בעצמך”. לחברה מעל למיליון אפליקציות לעסקים קטנים שנוצרו על גבי הפלטפורמה. כיום קומו מעסיקה כ-140 עובדים במטה החברה בנס ציונה ומחזיקה גם במשרדים בניו-יורק.
אם נביט קצת לאחור, Como נולדה למעשה ממיתוג מחדש שעברה קונדואיט מובייל לפני כשנה. חטיבת המובייל של קונדואיט מותגה אז מחדש תחת השם הנוכחי.
משרדיה של Como, אשר תוכננו על ידי הארכיטקט רם גולדברג, מורכבים מחללים ציבוריים, בהם קפיטריה, לובי ונישות בעיצובה של גלית הירשפלד, בוגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב שבעבר עיצבה תוכניות וסדרות טלוויזיה והיום משלבת בין עיצוב והלבשת חללים פרטים ומסחריים. גלית עבדה בשיתוף פעולה צמוד עם שרון ליבנה, Chief People Officer ורונן שילה, מנכ”ל ומייסד החברה, שראה חשיבות עצומה לסביבת העבודה ומראה המשרדים בבניית הרוח של החברה. לצד החללים הציבוריים הוקמו “חצרות”, שהינן סביבות העבודה של הצוותים, על העיצוב שלהן הופקדו העובדים עצמם. כל צוות קיבל תקציב של אלף ש”ח ויד חופשית לעצב את סביבת העבודה שלו כראות עיניו. כמובן שעבור המוטיבציה נעשתה תחרות והחצרות הזוכות קיבלו פרס.
קבלו הצצה למספר חצרות שוות במיוחד, כל אחת מהן תחת נושא אחר.
הדרך לחופש
מיאו חתולה
יש מעריצים של ד”ר סוס בקהל?
עבודת שורשים
בית הקפה של מחלקת הקופי, או בשם המקורי “Cup of Copy”
כמו חדר בדירה משובחת ואומנם אתם לא יכולים לדעת, אבל היה ריח מעולה
החיים הם פסקול
אופטימיות בחצר של צוות הגיוס
מטפסים על הקירות
החצרות מביאות את העולם האישי של העובדים ומכאן שגם את האוספים הפרטיים
הנישות במסדרון עוצבו בהשראת האוסף הבלתי נגמר של הבעלים והמנכ”ל, רונן שילה, הכולל מוצרי וינטאג’ לצד הפרסומות המקוריות של המוצר מאותה תקופה. ההשראה שאובה מ”מד מן” ומביאה לידי ביטוי אלמנטים בצורה מאופקת, מתוחכמת ומעובדת תוך שימוש בניקל, זכוכית ועוד. שימו לב מה מצאנו.
מישהו רוצה לשחק? כי אומנם יש מכונה ישנה אך היא עדיין עובדת
אפשר גם להחליף משחקים
רדיו שיק
הלו? אראלה?
נראה כמה זמן ייקח לכתוב סטטוס בפייסבוק
טרום עידן האינסטגרם
חפשו אותי בפופוקורן טיים
אומנם חלק מהאוסף פוזר ברחבי המשרד אך רונן דאג לשמור גם כמה חתיכות לעצמו ולראייה הקיר המרשים במשרד
ממצא מתקופת הדינוזאורים
אם נשאר בחללים הציבוריים, הלובי והקפיטריה עוצבו עם אלמנטים של עץ ואדמה כאשר מדפיי העץ בקפיטריה נותנים את האפשרות “להלביש” ולעצב אותה בצורה שונה סביב חגים ואירועים.
הלובי
הקפיטריה בגוונים הבהירים המשדרגים את האור שנכנס מהחלונות
גם כאן הוינטאג’ חוגג
הקפיטריה נחשבת לפינה הכי פופולארית, בכל זאת יצר הישרדותי שכזה. החברה מחזיקה בשף פרטי בשם אורן שגויס להצטרף לשורותיה לאחרונה. אורן מבשל בכל יום מרקים, סלטים, תבשילים חמים וקינוחים שווים ומפתיעים. יום רביעי זה יום קוסקוס ויש שמועות שהוא מתכונן להפתיע עם יום חומוס. איחלתי לעובדים בהצלחה עם החזרה לעבודה אחרי מנה כזאת.
הפינה הכי שווה במשרד היא אחת החצרות הזוכות בתחרות העיצוב, המעוצבת בנושא סרטים ונקראת “החיים בסרט”. על הקירות יש פוסטרים של להיטים מפורסמים והאטרקציה המרכזית – מכונת פופקורן. מיותר לציין שעם הכניסה למבואה ריח הפופקורן גורם לעובדים והשבים להגיע למקום כמו החלילן מהמלין.
לטענת החברה האזור הפתוח שכרגע נמצא ריק דורש שדרוג, עליו עובדים בימים אלה ומצפים להפוך אותו לאחת הפינות השוות במשרד. עוד ייכללו בשדרוג, חדרי הישיבות, שכיום אומנם כוללים את כל הציוד הנדרש אך חסר בהם התחכום העיצובי.
אתם יודעים לאיזה חלק הגענו כן? החלק האנושי של המדור.
איתי דרורי (ימין), 32, דירקטור אונליין מרקטינג ורותם ממן (שמאל), 32 מנהלת תוכנית שותפים
הנסיך וויליאם – אלעד שמילוביץ’, 32, מנהל לקוחות ועל תקן קייט מידלטון – שירה אנדרסון, 28, מנהלת שיווק
אלעד זולדן (ימני), 31, מנהל PPC, ועתליה דפנה (שמאלית), 26, מומחית PPC
יקי רפאל (ימני), 32, מפתח ווב ויוסף וובה (שמאלי), 33, מפתח פרונט אנד
מימין לשמאל: עידו מגן, 32, ראש צוות ווב, טל כהן, 29, ראש צוות פיתוח , יוני גוזמן, 27, מפתח תוכנה ואורי סרנגה, 31, דירקטור פיתוח
על תקן המשרד ששווה לפרגן, MOOVIT קיבלו את הכבוד. “אנחנו תמיד נפרגן לשכננו פה בנס ציונה. אנחנו שמחים לחלוק איתם את אותו הבניין וקפצנו לראות את המשרדים שלהם בתהליך עיצוב הלובי שלנו. יש להם סטייל שמעלה חיוך על הפנים. זה כיף שיש לצידך עוד חברה מצליחה וצומחת”, אומרת שרון ליבנה, Chief People Officer.
>> למדורים נוספים של “הצצה למשרדים”
הגב
5 תגובות על "בחצר האחורית: הצצה למשרדים של חברת Como [תמונות]"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
למה COMO לא גם בעברית?!
בתור אחד שיודע מה קורה שם בפנים, אני יכול להגיד שהם משחקים בקקה.
במקום להתעסק בעיצוב המשרדים, ולבזבז את מצבור הכסף שעוד נשאר מקונדואיט הישנה (כן, קומו זה “קונדואיט-מובייל” אל תתבלבלו) למטרות של שיפור המוצר (המקרטע יש לומר) וכו’, הם מתעסקים במדבקות קיר, מכונות פופקורן ובלהגדיל את אוסף הקישקושאידות על הקיר של המנכ”ל.
חבל…
פאפטס !
לא מתוך קנאה, אבל זה פשוט ..מביך..מה זה? צאו מהסרט של גוגל ותתחילו לעבוד