בינג למקבלי החלטות

מיקרוסופט הכריזה מוקדם יותר היום באופן רשמי על מנוע ההחלטות החדש שלה העונה לשם בינג. ההשקה הרשמית של השירות תתבצע בתהליך מדורג שימשך בימים הקרובים ויסתיים ב-3 ביוני. האם כולנו נתחיל להבינג במקום לגגל? כנראה שלא בזמן הקרוב.

bing מיקרוסופט הכריזה מוקדם יותר היום באופן רשמי על “מנוע ההחלטות” החדש שלה העונה לשם בינג. ההשקה הרשמית של השירות תתבצע בתהליך מדורג שימשך בימים הקרובים ויסתיים ב-3 ביוני. לא ברור האם הבחירה דווקא בשם בינג עבור המנוע החדש הוא המוזר, או שמע דווקא הבחירה להגדיר אותו כ”מנוע החלטות” ולא כמנוע חיפוש. מיקרוסופט הסבירה כי הסיבה שהחברה בחרה בהגדרה החדשה היא כי קהל הלקוחות שלה מוכן לעבור “מעבר לחיפוש” והמנוע החדש יאפשר להם לקבל החלטות בצורה טובה יותר.

מה שמעניין בכל הסיפור הוא שלא משנה כיצד מיקרוסופט תבחר להגדיר את המנוע החדש, המקום היחיד אליו היא יכולה להתקדם בעולם החיפוש הוא כלפי למעלה. לפי נתוני comScore, נתח החיפוש של החברה עמד על פחות מ-8% בשנה החולפת בעוד גוגל ממשיכה לשלוט בשוק עם נתח חיפוש של מעל 60% ויאהו עם קצת פחות מ-20%. חשוב לציין כי מיקרוסופט כבר ניסתה בעבר לבצע מיתוג מחדש למנוע החיפוש שלה, מ-Windows Live Search ל-Live Search, מהלך אשר לא הוכיח את עצמו בלשון המעטה.

השינוי המשמעותי במנוע החדש טמון, לדברי מיקרוסופט, בטכנולוגיה של חברת Powerset אשר נרכשה בשנה שעברה על-ידי מיקרוסופט ופיתוחה מנוע חיפוש סמנטי. מיקרוסופט ממשיכה לשפוך מיליוני דולרים על עסקי האינטרנט שלה בתקווה שאם היא תזרוק עוד ועוד טכנולוגיות על הבעייה שהם קוראים לה היום מנוע חיפוש, אז מתישהו האלגוריתמים שלהם יהיו טובים יותר משל המתחרים. בינתיים, בחיפוש האחרון שביצעתי דרך בינג למילה Office, התוצאה הראשונה הייתה Office Shoes, השנייה Office Equiptment ורק השלישית הפנתה אותי לאתר הרשמי של תוכנת ה-Office במיקרוסופט. אז אם מיקרוסופט מתכננת לעזור לי להחליט שאני רוצה נעליים במקום להוריד תוסף ל-Word, אז אולי נמליץ שיוסיפו גם מערכת GPS למנוע החדש כדי לעזור לו לנווט לכיוון הנכון.
מיקרוסופט ביקשה להדגיש במהלך ההכרזה כי בינג יכלול מספר שיפורים משמעותיים בגרעין החיפוש של האתר. בין השיפורים יהיו היכולת לשלוף ולבודד אובייקטים בחיפוש, זיהוי כוונה בשאילתות חיפוש והיכולת לסכם מסמכים כדי לתמצת אותם בתוצאות החיפוש. לדברי מיקרוסופט, כל השיפורים נעשו על-מנת לשפר את חוויית המשתמש ועל-מנת לספק לו את הכלים המתאימים על-מנת להגיע ל”החלטת החיפוש הנכונה”.

סטיב באלמר אמר בראיון ל-Wall Street Journel כי בינג מעוצב ומתוכנן על-מנת לשמור על הגולשים בתוך עמודי החיפוש באתר בניגוד למנועי חיפוש אחרים ששולכים אותם החוצה. לא ברור היכן יעבור הגבול של פגיעה הזכויות יוצרים, אך באלמר מבטיח כי מיקרוסופט פתוחה לעסקאות תוכן מכל הסוגים והערך המוסף שתספק מיקרוסופט לספקי התוכן, מפרסים ולמנועי החיפוש יהיה שווה לכולם.

“אנחנו לא רוצים להרוויח מעבודה של מישהו אחר” מוסיף באלמר. כן, בטח. ומאיפה יגיעו ה-100 מיליון דולר שתשקיע החברה בפרסום המנוע החדש? האם זה יספיק כדי שכולנו נתחיל ל”הבינג” במקום “לגגל”? רק הזמן יגיד.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

5 Comments on "בינג למקבלי החלטות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ABG
Guest

try searching the same at google and you will get the same…

trackback

[…] ביום חמישי האחרון, מתחרה משלה לתוך הרשימה המכובדת כשהכריזה על מנוע החיפוש הסמנטי החדש שלה – בינג. מה שמיקרוסופט לא לקחה בחשבון הוא שכמה אלפי […]

Almog Baku
Guest

אם תשאלו אותי- זה אבוד מראש..

trackback

[…] נוספים: בינג למקבלי החלטות מתויג כ: אופיס, בינג, מיקרוסופט, ניב […]

נועם
Guest

לא

wpDiscuz

תגיות לכתבה: