בלוגיק – נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [03-05-13]

וועדת המדרוג מתחילה למכור את המידע שלכם, כיצד לנצל את גוגל פלוס לטובת העסק שלכם וכיצד אורנג’ מכרה גאדג’טים חדישים לאישה בת שמונים. כל זאת ועוד בפינת הבלוגיק השבועית שלנו המביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

blogeek-logo-newכולנו מכירים איזה בלוג או שניים הדנים בטכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותנו. בישראל קיימים לא מעט בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת הבלוגיק השבועית שלנו מביאה אליכם את הפוסטים המעניינים שמצאנו השבוע בבלוגספירה הטכנולוגית בישראל.

אינטרנט ומדיה חברתית

יהונתן קלינגר כתב השבוע על שינוי הכיוון של וועדת המדרוג, שמתחילה למכור את המידע שלכם. בואו נדבר רגע על ועדת המדרוג: ועדת המדרוג היא גוף שלא למטרות רווח שהוקם על ידי אתרי התוכן הגדולים בישראל ועל ידי חברות הפרסום, שמטרתו היא להעריך את כמות הגולשים בכל אחד מהאתרים, כדי למכור את הפרסומות במחיר הנכון; כלומר, ההנחה היא שסקרים אחרים, שמדדו לא בזמן אמת את הגלישה (כמו סקר TIM, שמבוסס על השאלה ‘באיזה אתרים אתה זוכר שגלשת בחודש האחרון?’), לא ממש אמינים. לכן, ההתאגדות של ועדת המדרוג היתה מבורכת לשוק הפרסום. לנו? כצרכנים? לא ממש בטוח.

חץ בן חמו מבקר השבוע את שיתוף הפעולה של ממשלת ישראל ומיקרוסופט בתחום הסייבר ואבטחת המידע. מדוע זה מעצבן אותו? הסיבה פשוטה: כרגיל בממשלת ישראל יעדיפו ללכת עם מיקרוסופט מאשר להשקיע פה בארץ ולהתעניין/להטמיע טכנולוגיות ישראליות או קוד פתוח ישראלי ומתן תעסוקה לעסקים ישראליים ואינטגרטורים שמטמיעים פתרונות קוד פתוח.\

זהר אוריין כתבה השבוע על חשיבותו של המסך השני – מסך המובייל מול מסך הטלוויזיה. האנשים העוסקים בתעשיית המובייל, עובדים בצורה נימרצת לייצר אפליקציות מוביל ואתרי מובייל שיהיו קשורים למה שקורה בתוכן המועלה בטלוויזיה, על מנת שיוכלו למנף את התנהגות המשתמשים לטובתם.. הגישה הזו נקראת  – ”second screen,” על סמך התובנה שמשתמשי טאבלט ומשתמשי סמארטפונים- צופים בשני המסכים באותו זמן במקביל, ואם נתייחס לכך ונתכנן נכון נוכל לייצר שכבה של תוכן אינטראקטיבי-  בין אם ברשתות החברתיות ובין אם באפליקציות שמיועדות להציג שכבת תוכן משלימה למידע שמוצג בטלוויזיה.

אנידור חקק עם פוסט מעולה השבוע שמסביר כיצד לנצל את גוגל פלוס לטובת העסק שלכם. אחד הדברים המשעשעים בגוגל פלוס הוא שנראה שדינה לכישלון מבחינת הציבור נגזר מיום הקמתה. “הרי היא בחיים לא תחליף את הפייסבוק”, “למה שאנשים יחזיקו 2 רשתות חברתיות” ועוד שלל שאלות ותמיהות שמעלים מרבית האנשים בסקפטיות אודות גוגל פלוס. על אף כל המתריסים והפסימיים, נראה שהרשת החברתית של גוגל ממשיכה לתפוס תאוצה לאחר שחצתה בסוף 2012 את רף חצי מיליארד המשתמשים, כשמתוכם למעלה מ- 350 מיליון משתמשים פעילים. אז מה הופך את הרשת של גוגל פלוס לסיפור הצלחה בהתהוות ואיך היא הופכת לכלי שיווקי חובה לכל משווק או בעל אתר אינטרנט?

גאדג’טים וסלולר

גל מור סיפור השבוע כיצד אורנג’ מכרה גאדג’טים חדישים לאשה בת 80. המקרה האחרון מתואר על ידי אדיר אלבז, שפירסם אתמול פוסט בעניין בדף הפייסבוק של אורנג’. “אתמול דודה שלי, אישה בת 80 ובעלה, בשנות ה-80 גם שמדברים עברית לא הכי חלק הגיעו לסניף אורנג’ מת”מ בחיפה כדי לתקן את הסלולרי. דודה שלי שמתעקשת לנהל אורח חיים עצמאי ללא בקשת עזרה ממני כן התקשרה במצב הזה ונתנה לי לדבר עם קלריס, מוכרת בשירות הפרונטלי. קלריס ישר שאלה אותי אם יש להם תשתית של בזק או הוט כי היא מוכרת להם אינטרנט וטלפון במחיר 69 שקל לחודש, שאלתי זה הכל?היא עונה לי כן! עניתי הוט ואמרתי לדודה שלי שלא לקבל עוד כלום ולהיזהר מהם. ביקרתי את דודה שלי היום, והיא ביקשה ממני לעזור לה לחבר משהו לטלוויזיה, לא הבנתי מה היא מבקשת, פתאום היא שולפת משקית Apple TV ואייפד מיני, בנוסף לגלקסי S3 שמכרתם לה.

רון ריינס כתב השבוע על הזול והיקר, והיקר שהוא בעצם זול באלקטרוניקה צרכנית. מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים, נגנים. בתחום הטכנולוגי, האמרה הזו נכונה יותר מבהרבה שווקים אחרים. אפשר להסתדר עם ביגוד זול, עם ציוד מטבח זול, עם מוצרי ניקוי זולים, עם רהיטים זולים ועוד הרבה תחומים ומוצרים אחרים. אך אלקטרוניקה צרכנית? – ממש לא. עוד לא קם הבן אדם שניסה לטעון משהו מגוחך כגון: “הטאבלט לנובו שלי אוכל את הנקסוס 7 שלך בלי מלח”, או “הגלאקסי Ace שלי לא רואה את האייפון שלך ממטר”. הסיבה הפשוטה היא שמוצר אלקטרוני זול הוא כזה אשר מראש מבטיח חווית שימוש נחותה אשר רק מחקה את חווית השימוש במוצרים איכותיים יותר. משהו בסגנון של “להיות בלי, ולהרגיש עם”.

.

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי בעברית או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת הבלוגיק שלנו, צרו איתנו קשר ב- Info At Newsgeek.co.il וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: