גוגל תתחיל לחסום פרסומות החל מפברואר; מיקרוסופט מסירה את כרום מהחנות שלה

גוגל מודיעה על תאריך יעד שלאחריו תתחיל לחסום פרסומות מעיקות, ובינתיים, האפליקציה שהשיקה אתמול בחנות האפליקציות של מיקרוסופט הוסרה

google chrome

תמונה: Google

במהלך השנה האחרונה גוגל הטילה פצצה על עולם האינטרנט כאשר הכריזה כי היא תתחיל לחסום באופן אקטיבי פרסומות “מטרידות” וככלל, כאלה שלא עומדות בסטנדרטים של “הקואליציה למען פרסומות טובות יותר” אליה הצטרפה בעצמה. כמעט כולם היו מופתעים מהמהלך היחסית קיצוני, אך גוגל ממשיכה להתקדם עם התוכנית המקורית שלה, ומכריזה על תאריך יעד שלאחריו תתחיל לחסום את הפרסומות: החל מה-15 בפברואר אתם עשויים לראות הרבה פחות פרסומות מעצבנות באינטרנט.

מנסה להלחם בחוסמי הפרסומות שפוגעים בה

עד כה גוגל טענה כי היא תתחיל לחסום פרסומות החל מ-“תחילת 2018”, אך כעת תאריך היעד אמור לשים לחץ נוסף על מפרסמים ואתרים שטרם התאימו את הפלטפורמות שלהם בהתאם. אם אתם תוהים מדוע חברה שמרבית הכנסותיה מבוססות על פרסומות מטמיעה חוסם פרסומות בדפדפן שלה, התשובה היא יחסית פשוטה: גוגל ראתה כיצד יותר ויותר משתמשים מורידים בעצמם חוסמי פרסומות לכרום, מה שחוסם כמעט לחלוטין פרסומות (כולל את אלו של גוגל), ומעביר את השליטה בפרסומות לידיהם של חוסמי הפרסומות, אשר אפילו גובים כסף ממפרסמים שלא רוצים להחסם בכדי שפרסומותיהם יוצגו.

באמצעות המהלך שגוגל מבצעת עם כרום, היא מקווה שמשתמשים לא ימהרו יותר להוריד חוסמי פרסומות, ובכך היא תחזיר לעצמה את השליטה על הפרסומות (או לפחות בכרום). המהלך הזה צפוי לפגוע במפרסמים אחרים שלא יתאימו את עצמם לסטנדרט החדש שגוגל אוכפת, ובעיקר בחוסמי הפרסומות השונים שנגסו בהכנסותיה של גוגל.

הקואליציה למען פרסומות טובות יותר (Coalition for Better Ads) כוללת מספר ענקיות טכנולוגיה ויצרניות תוכן כמו גוגל, פייסבוק ווושינגטון פוסט שהחליטו יחד ליצור סטנדרט ברור לפרסומות תקינות, אשר נחשבות לסטטיות ואינן מטרידות. ההנחה היא כי קבוצה של בעלי אתרים שבחרו להשתמש בפרסומות אגרסיביות היא הסיבה שאנשים משתמשים בחוסמי פרסומות וכי יש לעודד בעלי אתרים לנטוש אותן, ואת המשתמשים לנטוש את חוסמי הפרסומות. פרסומות מטרידות מוגדרות ככאלה המריצות למשל סרטונים באופן אוטומטי, משתלטות על העמוד כולו או קופצות מעל או מתחת לתוכן. החל מאמצע פברואר 2018, אתם ככל הנראה תפסיקו לראות את אותן פרסומות מרגיזות, מבלי שתצטרכו להוריד חוסם פרסומות.

בינתיים, גוגל מנסה לתחמן את מיקרוסופט ומוסרת מחנות האפליקציות

Chrome Windows app

תמונה: צילום מסך

אמש (ג’) גוגל העלתה לראשונה את הדפדפן שלה, גוגל כרום, אל חנות האפליקציות הייעודית של מיקרוסופט, ה-Windows Store המוטמעת ב-Windows 10. אך מי שניסה להוריד אותה ולהשתמש בה גילה שגוגל ביצעה מהלך חכם וכמעט לעגני: בעת לחיצה על האייקון של אפליקציית כרום אשר ירדה מהחנות, המשתמשים פשוט הופנו לעמוד ההורדה של כרום בכדי שיוכלו להוריד את חבילת ההתקנה המלאה של כרום. ממש כמו שהיו נכנסים לדפדפן Edge, מגגלים (או משתמשים בבינג משום מה) את כרום ומורידים את הדפדפן כרגיל. המהלך של גוגל בוצע, ככל הנראה, עקב כמות האפליקציות המתחזות לדפדפן כרום אשר מצאו את דרכן אל חנות האפליקציות של מיקרוסופט.

מיקרוסופט לא נשארה אדישה למהלך המעניין של גוגל, והחליטה להסיר בהמשך היום את האפליקציה של כרום מחנות האפליקציות שלה. לפי תגובת מיקרוסופט, החברה טוענת כי האפליקציה הפרה את תנאי השימוש בחנות, וזאת כיוון שהיא לא מעניקה חוויה או ערך ייחודי. בו בזמן, הזמינה מיקרוסופט את גוגל להוסיף את דפדפן כרום לחנות האפליקציות בתנאי שגוגל תעמוד בדרישות הסף של מיקרוסופט. לא נראה כי גוגל תוסיף בקרוב את כרום בגירסתו המלאה לחנות האפליקציות, וזאת כיוון שחוקי החנות של מיקרוסופט מחייבים אפליקציות שגולשות ברשת להשתמש ב-HTML ובמנוע JavaScript ייעודי של Windows 10. מאחר וכרום משתמש במנוע רינדור משלו בשם Blink, לא סביר כי גוגל תענה לדרישות מיקרוסופט.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

12 תגובות על "גוגל תתחיל לחסום פרסומות החל מפברואר; מיקרוסופט מסירה את כרום מהחנות שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Reply
Guest

גוגל היא בעל אינטרס בלהציג פרסומות. לא נראה לי שיהיה נכון שהיא או מי מטעמה יהיו אלו שיעמדו מאחורי ארגון כמו “הקואליציה למען פרסומות טובות יותר”. צריך גורם רגולטור אחר שיאזן.

asd
Guest

אין שום בעיה שיהיו פרסומות ואין צורך להתנגד לפרסומות ככלל בעלי אתרים צריכים גם להרוויח אישהו.. דווקא העובדה שגוגל מעורבת בפרוייקט יביא לשינוי מהיר יותר שיטיב עם הגולשים ועם בעלי האתרים.

אוי הצביעות
Guest

הכל טוב ויפה אם היו חוסמים גם פרסומות שלהם

mishu2
Guest

אין בעיה שיהיו פרסומות. אבל כשהפרסומות מהבהבות בצבעים מעצבנים או מנגנות סרטונים אוטומטית עם סאונד גבוה או שקופצות וחוסמות חצי מסך ברגע שאתה עושה פעולה כלשהיא, זה מטריד אז שיחסמו את כל אלה שעושים שכונה מהמחשב שלנו ויאפשרו פרסומות נורמליות…
מן הסתם זה כנראה יגרור תעדוף של הצגת פרסומות של גוגל במקום מפרסמים אחרים אבל נו מילא…

Tuval Katz. תובל כץ
Guest

It’s about time

א.א.
Guest

האיומים של מייקרוסופט משעשעים.. החנות שלהם מתה, מנוע החיפוש שלהם מת למרות קורטנה.
לפחות אם אנשים היו מורידים כרום מהחנות היה סיכוי שהם יציצו במוצרים נוספים

fox hanter
Guest

תורידו פיירפוקס של מוזילה ותחסכו לעצמכם כאבי ראש של שני
החברות מיקרוסופט וגוגל וגם לא תירצו לחזור אליהם ……

גוגל
Guest

פיירפוקס או ספארי וזהו

רן נואמה
Guest

מעולה. חסל סדר YNET וחבריהם המעיקים.

אורנה סימן טוב
Guest
אורנה סימן טוב

מצוין הגיע הזמן
אם לא הייתם עושים זאת אני הייתי מפסיקה לגלוש
ואני גולשת מלא
אבל זה כבר ניהיה זוועתי ומעצבן עם הפרסומות
לא שווה את העצבים שזה מביא

אלי
Guest

למי שהפרסומות מציקות ולי הם מאוד מציקות
שיתקין תוסף בשם uBlock Origin
עובד נפלא על כל דפדפן וחוסם הכל

אחד
Guest

מה ההבדל בין פרסומות לסתם כתבות?? (לפחות באתרים ישראלים, הכל ממומן)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: