האוטו-טק הישראלי רותח: Arbe Robotics מגייסת 9 מיליון דולר

פחות משנה אחרי סבב הגיוס האחרון שלה הודיעה Arbe Robitics הישראלית, המפתחת רדאר ייעודי לפלטפורמות אוטונומיות כמו רחפנים ורכבים, על גיוס של 9 מיליון דולר. סך גיוסיה עד כה עומד על 12.5 מיליון דולר

מקור: Arbe Robotics

Arbe Robotics הישראלית פיתחה רדאר ייעודי לרכבים אוטונומיים שידע לזהות מכשולים ממרחק של עד 300 מטר, כמו גם מערכת מבוססת אותה טכנולוגיה למניעת התנגשות רחפנים. כעת נודע כי החברה השלימה סבב גיוס נוסף בהיקף של 9 מיליון דולר, אחרי פחות משנה מההודעה על סבב הגיוס האחרון. את הגיוס הנוכחי הובילו OurCrowd ו-O.G. Tech Ventures והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בהם Cannan, Taya Ventures ו-iAngeles. קובי מרנקו, מייסד שותף של החברה סיפר לגיקטיים כי ההון ישמש לצורך מעבר למוצר מסחרי ולבניית תמיכה ללקוחות, בעיקר בסיליקון ואלי.

בתחילת דרכה Arbe Robotics התמקדה בעולם הרחפנים ופיתחה רדאר ואלגוריתמים המאפשרים זיהוי מטרות ותכנון טיסה בזמן אמת במטרה למנוע התנגשות בין רחפנים. כיום החברה מתמקדת בעיקר בפיתוח רדאר לרכבים אוטונומיים המאפשר מיפוי בזמן אמת בארבעה מימדים. אותה מערכת רדאר מבוססת על צילום ותכליתה לשמש כבסיס לרכיב אוטונומי ובמחיר סביר. כך למשל המערכת יכולה לזהות עצים שממוקמים לצד המדרכה, ולדעת שמדובר בעץ – ולא בילד או ילדה שהולכים על המדרכה, כמו גם רכבים ואופנועים שנוסעים לצידך במהירות של עד 120 ק״מ.

יכולת זיהוי מכשולים ממרחק רב יותר

הטכנולוגיה של Arbe Robotics מתמודדת מול תחרות עם עולם עיבוד התמונה ומטרתה היא לחולל מהפכה דווקא באמצעות רדאר ולא באמצעי ראיה. דוגמא לסטארטאפ ישראלי שפועל בתחום הראיה הוא Innoviz, שגם הוא הודיע לאחרונה על גיוס של 8 מיליון דולר. החברה מפתחת חיישן הנקרא LiDAR – Light Radar  חיישן לייזר הסורק בדיוק גבוה את סביבתו של הרכב ובונה סביבו תמונה תלת מימדית מפורטת.

עוז פיקסמן, מייסד שותף ו-COO, הסביר לנו על החסרונות של עיבוד התמונה לעומת הראדר; החסרון הראשון הוא טווח זיהוי ומדידת עומק – ״המרחק המקסימלי נכון להיום של זיהוי המרחק ע”י שימוש במצלמות קטן בסדר גודל ממרחק הזיהוי של הראדר ש-Arbe Robotics מפתחת״. יכולת זיהוי מכשולים ממרחק רב יותר יאפשר לרחפנים, רובוטים או רכבים אוטונומיים לנוע מהר יותר; חסרון נוסף הוא הצריכה האנרגטית; ״האלגוריתמים של עיבוד תמונה הם מורכבים ודורשים כח עיבוד גדול, ולכן הם צורכים יותר אנרגיה מאשר הרדאר; חסרון נוסף נוגע לכל הקשור לתנאי סביבה; ״מצלמות סובלות מבעיית תנאים כאשר יש למשל תנאי תאורה נמוכים או טקסטורות דומות של מטרה על גבי הרקע״.

שלושת היזמים מימין לשמאל: עוז פיקסמן, קובי מרנקו, נועם ארקינד

הטכנולוגיה שהחברה הישראלית פיתחה מציעה אלטרנטיבה לאותן מצלמות וחיישנים שמשמשים רכבים אוטונומיים כיום באמצעות רדאר מתקדם יותר שיאפשר לרכב לראות טוב יותר (גם ממרחק של 300 מטר) להגיב כמה שיותר מהר, בכל תנאי מזג האוויר. כיום המוצר עובד ברמת אלפא ונמצא בבדיקות עם מספר חברות.

Arbe Robotics נוסדה בסוף 2015 על ידי קובי מרנקו, ד״ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן. בתחילת דרכה היא גייסה כמיליון דולר מהקרנות Taya, Cannan, קובי מרנקו עצמו והמדען הראש. בחודש אפריל 2017 הודיעה על סגירת סבב גיוס הסיד שלה בהיקף של 2.5 מיליון דולר בהובלת Cannan ו-iAngeles, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על 12.5 מיליון דולר.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "האוטו-טק הישראלי רותח: Arbe Robotics מגייסת 9 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תומר
Guest

מעניין מאד.

חבל שלא הסברתם רק את הביטוי “ארבעה מימדים”. מהו המימד הרביעי?

איש קש
Guest

מה רביב דרוקר עושה שם בתמונה?

המימד הבטיחותי
Guest
המימד הבטיחותי

אין תחרות עם עולם עיבוד התמונה ,לכל טכנולוגיה יתרונות וחסרונות משלה והיות ומכוונים ל100% בטיחות סביר שבסופו של דבר יהיה שילוב של כל הטכנולוגיות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: