גוגל תשלב חוסם פרסומות מובנה בכרום. רגע, מה?

דיווח חדש חושף שדווקא גוגל, שמתקיימת מפרסומות, תציג חוסם פרסומות מובנה בתוך גרסאות כרום הבאות. למרות זאת, מדובר בצעד חכם והגיוני עבורה

עיבוד תמונה: גיקטיים

אנחנו רגילים כבר למשחק החתול והעכבר שמנהלים המפרסמים ובעלי האתרים מצד אחד והמפתחים של חוסמי הפרסומות מהצד השני. אבל אם הדיווח הבא נכון, הרי שכל הכלים יישברו וניכנס למשחק חדש לגמרי. דיווח חדש חושף כי מכל החברות, דווקא גוגל, שמתבססת על פרסומות, מפתחת חוסם פרסומות שישולב בדפדפן הכרום שלה. על פי ההערכות, הכלי חדש ישולב בכרום בקרוב מאוד.

חסימה של הפרסומות ו”הענשת” האתרים

על פי הדיווח שהופיע בוולסטריט ג’ורנל מפתחת גוגל בחשאי חוסם פרסומות מובנה לדפדפן הכרום שלה. כמו מרבית הפיצ’רים והעדכונים בכרום, יגיע גם חוסם הפרסומות הן לגרסת המחשב של הדפדפן והן לגרסת המובייל. עוד לא ידוע האם חוסם הפרסומות יגיע פועל כברירת מחדל, או שהמשתמשים יצטרכו להפעיל אותו בהגדרות הדפדפן.

מרגע שחוסם הפרסומות יהיה פעיל הוא יוכל לחסום מגוון רחב של פרסומות שנחשבות ל”מציקות”. הכוונה לפרסומות שאינן עומדות בתקן של הקואליציה לפרסומות טובות יותר, ארגון שמורכב ממפרסמים כמו יוניליוור או P&G למשל, רשתות פרסום כמו AppNexus, גופי תוכן כמו News Corp וחברות טכנולוגיה דוגמת פייסבוק וגוגל.

בין הפרסומות שלא עומדות בתקן הן פרסומות וידאו באוטופליי, כלומר, פרסומות שמתחילות לנגן וידאו עם סאונד עם טעינת הדף; פרסומות שלא ניתן להעלים וחוסמות יותר מ-30 אחוז משטח הדף; פרסומות פופ-אפ שמופיעות בזמן טעינת האתר; מעברונים – אותן פרסומות שמכסות את המסך לפני שהמשתמש יכול לגשת לתוכן ועוד.

על פי הדיווח, המשתמש יוכל לחסום רק את הפרסומות המציקות, שלא עומדות בתקן; כשאם אתר מסויים יציג גם פרסומות רגילות וגם פרסומות מציקות, יוכל המשתמש “להעניש” את האתר ולחסום את כל הפרסומות – גם ההוגנות והלא טורדניות. מכיוון שכרום הוא הדפדפן הפופולארי ביותר בעולם עם נתח שוק של כ-50 אחוזים, צעד כזה, יגרום לבעלי האתרים לוודא היטב שהם לא מציגים אף פרסומת שתפגע בחוויית הגלישה של הקוראים שלהם.

פרשנות: אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם

עסקי הפרסום אחראיים לחלק הארי מתוך כ-80 מיליארד הדולר שהכניסה גוגל ב-2016. לכן, במבט ראשון מדובר בצעד תמוה על גבול השער העצמי. עם זאת, בגוגל מביטים בדאגה בנתוני השימוש בחוסמי פרסומות ורואים זינוק של 30 אחוז בשימוש בשנה האחרונה, כשבארצות הברית, יותר מ-20 אחוז מהגולשים כבר עושים שימוש בחוסמי פרסומות.

כתוצאה מכך, בגלל אתרים סוררים עם פרסומות מציקות, “נענשים” אתרים שמציגים פרסומות הוגנות ולא מטרידות כמו גוגל למשל. לכן, במקום להשאיר את המגרש לשחקניות כמו AdBlock Plus, ששולטות למעשה בתחום ועושות בו כרצונן, מעדיפה גוגל “להרגיע” את המשתמשים, לטפל בבעייה שמציקה להם באמת וכך גם למנוע חסימה של הפרסומות שלה.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

15 Comments on "גוגל תשלב חוסם פרסומות מובנה בכרום. רגע, מה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
משהאושה
Guest

בעצם נמאס להם שחוסמי הפרסומות לוקחות להם כסף מהעוגה וגם ממפרסמים (שתפ ADBLOCK וכו’)
הם יפתחו מוצר יותר הוגן ונכון, יוציאו את כל המתחרים מהשוק ויהיו מונופול כמו שהם יודעים הכי טוב (:

מישהו
Guest

מי שהתרגל לגלוש עם ABP לא ימהר להחליף אותו, במקרה הטוב יוסיפו את ה’חוסם’ של גוגל.

