‘אל תשאלו את הצרכנים, הם לא יודעים מה טוב להם’ [סלקום מדיה 2011]

‘אל תטרחו לשאול את הצרכנים מה טוב להם, הם לא באמת יודעים את זה’, בדברים שנשא בריאן גראדן, לשעבר נשיא התוכן הבידורי ב-MTV, במהלך סלקום מדיה שנערך היום, התייחס האחרון גם לתחילת דרכה של סאותפארק שזכתה להצלחה בעיקר בשל השיתוף ברשת

צילום: יח"צ, Brian Graden, לשעבר נשיא התוכן הבידורי ב-MTV

“כשהצגנו את פרק הפיילוט של סאות’פארק בפני מדגם מייצג וביקשנו מהם לדרג אותו, התוצאות היו נמוכות עד מביכות. מעט לאחר מכן הפכה הסדרה לאחת הפופולאריות בארה”ב עם נתוני רייטינג חסרי תקדים”. כך החליט לפתוח בריאן גראדן (Brian Graden), נשיא התוכן של ערוץ MTV לשעבר את הרצאתו במהלך כנס סלקום מדיה שנחתם לפני דקות אחדות (ד’) באולם סמולרש, סמוך לאוניברסיטת תל אביב.

בהמשך סיפר גראדן כי בתקופה שבה נהנה הקומדי סנטרל מ-500 אלף צופים בממוצע, פרק הבכורה של סאות’פארק זכה לקצת יותר משישה מיליון צופים. הסיבה: מוקדם יותר העלה צמד היוצרים של סאות’פארק קטע אנימציה קצר שקדם לפרק והפך לויראלי ברשת במהירות. הציפייה הרבה לקראת הפרק המתקרב גברה והכוח החדש של שיתוף בעידן שקדם לרשתות החברתיות הבהיר את כוחה העצום של הרשת בקידום תכנים ובחשיפה עבורם.

עתיד הטלויזיה ברעיונות נועזים

“אבודים, דם אמיתי, האח הגדול, חלק גדול מהסדרות הפופולאריות היום הן תולדה של רעיונות נועזים שלא היה להם מקום בשלב מוקדם ושמרני יותר בהיסטוריה והיום הם הכרחיים להצלחה של תוכניות חדשות”. התייחסותו של גרדיאן לתמורות שבעידן שבו הצופים נגישים למידע מהסמארטפון, מחשב הלוח והטלוויזיה התמקד גם בפן המשחקי שהפך למהותי בשנים האחרונות גם בהצלחות שנוגעות לעולם הטכנולוגי: “איביי החל כמשחק, פורסקוור הוא כולו סוג של משחק, גרופון מציגה פן משחקי, מעורבות הצופים בתכנים שמוצגים בפניהם כבר הוכיחה את עצמה ככזו שתורמת רבות ואנשים נהנים ומשתפים פעולה כשהם זוכים להיות חלק אקטיבי מהתוכן שבו הם צופים”.

מאוחר יותר יחלוק עליו ארז טל שבמהלך פאנל שכלל מספר אנשים בכירים בתעשיית התקשורת, התייחס דווקא לצד הפאסיבי של הצופים “שחוזרים הביתה מהעבודה עייפים ואין להם כוח לקחת חלק פעיל בתכנים שמוצגים בפניהם”. בסופו של יום, סביר להניח שהדרך היא לשלב את שתי התפיסות ויש מקום לטלויזיה אקטיבית לצד זו המסורתית, שכן גם קהל הצופים מגוון.

הרצאתו של בריאן גרדיאן שעסקה בטלויזיה בעידן הרשתות החברתיות התקיימה במסגרת כנס סלקום מדיה 2011, הכנס השנתי הרביעי במספר שמקיימת חברת סלקום ונערך היום באולם סמולרש הסמוך לאוניברסיטת תל אביב. בכנס נכחו 1,400 משתתפים והוא כלל מרצים מהארץ ומחו”ל. בין המשתתפים בכנס נכחו גם גאונטר סוננפלד (Gunther Sonnenfeld), סגן נשיא חדשנות תרבותית ב-Omnicon Group, שהגיע מארה”ב, דן יורק (Dan York), נשיא התוכן של מפעילת הסלולר AT&T, אף הוא מארה”ב, בטינה שריק (Bettina Sherick), סגנית נשיא בכירה של שיווק ואסטרטגיה דיגיטלית ב-Fox, דוג אלין (Doug Ellin), יוצר ומפיק בכיר של “הפמליה” והנרי בנט (Henry Bennett) אותו ראיין ניוזגיק ימים ספורים לפני האירוע והגיע לביקור קצר מאנגליה במטרה לשוחח על טרנד הטלויזיה החברתית.

לתמונות מהאירוע

צילום: יח"צ, Bettina Sherick, סגנית נשיא בכירה ב-20th Century Fox

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

1 תגובה על "‘אל תשאלו את הצרכנים, הם לא יודעים מה טוב להם’ [סלקום מדיה 2011]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נירוש
Guest

שאותו בריאן יסביר את נתוני הרייטינג של הרשת שלו. חוץ מג’רסי שור, ילדות שנכנסות להריון וה-VMA שום תוכנית לא מופיעה בטבלת הרייטינג. גם לא של הכבלים בארה”ב.
הציבור שצופה בטלויזיה לא מחפש לראות מחזות של שייקספיר ומופעי בלט, אבל גם לא אוהב שמזלזלים באינטליגנציה שלו ודוחפים לו לגרון כל מיני תוכניות זבל שעושות שטיפת מוח של טימטום.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: