גוגל תתחיל לחסום פרסומות החל מפברואר; מיקרוסופט מסירה את כרום מהחנות שלה
גוגל מודיעה על תאריך יעד שלאחריו תתחיל לחסום פרסומות מעיקות, ובינתיים, האפליקציה שהשיקה אתמול בחנות האפליקציות של מיקרוסופט הוסרה
במהלך השנה האחרונה גוגל הטילה פצצה על עולם האינטרנט כאשר הכריזה כי היא תתחיל לחסום באופן אקטיבי פרסומות "מטרידות" וככלל, כאלה שלא עומדות בסטנדרטים של "הקואליציה למען פרסומות טובות יותר" אליה הצטרפה בעצמה. כמעט כולם היו מופתעים מהמהלך היחסית קיצוני, אך גוגל ממשיכה להתקדם עם התוכנית המקורית שלה, ומכריזה על תאריך יעד שלאחריו תתחיל לחסום את הפרסומות: החל מה-15 בפברואר אתם עשויים לראות הרבה פחות פרסומות מעצבנות באינטרנט.
מנסה להלחם בחוסמי הפרסומות שפוגעים בה
עד כה גוגל טענה כי היא תתחיל לחסום פרסומות החל מ-"תחילת 2018", אך כעת תאריך היעד אמור לשים לחץ נוסף על מפרסמים ואתרים שטרם התאימו את הפלטפורמות שלהם בהתאם. אם אתם תוהים מדוע חברה שמרבית הכנסותיה מבוססות על פרסומות מטמיעה חוסם פרסומות בדפדפן שלה, התשובה היא יחסית פשוטה: גוגל ראתה כיצד יותר ויותר משתמשים מורידים בעצמם חוסמי פרסומות לכרום, מה שחוסם כמעט לחלוטין פרסומות (כולל את אלו של גוגל), ומעביר את השליטה בפרסומות לידיהם של חוסמי הפרסומות, אשר אפילו גובים כסף ממפרסמים שלא רוצים להחסם בכדי שפרסומותיהם יוצגו.
באמצעות המהלך שגוגל מבצעת עם כרום, היא מקווה שמשתמשים לא ימהרו יותר להוריד חוסמי פרסומות, ובכך היא תחזיר לעצמה את השליטה על הפרסומות (או לפחות בכרום). המהלך הזה צפוי לפגוע במפרסמים אחרים שלא יתאימו את עצמם לסטנדרט החדש שגוגל אוכפת, ובעיקר בחוסמי הפרסומות השונים שנגסו בהכנסותיה של גוגל.
הקואליציה למען פרסומות טובות יותר (Coalition for Better Ads) כוללת מספר ענקיות טכנולוגיה ויצרניות תוכן כמו גוגל, פייסבוק ווושינגטון פוסט שהחליטו יחד ליצור סטנדרט ברור לפרסומות תקינות, אשר נחשבות לסטטיות ואינן מטרידות. ההנחה היא כי קבוצה של בעלי אתרים שבחרו להשתמש בפרסומות אגרסיביות היא הסיבה שאנשים משתמשים בחוסמי פרסומות וכי יש לעודד בעלי אתרים לנטוש אותן, ואת המשתמשים לנטוש את חוסמי הפרסומות. פרסומות מטרידות מוגדרות ככאלה המריצות למשל סרטונים באופן אוטומטי, משתלטות על העמוד כולו או קופצות מעל או מתחת לתוכן. החל מאמצע פברואר 2018, אתם ככל הנראה תפסיקו לראות את אותן פרסומות מרגיזות, מבלי שתצטרכו להוריד חוסם פרסומות.
בינתיים, גוגל מנסה לתחמן את מיקרוסופט ומוסרת מחנות האפליקציות
אמש (ג') גוגל העלתה לראשונה את הדפדפן שלה, גוגל כרום, אל חנות האפליקציות הייעודית של מיקרוסופט, ה-Windows Store המוטמעת ב-Windows 10. אך מי שניסה להוריד אותה ולהשתמש בה גילה שגוגל ביצעה מהלך חכם וכמעט לעגני: בעת לחיצה על האייקון של אפליקציית כרום אשר ירדה מהחנות, המשתמשים פשוט הופנו לעמוד ההורדה של כרום בכדי שיוכלו להוריד את חבילת ההתקנה המלאה של כרום. ממש כמו שהיו נכנסים לדפדפן Edge, מגגלים (או משתמשים בבינג משום מה) את כרום ומורידים את הדפדפן כרגיל. המהלך של גוגל בוצע, ככל הנראה, עקב כמות האפליקציות המתחזות לדפדפן כרום אשר מצאו את דרכן אל חנות האפליקציות של מיקרוסופט.
מיקרוסופט לא נשארה אדישה למהלך המעניין של גוגל, והחליטה להסיר בהמשך היום את האפליקציה של כרום מחנות האפליקציות שלה. לפי תגובת מיקרוסופט, החברה טוענת כי האפליקציה הפרה את תנאי השימוש בחנות, וזאת כיוון שהיא לא מעניקה חוויה או ערך ייחודי. בו בזמן, הזמינה מיקרוסופט את גוגל להוסיף את דפדפן כרום לחנות האפליקציות בתנאי שגוגל תעמוד בדרישות הסף של מיקרוסופט. לא נראה כי גוגל תוסיף בקרוב את כרום בגירסתו המלאה לחנות האפליקציות, וזאת כיוון שחוקי החנות של מיקרוסופט מחייבים אפליקציות שגולשות ברשת להשתמש ב-HTML ובמנוע JavaScript ייעודי של Windows 10. מאחר וכרום משתמש במנוע רינדור משלו בשם Blink, לא סביר כי גוגל תענה לדרישות מיקרוסופט.
הגב
12 תגובות על "גוגל תתחיל לחסום פרסומות החל מפברואר; מיקרוסופט מסירה את כרום מהחנות שלה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
גוגל היא בעל אינטרס בלהציג פרסומות. לא נראה לי שיהיה נכון שהיא או מי מטעמה יהיו אלו שיעמדו מאחורי ארגון כמו “הקואליציה למען פרסומות טובות יותר”. צריך גורם רגולטור אחר שיאזן.
אין שום בעיה שיהיו פרסומות ואין צורך להתנגד לפרסומות ככלל בעלי אתרים צריכים גם להרוויח אישהו.. דווקא העובדה שגוגל מעורבת בפרוייקט יביא לשינוי מהיר יותר שיטיב עם הגולשים ועם בעלי האתרים.
הכל טוב ויפה אם היו חוסמים גם פרסומות שלהם
אין בעיה שיהיו פרסומות. אבל כשהפרסומות מהבהבות בצבעים מעצבנים או מנגנות סרטונים אוטומטית עם סאונד גבוה או שקופצות וחוסמות חצי מסך ברגע שאתה עושה פעולה כלשהיא, זה מטריד אז שיחסמו את כל אלה שעושים שכונה מהמחשב שלנו ויאפשרו פרסומות נורמליות…
מן הסתם זה כנראה יגרור תעדוף של הצגת פרסומות של גוגל במקום מפרסמים אחרים אבל נו מילא…
It's about time
האיומים של מייקרוסופט משעשעים.. החנות שלהם מתה, מנוע החיפוש שלהם מת למרות קורטנה.
לפחות אם אנשים היו מורידים כרום מהחנות היה סיכוי שהם יציצו במוצרים נוספים
תורידו פיירפוקס של מוזילה ותחסכו לעצמכם כאבי ראש של שני
החברות מיקרוסופט וגוגל וגם לא תירצו לחזור אליהם ……
פיירפוקס או ספארי וזהו
מעולה. חסל סדר YNET וחבריהם המעיקים.
מצוין הגיע הזמן
אם לא הייתם עושים זאת אני הייתי מפסיקה לגלוש
ואני גולשת מלא
אבל זה כבר ניהיה זוועתי ומעצבן עם הפרסומות
לא שווה את העצבים שזה מביא
למי שהפרסומות מציקות ולי הם מאוד מציקות
שיתקין תוסף בשם uBlock Origin
עובד נפלא על כל דפדפן וחוסם הכל
מה ההבדל בין פרסומות לסתם כתבות?? (לפחות באתרים ישראלים, הכל ממומן)