יצחק
Guest

ב”ה

זה לדוגמה פירסומת מציקה שכנראה תחסם בחוסם החדש

aa.png
יעקב
Guest

תוסיף את השורה הבאה בublock origin

###ZA_CAMP_SLIDE_DIV_1

מישהו
Guest

תודה רבה. יש לי גבר אד-בלוק ואני מרוצה ממנו.

אורן
Guest

רעיון מתבקש אבל גאוני!

בלאקאיי
Guest

רעיון מתבקש אולי, אבל מספיק עם זילות המונח “גאונות”. אין כאן שום צעד גאוני, אולי התכוונת הגיוני.

אור
Guest

עד לפני שנתיים בערך לא היה לי חוסם פרסומות, היום יש לי חוסם פרסומות בכל מכשיר (נייח, נייד, טאבלט ופלאפון).
אם גוגל יכניסו חוסם פרסומות מציקות וישאירו את הפרסומות הרגילות שאינן מפריעות אני אפסיק להתקין חוסמי פרסומות.

סורי-רוסיה
Guest

אז את הקואליציה לפרסומות טובות יותר מנהלות חברות פרסום? זה בערך כמו שמדינות שרוצחות את אזרחים חפים מפשע על בסיס יומי ישתתפו בדיונים על זכויות אדם… אה רגע…

גלעד
Guest

מדובר על איזון כלשהוא. הרי ברור שבעלי האתרים אמורים להרוויח איכשהוא (אם לא מפרסומות – אז הם ייצטרכו לגבות דמי מנוי מהגולשים). אין שום רע בפרסומות, אבל יש אתרים שממש מגזימים עם זה ולכן הקואליציה הנ״ל. אף אחד לא מתיימר לחשוב שהם עושים זאת מתוך רצון לעולם טוב יותר ולא מתוך שיקול עיסקי. אבל זה איזון חשוב שמרבית הגולשים יוכלו לחיות איתו בהשלמה (״נסבול״ פרסומות שלא מציקות יותר מידי)

אריה
Guest

כשחוסם הפרסומות יהיה מובנה אנשים לא יחפשו להוריד תוספים, אד בלוק יעלם מהר מאוד מן העולם, עכשיו גוגל יוכלו לשלוט בכל התחום של הפרסום, רוצה לפרסם? תשלם לגוגל לפרסום של גוגל, כי הם חוסמים את כל השאר… פשוט מגעיל… אין לשום חברה את הזכות להתערב בתוכן שאתר חיצוני מספק גם הפרסומות, זה הרווחים שלו והשיקולים שלו… לחסום פופאפים מילא כי זה מציק, אבל פה עובר הגבול… אם אתר מגזים עם פרסומות זה בעיה שלו והוא אחראי ליחס איכות תוכן/רווח של עצמו…

ששון
Guest

נראה לך שהשאר יעלמו? רק בשביל הפרסומות המעצבנות ביוטוב יתקינו ADP, כי ברור שגוגל לא יפריעו לעצמם…

יאיר
Guest

בואו נראה אם גוגל יעלימו את הפרסומות ביוטיוב.. ע”פ התקן הנ”ל, זה גם מעברון וגם וידאו שמתחיל לנגן אוטומאטית!

אביבה זהב
Guest

מתי Geektime יפסיק עם ה-PopUp המטריד שקופץ מצד ימין של המסך וצריך לסגור אותו כדי שלא יסתיר את הכתבה?

גיא
Guest

זאת דווקא פרסומת שמכסה חלק קטן מהמסך ואין סיבה שתחסם. היית מעדיף לשלם דמי מנוי בשביל לקרוא תוכן בגיקטיים? כנראה שלא. ברור שאתה רוצה בחינם וללא פרסומות אבל אם כולם היו כמוך, אתרי התוכן ייעלמו

wpDiscuz

תגיות לכתבה: